Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouhgaylord
L har helt klart blivit otroligt skadad av sin barndom. Eftersom vi är ett rikt land skulle ha givetvis fått allt stöd och hjälp av människor som inte är intelligensbefriade som de du beskriver.
Vi har tillräckligt många utbildade och kunniga som hade kunnat hjälpa honom redan i förskolan. Detta visar hur vårt samhälle helt brister i barnens rätt till en trygg barndom.
Jag är extremt irriterad överlag på alla dessa idioter som arbetar inom myndigheter osv. Senast idag förösktr jag ringa polisen för rådfrågning och fick prata med en jävla idiot i växeln. Det jag då ville larma om gäller då våld i nära relation, och rungde inte 112 av dels skälet att de skiter i att skicka ut, att jag inte vet exakt adress osv och inte har ĺust att skicka polisen nattetid till fel bostad. Särskilt inte om det finns barn i bostaden. Råkade faktiskt göra det en gång när jag hade grannar som grälade på det vos vi alla kan göra med en partner, pga att jag vid tidigare tillfällen hört vaga ljud som jag inte kunnat lokalisera av skrik (bor i betonghus och ljud kan röra sig märkligt i betong).
Jag är så sjukt jävla less på polismyndigheten, rättsväsendet, socialtjänsten, vården och annat där människor sitter och får betalt via skattemedel för att
arbeta men istället uppträder som om dom är något. Jag får inte betalt men ska bedriva utredningar osv för att något ska hända och det vill jag inte. Det är väldigt sällan jag försöker larma och kan säga att samhället vägrat ta alla mina larm på allvar och de har definitivt varit allvarliga.
Tar vi den här killen som exempel så kan vi också ställla oss frågan varför de inte utrett och dömt hans pappa för våld i nära relation om han vanvårdat och utsatt sin son. För att man förväntat sig att han som barn eller brottsutsatt ska skydda sig själv genom att bedriva brottsutredning mot fadern eller att civilsamhället ska ingripa hundra gånger om så polisen då får "orsak" att själva utreda eller åklagare ta saker till åtal.
Systemet funkar inte och vi måste börja se hur inkompetenta människor faktiskt är inom sina yrken och att deras yrkesuppgifter blir lidandes.
Det är som idag när jag då ville rådfråga och lämna tips om bostadshuset där något tycks vara allvarligt fel. Istället fick jag höra att jag "hellre ri ger en gång för mycket än en gång för litet" och i te ett skit blev ens upptaget. Men polisen har en skyldighet att ta emot och arbeta efter vad civilsamhället berättar. Det är inte någon jävla actionroll polisen har är de endast ska leka i yttre tjänst och socialtjänsten har inte heller något prästuppdrag där de ska predika för sina oskolade undersåtar.
Vi har inte tillräckligt många kunniga baserat på att vi har många utbildade. En utbildning är värdelös om den utbildade inte kan använda sina kunskaper. Sedan sitter samma patrask och klagar om att vi i civilsamhället inte larmar tillräckligt mycket som om vi skulle vilja springa och jaga var och varannan som går lite snett omkring oss utan att ens ha det som uppgift eller ser en poäng med det. När det finns en poäng, dvs vad vi upplever som befogad oro, så bemöts man med en riktigt usel attityd som skattebetalarna pröjsar för. För mig är det givet att jag hellre larmar om en kvinna skriker på nätterna än om jag ser en tjugoåring röka en. För socialtjänsten och polisen så har det första sannolikt aldrig hänt medan det andra ger den en kä sla av att kunna få betydelse.
Våld i nära relation inkluderar även barn. Barn som brottsoffer ska inte behöva bedriva egen utredning och tillkalla hjälp själva. Visste man att Liam varit utsatt, fanns även ett ansvar för att se till så han fick adekvat vård.