2026-08-24, 16:28
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouhgaylord
Förbjud socialtjänstens sekt är lösningen. De som ska hjälpa, trygga och skydda barn ska inte vara värdelösa sekreterare

Absolut behövs förändringar hos soc. En positiv förändring som tydligen har ägt i kraft, är att sekretessen mellan skola, polis, vård och omsorg har släppts. Hoppas att det jag hörde stämmer.
Citera
2026-08-24, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouhgaylord
L har helt klart blivit otroligt skadad av sin barndom. Eftersom vi är ett rikt land skulle ha givetvis fått allt stöd och hjälp av människor som inte är intelligensbefriade som de du beskriver.

Vi har tillräckligt många utbildade och kunniga som hade kunnat hjälpa honom redan i förskolan. Detta visar hur vårt samhälle helt brister i barnens rätt till en trygg barndom.
Jag är extremt irriterad överlag på alla dessa idioter som arbetar inom myndigheter osv. Senast idag förösktr jag ringa polisen för rådfrågning och fick prata med en jävla idiot i växeln. Det jag då ville larma om gäller då våld i nära relation, och rungde inte 112 av dels skälet att de skiter i att skicka ut, att jag inte vet exakt adress osv och inte har ĺust att skicka polisen nattetid till fel bostad. Särskilt inte om det finns barn i bostaden. Råkade faktiskt göra det en gång när jag hade grannar som grälade på det vos vi alla kan göra med en partner, pga att jag vid tidigare tillfällen hört vaga ljud som jag inte kunnat lokalisera av skrik (bor i betonghus och ljud kan röra sig märkligt i betong).

Jag är så sjukt jävla less på polismyndigheten, rättsväsendet, socialtjänsten, vården och annat där människor sitter och får betalt via skattemedel för att arbeta men istället uppträder som om dom är något. Jag får inte betalt men ska bedriva utredningar osv för att något ska hända och det vill jag inte. Det är väldigt sällan jag försöker larma och kan säga att samhället vägrat ta alla mina larm på allvar och de har definitivt varit allvarliga.

Tar vi den här killen som exempel så kan vi också ställla oss frågan varför de inte utrett och dömt hans pappa för våld i nära relation om han vanvårdat och utsatt sin son. För att man förväntat sig att han som barn eller brottsutsatt ska skydda sig själv genom att bedriva brottsutredning mot fadern eller att civilsamhället ska ingripa hundra gånger om så polisen då får "orsak" att själva utreda eller åklagare ta saker till åtal.

Systemet funkar inte och vi måste börja se hur inkompetenta människor faktiskt är inom sina yrken och att deras yrkesuppgifter blir lidandes.

Det är som idag när jag då ville rådfråga och lämna tips om bostadshuset där något tycks vara allvarligt fel. Istället fick jag höra att jag "hellre ri ger en gång för mycket än en gång för litet" och i te ett skit blev ens upptaget. Men polisen har en skyldighet att ta emot och arbeta efter vad civilsamhället berättar. Det är inte någon jävla actionroll polisen har är de endast ska leka i yttre tjänst och socialtjänsten har inte heller något prästuppdrag där de ska predika för sina oskolade undersåtar.

Vi har inte tillräckligt många kunniga baserat på att vi har många utbildade. En utbildning är värdelös om den utbildade inte kan använda sina kunskaper. Sedan sitter samma patrask och klagar om att vi i civilsamhället inte larmar tillräckligt mycket som om vi skulle vilja springa och jaga var och varannan som går lite snett omkring oss utan att ens ha det som uppgift eller ser en poäng med det. När det finns en poäng, dvs vad vi upplever som befogad oro, så bemöts man med en riktigt usel attityd som skattebetalarna pröjsar för. För mig är det givet att jag hellre larmar om en kvinna skriker på nätterna än om jag ser en tjugoåring röka en. För socialtjänsten och polisen så har det första sannolikt aldrig hänt medan det andra ger den en kä sla av att kunna få betydelse.

Våld i nära relation inkluderar även barn. Barn som brottsoffer ska inte behöva bedriva egen utredning och tillkalla hjälp själva. Visste man att Liam varit utsatt, fanns även ett ansvar för att se till så han fick adekvat vård.
Citera
2026-08-24, 16:47
Medlem
Ändra rubriken och ta med hela namnet
Liam Carlos Nebel
Citera
2026-08-24, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magnifico
Både Lundin och Nebel försökte efterlikna Darth Vader eller en Stormtrooper från Star Wars. Det verkar ha blivit en trend bland psykfallen att klä sig som i Star Wars och attackera med svärd (riktiga ljussablar finns ju inte).

Så folk som är besatta av Star Wars finns där en varnings flagga på

Fast det är nördar. Det är normala nördintressen menar jag.
Citat:
Ursprungligen postat av TheHandOfGod
Anton Lundin Petterson bar en Darth Vader-liknande mask och hjälm och använde ett svärd när han begick skoldådet i Trollhättan. I Star Wars så går Anakin Skywalker med i den mörka sidan när han dödar jedi skolbarn med ett lasersvärd. Det tror jag alltså var symboliken som Anton försökte göra att han såg sig själv som Anakin då.

Och det är vad Liam här också gör, dvs att han också har på sig en hjälm och mask och så använde han också ett svärd.
https://www.tv4play.se/video/efe3511adfba4a497fd9/mandag-24-augusti

03.06 så tar de upp att Anton Lundin Pettersson hade en kontakt med en homosexuell man i Nederländerna som han uppgav sig älska i ett avskedsbrev.
Citera
2026-08-24, 16:55
Medlem
Nationalromantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballkulan
Förslagsvis bör personen ha en kontaktperson eller boendestödjare av mer professionell sort, som mer eller mindre dagligen har kontakt med personen, håller vederbörande under uppsikt och tar temp på mående, beteende och rutiner.

Givetvis kan personen spela teater och linda omgivningen kring sitt finger, men är personalen tillräckligt utbildad kan och bör de givetvis vara så pass med på noterna att de ser igenom fasaden. Men givetvis begriper jag att det är omöjligt att ha hundra koll. Men med tanke på personens historik bör han ha varit under strängare lupp. Och med facit i hand borde han inte ha gått lös i samhället lht. Han borde ha suttit på institution.

Dock borde polisen ha långt bättre verktyg att i någon form övervaka dessa personers sociala medier. Hade man haft uppsikt över GM sociala medier hade vansinnesdådet sannolikt aldrig hänt.

Intressant, så när personen från socialtjänsten ser igenom fasaden, vad tänker du ska hända då?

Ännu mera samtal?

Ännu fler bokade möten?

Genuint intresserad av ditt svar, för jag kan lova dig att soc. ser igenom fasader. Men vad hjälper det?

Jag förstår inte riktig vad du tror ska hända efter all utbildning.
Citera
2026-08-24, 16:55
Medlem
magnificos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja dessa figurer är ju starka så jag kan förstå varför de väljer just dessa istället för t.ex Emil i Lönneberga med sin täljkniv.
Man vill få känna sig stor, stark och sätta skräck i andra.

Korrekt, de väljer ut figurer från filmvärlden som är ondskefulla då de tittar mycket på film och spelar tv-spel och lever i en fantasivärld.
Citera
2026-08-24, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TedGaandie

Men ingen av dem skrev aldrig någonsin ut hela namnet. Li*m C*rlos N*b*l. Trotts att det fanns i klartext bara tio inlägg innan.

Det där medvetet konstant utlämnade ordet C*rlos visade sig vara ganska viktigt.

Men kan du och alla andra som är besatta av detta ämne bara lägga ner nu? Det behövs inte många IQ-poäng för att förstå att i detta fallet har etnicitet eller namn ingen betydelse. Inte i jämförelse med en trasig uppväxt, en familjemedlem (pappa?) som är kvinnoförnedrande och brottsförhärligande, och ett djupt fall ner i en av internets många sjuka, patetiska 'communities'.

Läs själv https://www.dn.se/sverige/tidigare-polisforhor-om-liam-nebel-finns-inget-elakt-i-honom/
Citera
2026-08-24, 17:04
Medlem
Run4YourLifes avatar
Den farsan Liam växte upp med borde kastreras och skickas tillbaka till Ungern. Det borde bli körkort på att skaffa barn med tanke på hur många föräldrar det finns som för vidare sina egna jävla trauman till barnen. Kräks på den här typen av föräldrar. Fyfan.
Vi borde göra som USA gjort i några fall nyligen, sätt föräldrarna i fängelse!
Citera
2026-08-24, 17:06
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordica1
Men kan du och alla andra som är besatta av detta ämne bara lägga ner nu? Det behövs inte många IQ-poäng för att förstå att i detta fallet har etnicitet eller namn ingen betydelse.

Nej det kan jag inte. Och det är ingenting jag tänker.
Det är ingen mänsklig rättighet att komma hit begå en massa våldsbrott, aktivt kämpa emot det svenska samhället och sedan kalla sig en Svensk.

Det är mycket intressantare att diskutera ursprung än att inte göra det, för det är lättare att utröna info och det lär oss så otroligt jävla mycket mer.
Till råga på det, så är en idé som inte tåls eller ens får diskuteras, sällan en så jävla bra idé..

Killen är Ungrare, omgavs med kommunister och satt och länkade till Kasselstrand..
https://imgur.com/Tn6F7tt

Det är karma så som jag ser det att han kommer sitta nu på livstid, får se om han är man nog att faktiskt fatta vad det faktiskt innebär.
Så sluta vara en sån liten böle. Och bespara oss din jävla känslosås för en massa mördare.
Senast redigerad av TedGaandie 2026-08-24 kl. 17:30.
Citera
2026-08-24, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TedGaandie
Det går inte riktigt stick i stäv med att så många här försökte låtsas att han var helsvensk och inte ens från Ungern.

Bilder på en Svensk, för att själv låtsas vara svensk. Är precis vad kanske några av de vill. Det är lite svårt att diskutera att han ej är svensk. När 50 000 pers hoppar in och aktivt förstör eller försöker vända konversationen till att "Han är en vanlig jävla Svenne..."

Massor med människor satt under en tid och skrev:
"Li*m!"
"N*b*l tysk/judisk!".
"Li*m N*b*l"

Men ingen av dem skrev aldrig någonsin ut hela namnet. Li*m C*rlos N*b*l. Trotts att det fanns i klartext bara tio inlägg innan.

Det där medvetet konstant utlämnade ordet C*rlos visade sig vara ganska viktigt.

Många rasister har utländsk påbrå.
Ta bara SD killarna Erik Almqvist, Kent Ekeroth och Christian Westling i november 2012.
Alla hade invandrat mamma.
Och på tal om Ungern, två av de flyttade dit pga att det var så liten invandring där samt extremhögern regering.
Är det någon trauma måhända men vad hände den natten när de hotade folk och skrev "blatte lover" till kvinnor som försökte prata lugnande med dem.
Citera
2026-08-24, 17:09
Medlem
Combivals avatar
Är det bara jag som tror att det här skulle ha hänt även om inte gm besökt dessa sidor på nätet? Hur kommer han själv svara när han får frågan om varför? Kommer han nämna mobbing och känsla av ensamhet? Var tillvaron i skolan för jobbig att återvända till?

Jag undrar om han själv tycker att uppväxten, sidorna på nätet spelade någon roll?
Citera
2026-08-24, 17:10
Medlem
Ännu en vit man som begått ett våldsdåd i Sverige. Precis som den förra svärdattacken. Vad är det med vita män och svärd egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in