2026-08-24, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av economixx
Media kämpar med att lyfta fram de invandrare de hittar. Media är folkets fiende

Så du missade Fredrik, 16?
Citera
2026-08-24, 11:25
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upplysa
MGM :s Fader K@roly Neb€l
Dom
Sundsvalls tingsrätt
B 158-22
Sundsvalls tingsrätt B 158-22 Dom 20230315

Snacka om psykisk sjuk människa. Inget bra avelsvärde där.
Citera
2026-08-24, 11:26
Medlem
miapetters avatar
Citat:
MGM :s Fader K@roly Neb€l
Dom
Sundsvalls tingsrätt
B 158-22
Sundsvalls tingsrätt B 158-22 Dom 20230315

Kan vara det omognaste, barnsligaste skit jag sett, på ett tag iaf. Det här är alltså en vuxen man, icke omyndigförklarad?
Han måste ju ha någon typ av begåvningshandikapp?
Vilket givetvis skulle kunna vara genetiskt o ha gått i arv. På hundar sätter vi avelsförbud på denna typ av icke tillräckliga individer.
Citera
2026-08-24, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigel1
Radikalisering har inte nämnts något om bland de som nekats plats i Estniska fängelser. OT men Liam var mig veterligen inte muslim.

Expressen
Enligt den estniska polisen har Estland stoppat 20 av totalt 37 fångar på grund av uppenbara kopplingar till organiserad brottslighet eller risk för radikalisering.
Det handlar om ökade säkerhetsrisker när man tar in extremister oavsett ideologi.
Citera
2026-08-24, 11:34
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
” Misstanken om mord avser ett brott för vilket det inte är föreskrivet lindrigare
straff än fängelse i ett år och sex månader och det är inte uppenbart att skäl till
häktning saknas.

Misstanken om försök till mord avser försök till ett brott för vilket det inte är
föreskrivet lindrigare straff än fängelse i fyra år och det är inte uppenbart att
skäl till häktning saknas.”

Från häktningsframställan.

1.5 år lindrigaste straffet för mord, och 4 år för försök till mord? Eller missuppfattar jag?

Läste häktningsframställan. Det är både försök till mord och mord.

Enligt lagtext kan försök till mord dömas lika hårt som mord. Det var väl ren tur att det inte blev fler som dog?

Gissar att åklagaren yrkar på livstid för de båda brotten. Speciellt med tanke på att MGM redan är straffad. Eftersom han är över 18 år när brottet skedde blir det väl ingen ungdomsrabatt?

Men med 20 år i fängelse kommer han ut vid 38 års ålder. Då har han en stor del av sitt liv kvar. Är det rättvist mot offren? Han borde få sitta längre, för vem vill ha en person utan impulskontroll och våldsintresse som granne?
Citera
2026-08-24, 11:37
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Häktningsframställan &
Häktningsprotokoll
Västmanlands tingsrätt
B 6042-26
Västmanlands TR B 6042-26 Ab 3, Häktningsframställan
Västmanlands TR B 6042-26 Beslut under rättegång 2026-08-23
Till startinlägget.

/Mod
Citera
2026-08-24, 11:59
Medlem
Okej, så det stämmer alltså att det bor bara Somailer i Fagersta? Jag har varit där men det var runt 20 år sedan. Tyckte inte så mycket en vanlig rätt trevlig ort. Hört av folk jag pratat med att det är Somalia där nu.
Märks knappt en svensk de pratat med elever.
Citera
2026-08-24, 12:03
Medlem
Tittade på TV och hör att det är första skoldagen efter mordet, är skolan öppen?
Är brottsplatsundersökningen redan klar?
Citera
2026-08-24, 12:05
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Tittade på TV och hör att det är första skoldagen efter mordet, är skolan öppen?
Är brottsplatsundersökningen redan klar?

Nej, skolan är inte öppen.
Elever samlas klassvis i någon idrottshall för samtal, information och krishantering.
Citera
2026-08-24, 12:05
Medlem
Raktinyllets avatar
Hade både offer och GM utländsk bakgrund?
Citera
2026-08-24, 12:14
Medlem
Nationalromantiks avatar
Vi måste öppna mentalsjukhusen i Sverige.

Det finns 10 000 tals psykfall som är som tickande bomber i Sverige.

Rehabilitering är en myt.

Lider med offren!
Citera
2026-08-24, 12:16
Medlem
magnificos avatar
Nebel använde Cold Steel MAA Arming Sword vid sin attack.

Ett svärd tar lite tid att lära sig hantera. Riddare började träna redan i mycket ung ålder. Nebel´s oerfarenhet med svärd räddade många liv gissar jag och det skall vi vara glada över

Så här ser svärdet ut: https://www.tacticalstore.se/en/brands/cold-steel/cold-steel-maa-arming-sword/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in