2026-08-24, 16:14
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av secretary
Det är skillnad mellan att hysteriskt peka ut en musikstil mot att särskilja mellan olika appar som möjliggör vansinniga ekokammare och psykologisk krigföring.
Jag tror normala barn/ungdomar med en normal uppväxt klarar av internets sämre delar utan att spåra ur.
Frågan är vad man gör med de övriga barn/unga.
Citera
2026-08-24, 16:15
Medlem
Aa tycker också tiktok borde ta stopp på TCC. Är själc tonåring o var i risbroskolan under fredagens. Det är ju redan edits på tiktok som görs om Liam o hyllar honom som jag sett.

Helt tappade i huvudet är dem. Även när man gör anmälning inom tiktok appen så stängs inte äns videosarna ner. Så sjukt många i TCC som hyllar skolattackare och sociala medier apparna gör inget om det och så händer det tillslut att någon som är med i TCC gör en skolattack, som denna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag hoppas att de förbjuder skadliga plattformar. Jag tror bara inte att det hjälper. Men jag hoppas också att jag har fel.

Förbjud socialtjänstens sekt är lösningen. De som ska hjälpa, trygga och skydda barn ska inte vara värdelösa sekreterare
Citera
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magnifico
Så Ryssland sitter och uppmanar psyksjuka begå skolattacker i väst, jaha, ingen chock direkt. Du borde skicka den informationen till SÄPO, jag tror de gärna tar emot den informationen

Jag tror faktiskt att dom redan vet det. Om inte annat så är det fritt att be dem läsa det jag skrivit. Kollade även upp om Ryssland har haft några påverkansoperationer inne i Ungern för att påverka valet. Och visst fan har de med videoklipp haft ganska många för att smutskasta deras motståndare.

GM är från Ungern. Och hade repostat videos en del som handlade om Kasselstrand.

Kasselstrand är och håller på att flyga just till Ungern.
Senast redigerad av TedGaandie 2026-08-24 kl. 16:19.
Citera
2026-08-24, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouhgaylord
Men det är så typiskt socialtjänstsekten. De har ingen aning om vad de sysslar med. De bryr sig inte heller. De har en mall men de fattar inte att alla är olika.
De tror så hårt på sin egen förträfflighet att de älskar människor som ljuger om hur perfekt allt här och motarbetar människor som upger att det finns problem att arbeta med.

Av det skälet far barn öven illa i familjhem osv.
Normala människor möter på problem och bekymmer när de ska hantera situationer som är mer komplicerade. Störda människor saknar självinsikt eller ljuger.

Läste precis hur Liam i arbetsansökningar för sommarjobb i skolkök, uppgav sig vara en positiv och rolig person. Vad man får ut av det är att han sannolikt är socialt begåvad samt kan ha psykopatiska drag med tanke på att han arbetat i syfte att tjäna ihop till utrustning för skolattacken samt uppgett sig vara mobbad i onlinechattar medan skolkamrater vittnar mer om att han gett ett normalt intryck men varit tystlåten och blyg. Någon gammal tränare uppgav det också. Dock så kan man inte utesluta särbegåvning och då klarar han nog av att skriva ett personligt brev som han vet kommer kunna leda till arbete.

Någon frågasatte varför fler skolor inrymdes och bara det med att han haft anknytning till fler skolor, visar på att det är fullt nödvändigt att inrymma platser med barn i andra skolor/förskolor vid attacker. Det bör vara rutin på att inrymma andra ställen också om ett större larm går.
Citera
2026-08-24, 16:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag hoppas att de förbjuder skadliga plattformar. Jag tror bara inte att det hjälper. Men jag hoppas också att jag har fel.

Alltså det är ju sånt här som händer om vi inte alla låser in oss och sköter all kontakt med omvärlden digitalt, så det är väl bättre att satsa på att minska frekvensen eller dödligheten i dessa händelser.

Det hade man säkert kunnat göra på ett sätt som inte suger livsgnistan ur oss, om man ville, men sådan är inte agendan.
Citera
2026-08-24, 16:17
Medlem
magnificos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag tror det viktigaste för dessa är att klä ut sig till någon annan.
Till någon som är stark, mäktig och märkvärdig, till skillnad mot för dem själva.
Tror inte att det handlar om någon historia runt figurerna.

Både Lundin och Nebel försökte efterlikna Darth Vader eller en Stormtrooper från Star Wars. Det verkar ha blivit en trend bland psykfallen att klä sig som i Star Wars och attackera med svärd (riktiga ljussablar finns ju inte).

Så folk som är besatta av Star Wars finns där en varnings flagga på
Citera
2026-08-24, 16:19
Medlem
TheHandOfGods avatar
Anton Lundin Petterson bar en Darth Vader-liknande mask och hjälm och använde ett svärd när han begick skoldådet i Trollhättan. I Star Wars så går Anakin Skywalker med i den mörka sidan när han dödar jedi skolbarn med ett lasersvärd. Det tror jag alltså var symboliken som Anton försökte göra att han såg sig själv som Anakin då.

Och det är vad Liam här också gör, dvs att han också har på sig en hjälm och mask och så använde han också ett svärd.
Citera
2026-08-24, 16:21
Medlem
Citat:
Till någon som är stark, mäktig och märkvärdig, till skillnad mot för dem själva.
Hörde på Nyheterna i morse att Anton Lundin Pettersson skrivit ett avskedsbrev till en homosexuell man i Nederländerna som drypt av självhat och kärleksförklaringar.

Man vill inte vara ironisk i sammanhanget men det är inte alls konstigt om de också drivs av mer än att de bara inte passar in samtidigt som de flesta inte vill identifiera sig på så vis.

Så Liam har alltså inspirerats av någon vars motiv kanske delvis kan ha varit att den inte kunde hantera sin egen sexuella läggning till män.

Går inte att hotta uppgiften någonstans online men kolla reportaget från Nyhetsmorgon som var idag. Såg inte på det men hade tv:n på varpå jag hörde uppgiften av ett andra avskedsbrev.
Citera
2026-08-24, 16:23
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magnifico
Både Lundin och Nebel försökte efterlikna Darth Vader eller en Stormtrooper från Star Wars. Det verkar ha blivit en trend bland psykfallen att klä sig som i Star Wars och attackera med svärd (riktiga ljussablar finns ju inte).

Så folk som är besatta av Star Wars finns där en varnings flagga på
Ja dessa figurer är ju starka så jag kan förstå varför de väljer just dessa istället för t.ex Emil i Lönneberga med sin täljkniv.
Man vill få känna sig stor, stark och sätta skräck i andra.
Citera
2026-08-24, 16:23
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:

Det går inte riktigt stick i stäv med att så många här försökte låtsas att han var helsvensk och inte ens från Ungern.

Bilder på en Svensk, för att själv låtsas vara svensk. Är precis vad kanske några av de vill. Det är lite svårt att diskutera att han ej är svensk. När 50 000 pers hoppar in och aktivt förstör eller försöker vända konversationen till att "Han är en vanlig jävla Svenne..."

Massor med människor satt under en tid och skrev:
"Li*m!"
"N*b*l tysk/judisk!".
"Li*m N*b*l"

Men ingen av dem skrev aldrig någonsin ut hela namnet. Li*m C*rlos N*b*l. Trotts att det fanns i klartext bara tio inlägg innan.

Det där medvetet konstant utlämnade ordet C*rlos visade sig vara ganska viktigt.
Senast redigerad av TedGaandie 2026-08-24 kl. 16:37.
Citera
2026-08-24, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
De tror så hårt på sin egen förträfflighet att de älskar människor som ljuger om hur perfekt allt här och motarbetar människor som upger att det finns problem att arbeta med.

Av det skälet far barn öven illa i familjhem osv.
Normala människor möter på problem och bekymmer när de ska hantera situationer som är mer komplicerade. Störda människor saknar självinsikt eller ljuger.

Läste precis hur Liam i arbetsansökningar för sommarjobb i skolkök, uppgav sig vara en positiv och rolig person. Vad man får ut av det är att han sannolikt är socialt begåvad samt kan ha psykopatiska drag med tanke på att han arbetat i syfte att tjäna ihop till utrustning för skolattacken samt uppgett sig vara mobbad i onlinechattar medan skolkamrater vittnar mer om att han gett ett normalt intryck men varit tystlåten och blyg. Någon gammal tränare uppgav det också. Dock så kan man inte utesluta särbegåvning och då klarar han nog av att skriva ett personligt brev som han vet kommer kunna leda till arbete.

Någon frågasatte varför fler skolor inrymdes och bara det med att han haft anknytning till fler skolor, visar på att det är fullt nödvändigt att inrymma platser med barn i andra skolor/förskolor vid attacker. Det bör vara rutin på att inrymma andra ställen också om ett större larm går.

L har helt klart blivit otroligt skadad av sin barndom. Eftersom vi är ett rikt land skulle ha givetvis fått allt stöd och hjälp av människor som inte är intelligensbefriade som de du beskriver.

Vi har tillräckligt många utbildade och kunniga som hade kunnat hjälpa honom redan i förskolan. Detta visar hur vårt samhälle helt brister i barnens rätt till en trygg barndom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in