2026-08-23, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
sossarna vill ha egenrätt på grundlagsändringar såklart det ville sd folkomrösta om men fick nej undrar varför.

utvisa hejvilt händer ju inte ifrån sverige iaf här verkställs ju knappt några utvisningar tex han afganistaniern som mördade johanna möllers föräldrar går inte utvisa.

allt det här det vill omöjligöra utvisningfar och ge folk medborgarskap lättare har att göra med de är röstboskap inget annat

Jag förstår att du är emot invandring och vill få människor utvisade. Men vad har det med rättsdatabaserna att göra?
Citera
2026-08-24, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justice--
Jag förstår att du är emot invandring och vill få människor utvisade. Men vad har det med rättsdatabaserna att göra?

Det är valår, tråden fylls gång på gång av höger troll som försöker få det till att det skulle vara partierna till vänster som sett till att dessa databaser lever kvar. Trots att all fakta visar hur borgarna med Moderaterna i spetsen vill ha dessa företag igång för att göra bakgrundskontroller. Såklart de vill göra det, de älskar ju svenskt näringsliv och företag. Gunnar är ju gammal moderat....
Citera
2026-08-24, 05:43
Medlem
Citat:
det är du och en skribent till som hela tiden lägger in politik i sina inlägg och säger hur vi MÅSTE rösta osv, det är iof typiskt kommunistiskt göra som säger de värnar om demokratin men bara om man röstar som dem och håller med deras åsikter.

EU lag och GDPR gäller i sverige oavsett vilka som regerar det måste ni med förstå
Citera
2026-08-24, 10:20
Avstängd
Verkar inte hända så mycket. Krimfup ligger i alla fall kvar som vanligt. Inte själv drabbad, men ser andra poänger med att dessa rättsdatabaser försvinner. Det är väl f.ö. en väldigt politisk fråga.
Citera
2026-08-24, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chesterflash
Kan en moderator ta bort dessa politik-inlägg? Inte relevant för den här tråden vilka partier som är för eller emot.

Det är högst relevant för trådens ämne om det finns partier som motarbetar gdpr och som skulle vara dåliga för personer i vår situation. Då är det relevant att uppmärksamma det och avråda att rösta på dessa partier i valet som är om 20 dagar. Politiker har makt i Sverige och därmed är det relevant vem som styr.

Citat:
Ursprungligen postat av ManZerManZour
Det är valår, tråden fylls gång på gång av höger troll som försöker få det till att det skulle vara partierna till vänster som sett till att dessa databaser lever kvar. Trots att all fakta visar hur borgarna med Moderaterna i spetsen vill ha dessa företag igång för att göra bakgrundskontroller. Såklart de vill göra det, de älskar ju svenskt näringsliv och företag. Gunnar är ju gammal moderat....

Ena stunden sitter de här och gråter över lexbase medan andra stunden yttrar sig att de tänker rösta på tidö och sprider lögner att det är sossarnas fel att lexbase existerar. Antingen är det troll som du säger eller bara jäkligt korkade människor. Här har vi gdprwarrior som krigat för att få upp det ändå till EU och vi fått ett sjukt bra dom och sen har vi de som vill ha bort lexbase men tänker rösta på partier som vill införa ett statligt lexbase

Citat:
det är du och en skribent till som hela tiden lägger in politik i sina inlägg och säger hur vi MÅSTE rösta osv, det är iof typiskt kommunistiskt göra som säger de värnar om demokratin men bara om man röstar som dem och håller med deras åsikter.

EU lag och GDPR gäller i sverige oavsett vilka som regerar det måste ni med förstå

Då har du inte hängt med länge här om det ända du ser är att vi pratar politik. Politik har kommit fram när vi förstått att vissa partier har motarbetad begränsningar av rättsdatabaserna och tänker tom gå emot gdpr och införa öppna statliga register och alla former av bakgrundskontroller ska öka. Då är det väl rimligt om man är drabbad att uppmärksamma det och avråda att rösta på dessa partier?

Ingen kan tvinga dig rösta på ett visst parti, så ingen har sagt att du MÅSTE rösta på ett visst sätt. Vi tycker bara det är ganska lustigt att du kan vara så emot databaserna men sedan rösta på partier som ju vill behålla databaserna och dessutom utöka det till statliga.
Citera
2026-08-24, 14:19
Medlem
Citat:
Det är högst relevant för trådens ämne om det finns partier som motarbetar gdpr och som skulle vara dåliga för personer i vår situation.

Nej, ta det i en annan tråd om politik och integritetsfrågor. Den här tråden handlar om GDPRs förhållande till söktjänsterna och processerna som pågår, inte svenska riksdagspartiers förhållande till GDPR.

All diskussion om vad som faktiskt händer i målet och förutsättningarna kring överklaganden i nästa steg begravdes nu direkt i diskussion om olika partier. Det kom även en överflödig kommentar om att "inte så mycket händer nu", vilket inte är så konstigt mtp att på att förklaringen till varför nyss begravdes av dessa inlägg.
Citera
2026-08-24, 15:11
Medlem
Citat:
Det är högst relevant för trådens ämne om det finns partier som motarbetar gdpr och som skulle vara dåliga för personer i vår situation. Då är det relevant att uppmärksamma det och avråda att rösta på dessa partier i valet som är om 20 dagar. Politiker har makt i Sverige och därmed är det relevant vem som styr.

Ena stunden sitter de här och gråter över lexbase medan andra stunden yttrar sig att de tänker rösta på tidö och sprider lögner att det är sossarnas fel att lexbase existerar. Antingen är det troll som du säger eller bara jäkligt korkade människor. Här har vi gdprwarrior som krigat för att få upp det ändå till EU och vi fått ett sjukt bra dom och sen har vi de som vill ha bort lexbase men tänker rösta på partier som vill införa ett statligt lexbase

Då har du inte hängt med länge här om det ända du ser är att vi pratar politik. Politik har kommit fram när vi förstått att vissa partier har motarbetad begränsningar av rättsdatabaserna och tänker tom gå emot gdpr och införa öppna statliga register och alla former av bakgrundskontroller ska öka. Då är det väl rimligt om man är drabbad att uppmärksamma det och avråda att rösta på dessa partier?

Ingen kan tvinga dig rösta på ett visst parti, så ingen har sagt att du MÅSTE rösta på ett visst sätt. Vi tycker bara det är ganska lustigt att du kan vara så emot databaserna men sedan rösta på partier som ju vill behålla databaserna och dessutom utöka det till statliga.
Är du säker på du inte kan tvinga mig och resten av gruppen rösta på ett parti? det rätta enligt dig?

Om du är säåker på det sluta skriv din politiska smörja i varje inlägg då
Citera
2026-08-24, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chesterflash
Nej, ta det i en annan tråd om politik och integritetsfrågor. Den här tråden handlar om GDPRs förhållande till söktjänsterna och processerna som pågår, inte svenska riksdagspartiers förhållande till GDPR.

All diskussion om vad som faktiskt händer i målet och förutsättningarna kring överklaganden i nästa steg begravdes nu direkt i diskussion om olika partier. Det kom även en överflödig kommentar om att "inte så mycket händer nu", vilket inte är så konstigt mtp att på att förklaringen till varför nyss begravdes av dessa inlägg.

Tråden handlar om hur vi blir kvitt dessa databaser och då ingår all diskussion, kvittar om det handlar om politiska eller från domstolar. Tidigare försök om grundlagsändringar är ju politiska och som har haft stort utrymme i tråden. Att moderaterna nu vill införa statliga register och dejtingsajter ska få kolla in i belastningsregistret, har relevans. Problemet kommer isåfall bara flytta sig från privata databaser till statliga databaser. Där spelar valet roll och diskussion om partier så nära valet är högst relevant, varken du gillar det eller ej.

Att diskutera politik överlag hör inte till ämnet, det håller jag med. Men har det koppling till ämnet så, jo. Ingen diskussion har begravts, tråden är öppen för alla att kommentera. Det brukar vara så, ämnen skiftar över tid. Jag tror redan alla fattar hur processen med IMY kommer gå till om det är det du tänker på.
Citera
2026-08-24, 15:41
Medlem
Citat:
Är du säker på du inte kan tvinga mig och resten av gruppen rösta på ett parti? det rätta enligt dig?

Om du är säåker på det sluta skriv din politiska smörja i varje inlägg då

Hur tänker du att du ska bli tvingad att rösta på ett visst sätt? Du är fri att rösta som du vill och det tror jag även du förstår.

Det är du som kom med din smörja om invandringspolitik, när jag strikt höll mig till ämnet.
Citera
2026-08-24, 16:25
Medlem
Citat:
Hur tänker du att du ska bli tvingad att rösta på ett visst sätt? Du är fri att rösta som du vill och det tror jag även du förstår.

Det är du som kom med din smörja om invandringspolitik, när jag strikt höll mig till ämnet.
du lägger alltid en en massa politisk smörja i dina inlägg om hur folk ska rösta, hade du inte gjort det hade jag faktiskt tagit dig på allvar.

och jag var ironisk även om du och din kollega gör en rösta rätt kampanj här
Citera
2026-08-24, 16:28
Medlem
Tearsinrains avatar
Jag har stämt Krimfup nu. Om någon är intresserad är detta vad jag skrev. Har såklart tagit bort mina personuppgifter och jag skrev inte via domstolens egna PDF då det var så krångligt utan gjorde en egen som ska vara godkänt och så har jag betalat. Får se vad som sker nu. Vill även stämma Lexbase som jag skrev tidigare men har sämre bevis mot dem så det blir annorlunda då jag inte har kvar några bildbevis att de har min dom uppe.

Vet inte om det blev bra eller inte. Men jag referade till GDPR, "lexbase-domen" och bad AI putsa till texten lite grann. Kanske blev skitdåligt men har ingen lust att lägga pengar på juridisk hjälp. Tryck på spoiler så får ni se vad jag skrev.

Citera
2026-08-24, 16:46
Medlem
Citat:
du lägger alltid en en massa politisk smörja i dina inlägg om hur folk ska rösta, hade du inte gjort det hade jag faktiskt tagit dig på allvar.

och jag var ironisk även om du och din kollega gör en rösta rätt kampanj här
Ok, rösta så som du vill, men det ändrar inte faktum hur det är. Din smörja kan du ta någon annanstans, men vill du diskutera rättsdatabaser och hur vi kommer åt de, så gör jag det, även om det innebär att blanda in politik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in