Citat:
Jag har stämt Krimfup nu. Om någon är intresserad är detta vad jag skrev. Har såklart tagit bort mina personuppgifter och jag skrev inte via domstolens egna PDF då det var så krångligt utan gjorde en egen som ska vara godkänt och så har jag betalat. Får se vad som sker nu. Vill även stämma Lexbase som jag skrev tidigare men har sämre bevis mot dem så det blir annorlunda då jag inte har kvar några bildbevis att de har min dom uppe.
Vet inte om det blev bra eller inte. Men jag referade till GDPR, "lexbase-domen" och bad AI putsa till texten lite grann. Kanske blev skitdåligt men har ingen lust att lägga pengar på juridisk hjälp. Tryck på spoiler så får ni se vad jag skrev.
Vet inte om det blev bra eller inte. Men jag referade till GDPR, "lexbase-domen" och bad AI putsa till texten lite grann. Kanske blev skitdåligt men har ingen lust att lägga pengar på juridisk hjälp. Tryck på spoiler så får ni se vad jag skrev.
SVARANDE
Fuplex AB
Org.nr 559378-0165
Olskroksgatan 20
416 66 Göteborg
1. YRKANDE
Jag yrkar att tingsrätten förpliktar Fuplex AB att till mig betala 29 600 kronor i skadestånd,
jämte ränta enligt 6 § räntelagen från den *datum* till dess full betalning sker.
Jag yrkar även ersättning för mina rättegångskostnader enligt 18 kap. rättegångsbalken.
2. GRUNDER FÖR TALAN
Fuplex AB driver webbplatsen krimfup.se och har behandlat mina personuppgifter genom att
publicera dem i en sökbar databas och erbjuda uppgifterna till försäljning.
De publicerade uppgifterna omfattar bland annat mitt namn, personnummer, ålder,
bostadsort samt uppgifter om domar och förundersökningsprotokoll.
Behandlingen av mina personuppgifter har skett i strid med dataskyddsförordningen
(GDPR).
Jag har den *datum* skriftligen begärt att Fuplex AB omedelbart och permanent skulle
radera mina personuppgifter med stöd av artikel 17 GDPR. Jag angav den *datum*
som tidsfrist för att efterkomma begäran.
Fuplex AB har inte efterkommit min begäran om radering.
Jag gör gällande att den fortsatta behandlingen och publiceringen av mina personuppgifter
saknar laglig grund och utgör en överträdelse av GDPR.
Jag gör vidare gällande att det svenska systemet med utgivningsbevis inte innebär att
Fuplex AB kan undantas från GDPR:s tillämpningsområde beträffande den aktuella
behandlingen. EU-domstolen har den 9 juli 2026 meddelat dom i mål C-199/24 (Lexbase-målet), vilken
enligt min uppfattning innebär att den aktuella typen av behandling inte kan undantas från
GDPR genom ett svenskt utgivningsbevis.
Genom den olagliga behandlingen av mina personuppgifter har jag drabbats av ideell skada
i form av en kränkning av min personliga integritet.
Jag gör därför gällande att Fuplex AB är skyldigt att ersätta mig för denna skada enligt artikel
82 GDPR.
3. OMSTÄNDIGHETER
Fuplex AB har publicerat mina personuppgifter på krimfup.se på ett sådant sätt att
uppgifterna är sökbara och tillgängliga för tredje man. Uppgifterna har även erbjudits till
försäljning.
Jag har uttryckligen motsatt mig denna behandling genom min begäran om radering den *datum*
Trots min begäran har Fuplex AB inte raderat uppgifterna, utan behandlingen har fortsatt.
Den fortsatta publiceringen innebär att mina personuppgifter, inklusive uppgifter om domar
och förundersökningsprotokoll, är tillgängliga för andra personer genom Fuplex AB:s tjänst.
Detta har inneburit en kränkning av min personliga integritet och orsakat mig ideell skada.
4. BEVISNING
Bilaga 1 – Skärmdump från krimfup.se
Åberopas till styrkande av att Fuplex AB har publicerat mina personuppgifter genom
krimfup.se.
Bilaga 2 – Skärmdump från krimfup.se
Åberopas till styrkande av att mina personuppgifter och uppgifter om domar och
förundersökningsprotokoll har gjorts tillgängliga genom krimfup.se.
Bilaga 3 – Kravbrev/e-post till Fuplex AB den *datum*
Åberopas till styrkande av att jag har begärt radering av mina personuppgifter med stöd av
artikel 17 GDPR samt att Fuplex AB har fått kännedom om min invändning mot
behandlingen.
Sen skrev jag lite mer personliga grejer som att jag bor långt ifrån Göteborg och inte tänker åka dit osv.
Fuplex AB
Org.nr 559378-0165
Olskroksgatan 20
416 66 Göteborg
1. YRKANDE
Jag yrkar att tingsrätten förpliktar Fuplex AB att till mig betala 29 600 kronor i skadestånd,
jämte ränta enligt 6 § räntelagen från den *datum* till dess full betalning sker.
Jag yrkar även ersättning för mina rättegångskostnader enligt 18 kap. rättegångsbalken.
2. GRUNDER FÖR TALAN
Fuplex AB driver webbplatsen krimfup.se och har behandlat mina personuppgifter genom att
publicera dem i en sökbar databas och erbjuda uppgifterna till försäljning.
De publicerade uppgifterna omfattar bland annat mitt namn, personnummer, ålder,
bostadsort samt uppgifter om domar och förundersökningsprotokoll.
Behandlingen av mina personuppgifter har skett i strid med dataskyddsförordningen
(GDPR).
Jag har den *datum* skriftligen begärt att Fuplex AB omedelbart och permanent skulle
radera mina personuppgifter med stöd av artikel 17 GDPR. Jag angav den *datum*
som tidsfrist för att efterkomma begäran.
Fuplex AB har inte efterkommit min begäran om radering.
Jag gör gällande att den fortsatta behandlingen och publiceringen av mina personuppgifter
saknar laglig grund och utgör en överträdelse av GDPR.
Jag gör vidare gällande att det svenska systemet med utgivningsbevis inte innebär att
Fuplex AB kan undantas från GDPR:s tillämpningsområde beträffande den aktuella
behandlingen. EU-domstolen har den 9 juli 2026 meddelat dom i mål C-199/24 (Lexbase-målet), vilken
enligt min uppfattning innebär att den aktuella typen av behandling inte kan undantas från
GDPR genom ett svenskt utgivningsbevis.
Genom den olagliga behandlingen av mina personuppgifter har jag drabbats av ideell skada
i form av en kränkning av min personliga integritet.
Jag gör därför gällande att Fuplex AB är skyldigt att ersätta mig för denna skada enligt artikel
82 GDPR.
3. OMSTÄNDIGHETER
Fuplex AB har publicerat mina personuppgifter på krimfup.se på ett sådant sätt att
uppgifterna är sökbara och tillgängliga för tredje man. Uppgifterna har även erbjudits till
försäljning.
Jag har uttryckligen motsatt mig denna behandling genom min begäran om radering den *datum*
Trots min begäran har Fuplex AB inte raderat uppgifterna, utan behandlingen har fortsatt.
Den fortsatta publiceringen innebär att mina personuppgifter, inklusive uppgifter om domar
och förundersökningsprotokoll, är tillgängliga för andra personer genom Fuplex AB:s tjänst.
Detta har inneburit en kränkning av min personliga integritet och orsakat mig ideell skada.
4. BEVISNING
Bilaga 1 – Skärmdump från krimfup.se
Åberopas till styrkande av att Fuplex AB har publicerat mina personuppgifter genom
krimfup.se.
Bilaga 2 – Skärmdump från krimfup.se
Åberopas till styrkande av att mina personuppgifter och uppgifter om domar och
förundersökningsprotokoll har gjorts tillgängliga genom krimfup.se.
Bilaga 3 – Kravbrev/e-post till Fuplex AB den *datum*
Åberopas till styrkande av att jag har begärt radering av mina personuppgifter med stöd av
artikel 17 GDPR samt att Fuplex AB har fått kännedom om min invändning mot
behandlingen.
Sen skrev jag lite mer personliga grejer som att jag bor långt ifrån Göteborg och inte tänker åka dit osv.
Sjukt bra jobbat! Stämning verkar vara det enda språket dessa parasiter förstår sig på.