2026-08-24, 16:02
Medlem
KNARKAREN85s avatar
Vad vet vi om offrena. På websidan Proletären ska det vara invandrare, men jag hittar ingen info.

Var det bara en incel som gick bananas?
Citera
2026-08-24, 16:05
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magnifico
Var snackar de om detta? Har du tipsat polisen? Dessa idioter måste få tvångsvård eller låsas in så inte flera skolattacker sker. Uppmana andra begå mord är ett grovt brott.

Asså om du tar och kollar runt på kontona där inne och i de kretsarna.
Så är det ofta snack om "valhall" där inne. Även under alla dessa dåd. Och då kan man som nordbo tänka "aha, de larpar vikingar" men om Wagnergruppen är döpt efter någon tysk som i princip har stulit valhall som koncept och skrivit en helt egen bok om.. Och denna Wagner är rätt så känd i ryssland. Då är ju det en link. Om så ännu är rätt långtgående.

Jag har scannat igenom en del konton där inne lite fort efter vad jag själv har misstänkt. Att det här är kan ju vara en perfekt grogrund för påverkanskoperationer. Så jag behöver bara hålla koll på om det länkats kommunism.. Och visst fan har jag hittat ryska konton som är kopplade till just det. Och dessa skriver uttryckligen att de själv har varit i kontakt med GM. Ett sånt konto skrev att den hade varit i kontakt med han i slutat utav Maj.
Det är ju lämpligt att ta kontakt innan någon går på skollov.. Tar han sommarlov som vanliga ungar så är det rätt så svårt att hålla koll på honom.

https://imgur.com/Tn6F7tt

Många konton där inne, hade själva inte lagit upp en massa filmer.. Men de hade aktivt repostat shit som handlade om putin, anti israel och kommunism.

Lägg till sen hur anti både V och MP här tycks har vart mot ett förbud.
Senast redigerad av TedGaandie 2026-08-24 kl. 16:12.
Citera
2026-08-24, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Mina fördomar säger mig att dessa källarkillar har spelat ganska mycket dataspel och kanske vissa spel där hjälten springer runt med svärd. Men jag tycker detta är intressant eftersom det är ett så dåligt val av vapen för uppgiften.
Kopplingen till det föregående uppmärksammade dådet kan nog inte ignoreras, klädsel, utrustning, vapnet.

Funderar på om det senaste decenniets spänningar, polarisering och förändring i samhället kan riskera att skapa nya lasermän eller Taxi drivers/Travis Bickle som upplever att man är utvald att rensa på gatorna det man upplever måste ändras. Visst var det så att Utøya-mannens manifest hade en korsriddare på omslaget? Grabben häromdagen var kanske ”bara” mentalt i obalans, mobbad och triggad/groomad av fel umgänge, inte en ny Rickard Lejonhjärta. Men blir han den sista svärdssvingaren och den som ”lyckats” bäst?

Betydligt enklare att rensa kökslådan hemma än att köpa ett bredsvärd för tretusen spänn.

Hur som helst blir det exceptionellt udda en nyhet i sig, den klassiska Man bet hund i st f Hund bet man. En galning med svärd som syns på annan plats än Medeltidsveckan i Visby får folk att reagera på annat sätt än att uppleva kulor och krut. Synd att behöva konstatera att samhället vant sig vid skottlossning och sprängningar.

Edit. Ser att norrmannen togs upp medan jag skrev detta.
Citera
Medlem
magnificos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Tror att man har missuppfattat vad korsriddarna höll på med om man hugger ner småtjejer i en svensk skola och tror att man gör det i deras namn.

Håller helt med. Korsriddarna var otroligt tuffa och fruktade soldater. Nebel är en feg liten skit som dödar en ung tjej med ett svärd. Jag hoppas han får fängelse (istället för psykvård) och hans tid i fängelse kommer inte bli rolig för honom
Citera
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av secretary
Du säger själv att vi inte har lösningar på alla problem, men många sociala medier bör försvinna från våra barns telefoner. Och vuxnas.

Jag förstår vad du menar. Tror bara inte att det är det största problemet. Vad skyllde man på innan mobilerna kom ? Bland annat hårdrocken. Det var minsann satans åkomma som förstörde alla ungdomar.
Det hör man inte nu för tiden, så jag tror att de har insett att problemet bottnade i något annat.
Citera
2026-08-24, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Det där håller jag inte med om, den metoden används idag.

Vad förväntar du dig att man ska göra när man ”håller under uppsikt”?

Det går inte att hålla koll på någon 24/7 om de inte är inlåsta på en institution.

Exempel:

I Eslöv år 2019 (tror jag) var där en skolattack, dagen innan hade FBI varnat polisen i Eslöv då GM skrev på forum.

Socialtjänsten knackade på hos GM och samtalade med honom. Han verkade så snäll och förståndig.

Dagen efter gick han till attack mot skolan.

Förslagsvis bör personen ha en kontaktperson eller boendestödjare av mer professionell sort, som mer eller mindre dagligen har kontakt med personen, håller vederbörande under uppsikt och tar temp på mående, beteende och rutiner.

Givetvis kan personen spela teater och linda omgivningen kring sitt finger, men är personalen tillräckligt utbildad kan och bör de givetvis vara så pass med på noterna att de ser igenom fasaden. Men givetvis begriper jag att det är omöjligt att ha hundra koll. Men med tanke på personens historik bör han ha varit under strängare lupp. Och med facit i hand borde han inte ha gått lös i samhället lht. Han borde ha suttit på institution.

Dock borde polisen ha långt bättre verktyg att i någon form övervaka dessa personers sociala medier. Hade man haft uppsikt över GM sociala medier hade vansinnesdådet sannolikt aldrig hänt.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag förstår vad du menar. Tror bara inte att det är det största problemet. Vad skyllde man på innan mobilerna kom ? Bland annat hårdrocken. Det var minsann satans åkomma som förstörde alla ungdomar.
Det hör man inte nu för tiden, så jag tror att de har insett att problemet bottnade i något annat.

Det är skillnad mellan att hysteriskt peka ut en musikstil mot att särskilja mellan olika appar som möjliggör vansinniga ekokammare och psykologisk krigföring.
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magnifico
Tror det har med Breivik att göra. Han poserade som korsriddare och vad jag minns så hade hans manifest ett korsriddare kors på omslaget? Han skrev också mycket om korsriddarna. Där har du nog svaret på Nebels val av vapen.
Jag tror det viktigaste för dessa är att klä ut sig till någon annan.
Till någon som är stark, mäktig och märkvärdig, till skillnad mot för dem själva.
Tror inte att det handlar om någon historia runt figurerna.
Citera
2026-08-24, 16:11
Medlem
Det verkar som han dödade henne och skadade dom andra för att dom utsatte han för mobbning. Enlite Lamotte.
Stämmer detta så tycker jag inte synd om henne eller dom skadade.

Har aldrig fattat hur man blir så ond som många barn är som mobbar andra.
Citera
2026-08-24, 16:12
Medlem
magnificos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TedGaandie
Asså om du tar och kollar runt på kontona där inne och i de kretsarna.
Så är det ofta snack om "valhall" där inne. Även under alla dessa dåd. Och då kan man som nordbo tänka "aha, de larpar vikingar" men om Wagnergruppen är döpt efter någon tysk som i princip har stulit valhall som koncept och skrivit en helt egen bok om.. Och denna Wagner är rätt så känd i ryssland. Då är ju det en link. Om så ännu är rätt långtgående.

Jag har scannat igenom en del konton där inne efter vad jag själv har misstänkt. Att det här är kan ju vara en perfekt grogrund för massa påverkanskoperationer. Så jag behöver bara hålla koll på om det länkats kommunism.. Och visst fan har jag hittat ryska konton som är kopplade till just det. Och dessa skriver uttryckligen att de själv har varit i kontakt med GM. Ett sånt konto skrev att den hade varit i kontakt med han i Maj.

https://imgur.com/Tn6F7tt

Många konton där inne, hade själva inte lagit upp en massa filmer.. Men de hade aktivt repostat shit som handlade om putin, anti israel och kommunism.

Så Ryssland sitter och uppmanar psyksjuka begå skolattacker i väst, jaha, ingen chock direkt. Du borde skicka den informationen till SÄPO, jag tror de gärna tar emot den informationen
Citera
2026-08-24, 16:12
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av secretary
Det är skillnad mellan att hysteriskt peka ut en musikstil mot att särskilja mellan olika appar som möjliggör vansinniga ekokammare och psykologisk krigföring.

Jag hoppas att de förbjuder skadliga plattformar. Jag tror bara inte att det hjälper. Men jag hoppas också att jag har fel.
Citera
2026-08-24, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
I Sverige har vi en överdriven tilltro till socialtjänsten.

Om man någonsin haft med dem att göra så vet man att det är totalt meningslöst.

Frågan är vad de gör egentligen?

De önskar alltid mer resurser och handläggarna tjänar faktiskt väldigt bra (för att inte nämna cheferna).

Socialtjänsten bör helt och hållet ritas om.

Det stämmer helt. De hade placerat han enligt LVU, det är tvångsvård och han begår detta vansinnesdåd. Det är kvittot
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in