2026-08-22, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89

Inga fängelsestraff i världen kan förebygga eller stoppa dessa återkommande nationella katastrofer så länge Kristersson och den där feta grisen till justitieminister, Gunnar Strömmer, medvetet tömmer skolan, socialtjänsten och psykiatrin på resurser.

Du kan inte döma ut hela landets styre, myndigheter och psykiatrin bara för en idiot högg någon med svärd. Spontant känner jag att det är väldigt mycket in med kofot och bända för att göra detta till politik.
Citera
2026-08-22, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TedGaandie
Står for True Crime Community. En community/Hashtag inne på Tiktok som sedan togs över utav dessa nättroll. Istället för att vara en community som intresserade sig för brott, så blev det istället en plats där Ryssar och Ungrare kunde sitta och sprida politisk propaganda i form av massmord.
Tack för förklaringen

Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan-1
Störd unge och tyvärr extremt sökande efter att få tillhöra nånting.! Hans cp föräldrar döpte han som en blatte.! Han är Jugge-barn med extremt störda föräldrar och hamnat totalt fel.! Är själv emot muslimsk dårar och ikke svenskar. Dock denne kille tycker jag på riktigt synd om. Usch 😑. Om folk visste.!!! Försvarar inte alls vad han gjort.!!! Dock borde professionella som följt killens liv, vara dem som svärdats. 🗡️

Nu är väl Liam ändå mer ett WT-namn än ett blattenamn?
Citera
2026-08-22, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Han kommer inte bli ignorerad av några tjejer längre i alla fall.

Så fort han snubblar in på Kumla så kommer breven dyka upp Harry Potter-style.
redan sett 10tal videor där kvinnor tycker synd om honom och dyrkar honom. Det verkar som att han håller på att bli en legend inom europeiska tcc.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Har kanske missat men hade offret haft en relation med gärningsmannen?
Jag har pratat med en person som befann sig 10 meter från GM när han vandrade in. Han högg första bästa bakifrån i ryggen. Den killen överlevde efter en stund på akuten/operation. Sen högg han den som satt bredvid. Då ställde sig alla upp och sprang. Tjejen som avled var med det gänget. Han kom ikapp henne men resten var det för långt avstånd till. Således var attacken enligt vad jag förstår på vittnen helt randomiserad.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Första bästa säger GM. Spelade ingen roll vem det var utan så många som helst skulle dö.

Hur ska vänstern klara detta.

Jag tycker att det är märkligt att en person lyckas döda en ung tjej men lyckas bara skada 3 andra om han har ett svärd. De var uppenbarligen nära honom om han fick in slagen men någon hade väl blivit knivhuggen i armen när han stod och pratade med sina kompisar. Skulle en som vill döda så många som möjligt verkligen inte lyckas "bättre" då?
Citera
2026-08-22, 16:54
Medlem
twoeggss avatar
Med all respekt för den döde och drabbade. Men så fjantigt att Kristersson och Andersson ska lägga blommor och verka viktiga när en person har mördats. Det dör folk nästan dagligen i olika våldsbrott. Men just skolor verkar poppis att besöka. Vi har haft flera kniv/skjutvapendåd med dödlig utgång för 20-25 år sedan, men inte var det nå statsminister på plats på den tiden. Samma med busschauffören som körde ihjäl tre pers på Valhallavägen som visade sig drabbats av sjukdom. Där var Kristersson riktigt kåt i att vara på plats och visa sitt "medlidande".
Citera
2026-08-22, 16:55
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Har tidigare skrivits i tråden att det var tidigare flickvän.
Kanske inte stämmer men kan vara så.

Låter mer troligt än en skolattack. Avundsjuka/svartsjuka är väl det vanligaste skälet till att folk dödas
Citera
2026-08-22, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jizzballll
Jag har pratat med en person som befann sig 10 meter från GM när han vandrade in. Han högg första bästa bakifrån i ryggen. Den killen överlevde efter en stund på akuten/operation. Sen högg han den som satt bredvid. Då ställde sig alla upp och sprang. Tjejen som avled var med det gänget. Han kom ikapp henne men resten var det för långt avstånd till. Således var attacken enligt vad jag förstår på vittnen helt randomiserad.

Ja det verkar stämma...

"Den misstänkte gärningsmannen i Fagersta har i förhör sagt att han ”helst hade velat döda fler” under attacken, enligt uppgifter till Aftonbladet.

18-åringen ska ha varit fåordig under förhöret men också sagt att offren valdes ut slumpmässigt och att han siktade in sig på ”första bästa”.

https://omni.se/uppgifter-18-aringen-har-sagt-att-han-ville-doda-fler/a/q67EEe
Citera
2026-08-22, 16:56
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jizzballll

Var det direkt innanför dörren?
Citera
2026-08-22, 16:58
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ja det verkar stämma...

"Den misstänkte gärningsmannen i Fagersta har i förhör sagt att han ”helst hade velat döda fler” under attacken, enligt uppgifter till Aftonbladet.

18-åringen ska ha varit fåordig under förhöret men också sagt att offren valdes ut slumpmässigt och att han siktade in sig på ”första bästa”.

https://omni.se/uppgifter-18-aringen-har-sagt-att-han-ville-doda-fler/a/q67EEe

Då kan man lämna rasist/nazistspåret
Citera
2026-08-22, 16:59
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jag tycker att det är märkligt att en person lyckas döda en ung tjej men lyckas bara skada 3 andra om han har ett svärd. De var uppenbarligen nära honom om han fick in slagen men någon hade väl blivit knivhuggen i armen när han stod och pratade med sina kompisar. Skulle en som vill döda så många som möjligt verkligen inte lyckas "bättre" då?

Han fastnade ju vid tjejen en stund.

Han tog bilder och visade sina TCC-polare.
Citera
2026-08-22, 17:01
Medlem
Ny pressträff börjar nu.... 17:00

https://www.svtplay.se/video/8MypRa1/svt-nyheter-direkt/presstraff-efter-skolattacken-i-fagersta?video=visa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in