Citat:
Ursprungligen postat av
hennevilljagknulla
Asså jag vet inte jag.
Har haft uppe min i 260 på en flygplats när vi testade hojarna för nåt år sedan och det tyckte jag var rätt läskigt.
Kan bara tänka mig hur det är att ta en längre kurva i den hastigheten och man får lite sidvind eller beräknar kurvan fel.
För just med kurvor och att komma in i dom rätt är rätt viktigt även i normala hastigheter.
Ser man att man kommer komma för långt ut finns det inte så mycket man kan göra om man kör väldigt fort.
Om man kör fort har jag aldrig märkt ngt av sidvind .antagligen är gyralmomenten från hjulen så pass stort att det stabiliserar
Hamnar fel i linjen för kurvor .då måste det finnas kurvor men mycket få har " Cojones " Pungkulor att köra så fort när det finns kurvor. tittar man på videor från Nürburgring finns det de som kan det .Når låga varvtider . Man behöver vara skicklig och ha nerver .Jag fixar det inte eller tycker inte det är så viktigt..
Körde en gång fort där det fanns lite långa kurvor och backar .det var en väg med 2 filer och Wireräcke så möten fanns inte.
Jag öste på men har inte tid att kolla mätaren .det var en lång svepande kurva båda filerna till förfogande
Gissar 230 Km /h eller så .Maskinen lutade rätt mycket åt vänster pga av kurvan och eftersom kurvan var lång hann jag titta ner på Asfalten som var nära givet att det lutade. den rusade förbi i 230 och var kanske 30 cm 50 cm från vänsterhanden jag kunde ha nått ner lätt Där fegade jag ur .Vad håller jag på med ? .. Är detta viktigt ?
Ett släpp som kan hända i kurvor eller börjar wobbla hänger bitarna i Wireräcket .
Strimlat i vad blir det 3 sektioner. Svänger det är det annorlunda än rakt fram.Svårt träna på det tror inte det finns många som klarar det. Åker man omkull på vanlig väg är det stor risk bli allvarligt skadad .Lite bättre på bana kanske men även proffsen skadar sig.