2026-08-23, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Det värsta är väl om dom kör ihjäl någon oskyldig... Vilket är lätt hänt.

På MC? Kan du ge något exempel där MC skadar annan trafikant? Gärna statistik på hur förekommande det är och sedan jämföra det med hur många efterblivna bilister som dödar mc-förare och andra trafikanter?

Bra att hen körde 280km/h, finns fortfarande människor som vågar ha roligt i det här jävla landet.

Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
Är det sådant som slutar som ”tragisk” olycka och tusen brustna hjärtan i kommentarsfältet?

Sårad och triggered för att ingen skulle sakna dig?
Citera
2026-08-23, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Made.to.suffer
Risken att åka fast är låg då polisen nästan inte har en chans att följa efter möjligtvis med helikopter.

Däremot är risken betydligt större att MC-föraren och andra bilister stryker med. Bara några km från där jag bor vare en allvarlig olycka mellan en MC å en personbil. Personbilen gjorde en vänster sväng på E4an å en MC klippte bilen på mitten. MC-föraren å 2 passagerar i baksätet dog omedelbart.

I samma korsning vare även en olycka på 80-talet med en MC. MC-föraren gasade på rakt över E4an å blev krossad av en lastbil. Var enbart ett örhänge som kunde identifiera pojken resten av kroppen var helt sönder smulad knappt att tänderna gick att återfinna helt.

Nu äre nog inte så mycket trafik mellan Boden å Luleå nattetid men man vet ju aldrig när ett fordon plötsligt skulle svänga ut i en korsning. 280km/h motsvarar 78m per sekund. Många som svänger ut på E4an gör det kanske om fordonen är en halv km bort i många fall bara några 100m bort. En MC-förare som kör i 280km/h å tvärbromsar mår nog inte så bra efteråt.

Bilen hade väjningsplikt. Dessutom dålig jämförelse med landsväg och motorväg.
Citera
2026-08-23, 20:49
Medlem
Bettiss avatar
Hoppas innerligt han kör ihjäl sig stenhårt i en singelolycka där det endast han blir manglad och ingen annan eller någons egendom tar skada. Jävla klappmongo.
Citera
2026-08-23, 21:03
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloe
På MC? Kan du ge något exempel där MC skadar annan trafikant? Gärna statistik på hur förekommande det är och sedan jämföra det med hur många efterblivna bilister som dödar mc-förare och andra trafikanter?

Bra att hen körde 280km/h, finns fortfarande människor som vågar ha roligt i det här jävla landet.
Jag tänker inte skriva någon avhandling åt dig!
Självklart finns risk att skada andra trafikanter med en motorcykel, det finns också gott om exempel på det om du söker. Tror du att en bil klarar en frontalkrock oskadad, med en MC som åker 280 km/tim?

Innan du nu går bananas, så har jag kört MC sedan mitten av 70-talet och har nog mer kört "aktivt" än försiktigt, framför allt när jag var ung.

Men förståndet växer med åldern och att köra fort hör definitivt memma på banor som avsedda för det.
Det är också mycket roligare att köra fort där risken att skada sig själv allvarligt är mindre, om man nu inte är intresserad av andra trafikanters hälsa.
Det är en insikt som man fort får om man kör lite "banracing" under ordnade former.
Allmänna vägar är varken någon lekplats eller någon arena för "fartrekord". IDIOT!!!
Citera
2026-08-23, 21:07
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Bilen hade väjningsplikt. Dessutom dålig jämförelse med landsväg och motorväg.
Inga trafikregler i Sverige är anpassade för fordon som kör i 280 km/tim.
Är du tappad bakom en vagn???
Citera
2026-08-23, 21:33
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Hade dom mobilerna på sig är dom fan dum i huvudet.
Dom filmade väl med en gopro?
Fittdåligt filmat för övrigt, jävla amatörer som inte klarar av att sätta kameran på utsidan rutan.

Sen kan man ju fundera över hur många i sverige som faktiskt klarar av att köra såhär fort på landsväg, kan inte va sådär jättemånga och gissar dom tävlingskört på bana ganska länge för att klara av detta.
Det är inte "svårt" om man har en hoj med kåpa, så länge inget oförutsett händer...
På en "naken" hoj är det betydligt mer "intressant" när man med god marginal passerat 200 km/tim.

Men fortfarande idiotiskt att göra det efter allmän väg, framför allt under en lång sträcka och med ett uttalat mål med körningen.
Citera
2026-08-23, 21:43
Medlem
Citat:

Sårad och triggered för att ingen skulle sakna dig?

Haha det var rydligen en hen, dessutom...
Citera
2026-08-23, 21:44
Medlem
Citat:
Inga trafikregler i Sverige är anpassade för fordon som kör i 280 km/tim.
Är du tappad bakom en vagn???

Haha man häpnar över hur efterblivna de faktiskt är...
Citera
2026-08-23, 21:57
Medlem
Citat:
Det är inte "svårt" om man har en hoj med kåpa, så länge inget oförutsett händer...
På en "naken" hoj är det betydligt mer "intressant" när man med god marginal passerat 200 km/tim.

Men fortfarande idiotiskt att göra det efter allmän väg, framför allt under en lång sträcka och med ett uttalat mål med körningen.

Asså jag vet inte jag.
Har haft uppe min i 260 på en flygplats när vi testade hojarna för nåt år sedan och det tyckte jag var rätt läskigt.
Kan bara tänka mig hur det är att ta en längre kurva i den hastigheten och man får lite sidvind eller beräknar kurvan fel.
För just med kurvor och att komma in i dom rätt är rätt viktigt även i normala hastigheter.
Ser man att man kommer komma för långt ut finns det inte så mycket man kan göra om man kör väldigt fort.
Citera
2026-08-23, 22:11
Medlem
ScorchPipes avatar
Citat:

På min MC-utbildning hade de fordonen från en olycka i stockholm uppställda. MCn hade kört in i passagerardörren, mosat bägge personerna i bilen och halshuggit sig själv om jag minns rätt. Den MCn körde bara i 200, så vi kanske ska sluta låtsas som att det inte sätter andra i fara.

Angående olycka mellan MC och bil skulle jag gissa på att de flesta är MC-förarens fel. Hade varit intressant med sån statistik.
Citera
2026-08-23, 23:07
Medlem
rusmags avatar
Äsch... Jag har inget emot att man kan ha fri fart på vissa vägar, dock inte vägar med mötande trafik..

Så ur det hänseendet så är detta förkastligt.
Citera
2026-08-23, 23:26
Medlem
F3ttans avatar
Vilka jävla idioter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in