Citat:
Ursprungligen postat av
Bloe
På MC? Kan du ge något exempel där MC skadar annan trafikant? Gärna statistik på hur förekommande det är och sedan jämföra det med hur många efterblivna bilister som dödar mc-förare och andra trafikanter?
Bra att hen körde 280km/h, finns fortfarande människor som vågar ha roligt i det här jävla landet.
Jag tänker inte skriva någon avhandling åt dig!
Självklart finns risk att skada andra trafikanter med en motorcykel, det finns också gott om exempel på det om du söker. Tror du att en bil klarar en frontalkrock oskadad, med en MC som åker 280 km/tim?
Innan du nu går bananas, så har jag kört MC sedan mitten av 70-talet och har nog mer kört "aktivt" än försiktigt, framför allt när jag var ung.
Men förståndet växer med åldern och att köra fort hör definitivt memma på banor som avsedda för det.
Det är också mycket roligare att köra fort där risken att skada sig själv allvarligt är mindre, om man nu inte är intresserad av andra trafikanters hälsa.
Det är en insikt som man fort får om man kör lite "banracing" under ordnade former.
Allmänna vägar är varken någon lekplats eller någon arena för "fartrekord". IDIOT!!!