2026-08-23, 23:30
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThePrivacyTerms
Bra länk - mycket matnyttigt därifrån, och det är viktigt att folk fattar vad det som hålls på med på de här, och liknande communities.

Dock ställer jag ett stort TVEK på det där med att det skulle vara svårt att stänga ner. Försök streama en forbollsmatch eller något copyrightat via någon av de sociala medierna och du blir nertagen och bannad på sekunder. De kan om de vill (dvs finns ekonomisk motivation). De väljer att nedprioritera sånt här, och plattformarna måste reguleras, bötfällas ordentligt alt att deras snorrika ägare och C-suite ledare hotas med rättsliga åtgärder inkl. fängelsestraff om deras plattformar tillåts användas som grogrund för terrorism. För det är vad det är.
Det här var intressant. Man borde kunna begära samma nolltolerans mot dessa communities som mot harmlös fotbollsstreaming.
Citera
2026-08-23, 23:35
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Och Trollhättan och Eslöv som du inte tog upp.

Varför skulle jag ta upp dem? Den tes jag drev var inte Det har inte förekommit några fall av rasistiskt inspirerat skolmassvåld i Sverige (eller vad fan man ska kalla dem för att få med både skjutvapen och blankvapen) utan Alla fall av skolmassvåld i Sverige som har haft förövare som kan beläggas med rasistiska åsikter har inte synts ha rasistiska motiv - och därför är det en non sequitur att bara på grundval av belagda rasistiska uttalanden av gärningsmannen hävda att ett givet skolmassvåldsdåd är rasistiskt inspirerat. Man ska vidare vara försiktig med att tolka t ex beundran av Anders Behring Breivik som a priori rasistisk - Breivik var visserligen rasist, men det som i första hand karakteriserade kännetecknade hans brott var ju dess fasaväckande skala, och denna i sig kan säkerligen vara inspirerande för en tonårskille som håller på att glida in i ett skolskjutarmodus.

Citat:
Sedan finns det uppgifter på flera stoppade dåd med rasistiska motiv. Eller är det också bara vänstertoll som inbillar sig saker?
Jag förnekar alltså inte att skolmassvåldsdåd kan vara rasistiskt inspirerade. Jag bekämpar bara den intellektuella slapphet som det ligger i att med självklar min bokföra varje fall av skolmassvåld som "rasistdåd" bara för att gärningsmannen har kunnat beläggas med något rasistiskt uttalande.
Citera
2026-08-23, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TedGaandie
Jaha, så du menar att det funkade?

Ja ni är inte normalt funtade i huvudet såsom ni uppfostrar och avlar era barn att föda/mörda oskyldiga människor medan politikerna skickar ut skötsamma människor. Det måste vara dårarnas cirkus precis som alla internationella kanaler säger och folk överallt i världen säger att svenskar måste förlorat alla sina hjärnceller 👏👏 Att du är glad gör mig fundersam om du är efterbliven eller bara trög som en soptunna att bli så hatad i hela världen nu

Bra att det nu inte tystas likt med Rickard att varenda kanal i världen visar detta dårskap
Citera
2026-08-23, 23:47
Medlem
GamlaFalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Alla är tydligen utlänningar 👏👏
Finns inga ord för psykopat Sverige mer

Vad har du för källa på det?

Valde han även att inte attackera personer som ”såg” svenska ut?

Jag argumenterar inte emot att det skulle kunna vara så men det behövs mer än bara ett påstående.
Citera
2026-08-23, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GamlaFall

Jag argumenterar inte emot att det skulle kunna vara så men det behövs mer än bara ett påstående.

Någon som lagt öppet på LinkedIn att han har sagt att han vill ge sig på utlänningar och alla som såg utländska ut. Hon är svensk själv och läkare och skriver det öppet till politikerna.
Citera
2026-08-23, 23:53
Medlem
Citat:

Gå in på Linkedin och kolla in inlägget då den har fått stor spridning med anledning att hon är läkare och skriver att hon är trött på lögnerna och att man täcker upp för en mördare och ett monster
Citera
2026-08-23, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emeraldis
Vet någon status på de skadade? Tänker vad dem fick för skador och hur dom mår? Hemskt alltihop, finner inga ord.

”j*onas överlevde operationen medans a*ad har klarat sig hittils och behöver nu vila i två veckor” enligt ett TikTok-konto som tillhör en klass på skolan.

*=h
*=y

Inte hittat något om den tredje pojken.
Citera
2026-08-23, 23:56
Medlem
Citat:

Tiktok är fullt med krya-på-inlägg för de två grabbarna som ligger på sjukhus. Ingen av dem har typiska svenska namn.
Behöver inte betyda något alls. Eller så gav han sig på elever med utländskt påbrå.
Citera
2026-08-23, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Dom sa det på radion och jag blev paff. Tyckte att det lät väldigt konstigt själv. Dom lät väldigt osäkra själva när dom sa det vill jag nog påstå.

Nu har man ju mer info om att polisen inte sköt GM i benet. Sen så var det som man trodde. Han var anhållen, och häktades typ igår (lör).
Citera
2026-08-23, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Tiktok är fullt med krya-på-inlägg för de två grabbarna som ligger på sjukhus. Ingen av dem har typiska svenska namn.
Behöver inte betyda något alls. Eller så gav han sig på elever med utländskt påbrå.

Och Örebro råkade också bara ge sig på utlänningar precis som i Trollhättan, bara slummen som inte händer i något EU land.
Kontot hyllas av flera men vad jag förstått kommer polisen granska alla inlägg så hoppas det granskas otroligt bra och ordentligt nu på alla.

Även tjej som dödades har utländska drag på grund av sin filippinska mor
Senast redigerad av Loraael-Beautyy 2026-08-24 kl. 00:03.
Citera
2026-08-24, 00:01
Medlem
Var sitter han häktad? Salberga i Sala? Häkte i Västerås håller väl på att byggas för närvarande. Sedan är det väl polisområde norra Västmanland som leder utredningen så då blir det nära när det ska hållas förhör.
Citera
2026-08-24, 00:38
Medlem
GamlaFalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Och Örebro råkade också bara ge sig på utlänningar precis som i Trollhättan, bara slummen som inte händer i något EU land.
Kontot hyllas av flera men vad jag förstått kommer polisen granska alla inlägg så hoppas det granskas otroligt bra och ordentligt nu på alla.

Även tjej som dödades har utländska drag på grund av sin filippinska mor

Det kan absolut vara så att han begick dådet utifrån ett rasistiskt motiv, dock så känns det lite för tidigt att bestämt konstatera det.

Att många på Flashback är besatta av att diskutera hudfärg och påbrå istället för faktiska omständigheter är såklart tråkigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in