2026-08-23, 17:49
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2pXgAq/minnea-flydde-fran-svardmannen-kanns-overkligt
Citat:
FAGERSTA. Minnea och hennes vänner sprang genom korridoren från svärdmannen.

Men alla tog sig inte ut från skolan.

– Det känns overkligt att hon inte finns längre, säger hon om 17-åringen som dödades.
Citera
2026-08-23, 17:50
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Tydligen en grundskola som ligger nära. Har ej kollat källa

Men som jag förstått det så var alla offren skadade på skolan. Delar dom matsal då eller hur kan yngre komma in om dörrar har blipp
Citera
2026-08-23, 17:52
Medlem
iEvil666s avatar
"Polisen har slagit fast att det handlade om en rasistiskt motiverad attack."

Känns ju inte helt oväntat eller?
Citera
2026-08-23, 17:52
Medlem
DenTredje84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jag läste för någon dag sen på petterssons blog eller vad den heter och då stod det att offren var mellan 12-17 och ställde samma fråga om skolan var från mellanstadiet till gymnasiet då det lät udda. Fick inget svar på detta
Ingen av de skadade var 12 år. Regionen sa att deras åldrar var mellan 12-17 eftersom att de var i den åldersgruppen.
Citera
2026-08-23, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
det ska enligt uppgift i tråden ligga någon slags sekretess på moderns vistelseort. hon lär ha varit prostituerad.

Mamman är väl off topic (eller hur moderatorn? )
Hon har ju inte med brottet att göra.
Citera
2026-08-23, 17:54
Avstängd
Citat:
Men som jag förstått det så var alla offren skadade på skolan. Delar dom matsal då eller hur kan yngre komma in om dörrar har blipp
Ja det hoppas jag vi får svar på
Citera
2026-08-23, 17:56
Avstängd
Det kan inte vara så att namnet är omvänt (pappans) för Karoly är väl ett efternamn i Ungern? (Nebel förnamn)
Citera
2026-08-23, 17:56
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iEvil666

Åhfan, länk?

Nvm, jag hittade den nu på aftonbladet
"En av de som återkommer i flera klipp är Anton Lundin Pettersson, som dödade tre personer på skolan Kronan i Trollhättan 2015. Samliga offer hade utländsk bakgrund. Polisen har slagit fast att det handlade om en rasistiskt motiverad attack."

Polisen har alltså slagit fast att det var Anton Lundin som begick en rasistiskt motiverad attack.

Li*m C*rlos N*b*l skrev ju själv dock "Who u want me to target? Immigrants or?"
https://imgur.com/Tn6F7tt
Senast redigerad av TedGaandie 2026-08-23 kl. 18:06.
Citera
2026-08-23, 17:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Hur som helst verkade fosterföräldrarna varit olämpliga.
Verkar inte fått upp honom på rätt bana
Citera
2026-08-23, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iEvil666

Du snackar ren jävla dynga. Polisen har uttryckligen gått ut och sagt att det är alldeles för tidigt att uttala sig om motivbilden och att de utreder brett. Formellt är han häktad för mord och försök till mord, ingenting annat. Sluta sprid falska rykten och hitta på egna 'fakta' bara för att det passar ditt narrativ!
Citera
2026-08-23, 18:04
Medlem
TjackTomten37s avatar
Citat:

Fagersta Nyheter (via facebook)

"BYGGE AV MATSAL FÖR GYMNASIET SKA UTREDAS

Kommunledningen har gett HR och utveckling i uppdrag att ta fram förslag på hur en ny matsalsbyggnad kan inrättas mellan Risbroskolan och Brinellskolan.

Bakgrunden är att det till och från är stökigt i matsalen i Fagerstahallen när elever från både Risbroskolan och Brinellskolan ska äta där. Det har även hänt att elever rykt ihop och slagits vid matsalen så att polis behövt tillkallats."

https://www.facebook.com/Fagersta/photos/bygge-av-matsal-f%C3%B6r-gymnasiet-ska-utredaskommunledningen-har-gett-hr-och-utveckl/1777248149093087/
Citera
2026-08-23, 18:05
Medlem
DenTredje84s avatar
Känner någon till var GM faktiskt bor? Han ska ha flyttat tidigare i år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in