2026-08-23, 12:16
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Jag har svårt att se att försäljningen av Ure någonsin skulle kunna få en bra spin med tanke på att man var så snabba med att sälja. Givet det stim spelaren var inne i och spelarens kontraktlängd kan jag inte se en verklighet där spelarens värde skulle sjunka över säsongen.

Man fick inte ens särskilt bra betalt..
Klubbdirektör för IKS Martin Malmberg lämnade med omedelbar verkan sin post 19 augusti. Vem vet kanske fanns oenighet och ett samband. Tänk om det var han som lovat Ure...
Någon som vet mer?
https://www.siriusfotboll.se/nyheter/martin-malmberg-lamnar-rollen-som-klubbdirektor-for-sirius-fotboll/
Citera
2026-08-23, 13:03
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Honka utsatt för hot på Kaknäs. Tror han ryker väldigt snart.
Och DIF bara bölar.

Men utåt sett så måste de ju anmäla o säga att det är förkastligt .. 😉👌
Citera
2026-08-23, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Nej, för fan Lunkan. Vi är inte nöjda. Vi ligger sexa och det är för att många förmodade topplag har floppat.
Ja. Men om ni vinner hängmatcherna är det ju en tredjeplats...
Citat:
Ursprungligen postat av gnirfengnorfen
Med tanke på den att den fysiska situationen på ersättaren är känd internt och verkar tveksam så är ju avståendet på att låna/korttidsvärva någon äldre stabil målskytt riskfyllt och förvånande, borde väl kunna få någon 34 åring för 10-15 M. Dessutom har ju målvakten återgått till sitt tidigare sållstatus, verkar inte ha psyket.

Sirius ledning kommer bli hyllade för iskyla eller för evigt fördömda som klantiga, det finns inget mellanting Men om spelarna har mjukglass i skallen så är det svårt oavsett styrelse - vet inte om de tagit in eller kommer ta in hjälp där men det vore kanske en idé oavsett.
Mobbargänget har hittat på en massa grova lögner om mig "för att" jag för 1 1/2 år sedan påpekade att fotbollen ligger långt efter andra sporter gällande att träna psyket. Sådan träning blev allmänt känd genom reportage i Sportspegeln ca 1983...
(och kände till den de pratade om redan 1976 och började tänka ut egna metoder redan ca 1967.)

Sådant här ska man såklart - för andra än fotboll - träna upp INNAN behovet uppstår, som en del av vanliga träningen, som t ex Bodö gör minst fr o m P19
(och jag införde psykeförstärkning en del redan från 10-årsåldern, för sådant har de användning av även i andra sammanhang. Så då de blev 15-17 var de flesta redan "färdiga" gällande mental styrka, utan att bli för kaxiga jämfört med kapaciteten för då har träningen gjorts fel...)
Citat:
Ursprungligen postat av gnirfengnorfen
(Om Sirius)
På något sätt måste det ju till en förändring.
Inte nödvändigtvis ur bl a Hammarbys synvinkel
Citera
2026-08-23, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Ja. Men om ni vinner hängmatcherna är det ju en tredjeplats...
Mobbargänget har hittat på en massa grova lögner om mig "för att" jag för 1 1/2 år sedan påpekade att fotbollen ligger långt efter andra sporter gällande att träna psyket. Sådan träning blev allmänt känd genom reportage i Sportspegeln ca 1983...
(och kände till den de pratade om redan 1976 och började tänka ut egna metoder redan ca 1967.)

Sådant här ska man såklart - för andra än fotboll - träna upp INNAN behovet uppstår, som en del av vanliga träningen, som t ex Bodö gör minst fr o m P19
(och jag införde psykeförstärkning en del redan från 10-årsåldern, för sådant har de användning av även i andra sammanhang. Så då de blev 15-17 var de flesta redan "färdiga" gällande mental styrka, utan att bli för kaxiga jämfört med kapaciteten för då har träningen gjorts fel...)
Inte nödvändigtvis ur bl a Hammarbys synvinkel

Förvånansvärt, och lite sorgligt, att du fortfarande inte inser att du är så pass ute och cyklar att ditt rantande inte går att ta på allvar. Du har absolut INGEN aning om hur dagens toppklubbar inkorporerar mental träning i sina rutiner.

Att ens nämna ett över 40 år gammalt inslag i Sportspegeln som något slags referenspunkt för mental träning överträffas bara av ditt glorifierande av dig själv vad gäller ren och skär idioti.

Dina banbrytande metoder att skjutsa minderåriga till stan dagen för match (som du stolt deklarerat tidigare) kan t ex ställas mot neuro11 ett företag flera klubbar anlitar för att med hjälp av elektroder mäta kognitivt fokus vid tex fasta situationer. Detta är bara ett exempel av mängder andra. Så när du anklagar det sk mobbargänget för lögner om dig är det snarare tillrättavisningar och en uppmaning att sitta ner i båten och helt enkelt hålla käften om ett ämne du helt saknar kunskaper om.
Citera
2026-08-23, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrRedrum
Förvånansvärt, och lite sorgligt, att du fortfarande inte inser att du är så pass ute och cyklar att ditt rantande inte går att ta på allvar. Du har absolut INGEN aning om hur dagens toppklubbar inkorporerar mental träning i sina rutiner.

Att ens nämna ett över 40 år gammalt inslag i Sportspegeln som något slags referenspunkt för mental träning överträffas bara av ditt glorifierande av dig själv vad gäller ren och skär idioti.
En till som inte vet vad han talar om och hävdar att det är annan som inte fattar. Är du Trumpfan?
DET FINNS JU EN UNDERSÖKNING; SOM BEKRÄFTAR DET JAG SÄGER som publicerades förra våren, några veckor efter att jag hävdat det...
Även Paulos Abraham har bekräftat att det är mycket ovanligt. Han är en av de få undantagen. Och Bodö-Glimt. Och Torbjörn Nilsson på stenåldern

Korkad komentar att det skulle vara irelevant med 40 år referens till Sportspegeln, eftersom så stora delar av fotbollen FORTFARANDE INTE FATTAR den stora betydelsen
Och om det skulle vara vanligt hade det ju inte ha varit något att prata om då det togs vid en intervju med en Bodö-Glimtledare...
Då jag frågat motståndare, som snacka skit/hävdar att jag har fel, efter MÅNGA som tränar psyket har ni inte kommit med ett enda... Så idiotin står ni motståndare för...
Citat:
Ursprungligen postat av MrRedrum
Så när du anklagar det sk mobbargänget för lögner om dig är det snarare tillrättavisningar och en uppmaning att sitta ner i båten och helt enkelt hålla käften om ett ämne du helt saknar kunskaper om.
Korkad kommentar igen.
Två av dem har t o m erkänt.
Hur får du det till tillrättavisningar att komma med GROVA LÖGNER mot mig t ex pedofil, psykiskt sjuk...?
Citera
2026-08-23, 17:34
Medlem
Lämnar diskussionen med vraket därhän, dödfött, my misstake

Vad gäller Sirius och huruvida man sålde guldet iom Ures uttåg så återstår det att se (no shit). Generellt tror jag Ure och årets Sirius var en perfekt mix för att få ut maximalt ur hans trots allt begränsade talang. Allsvenskt motstånd, ett passande och fungerande spelsystem, god kemi med flera medspelare blev tillsammans väldigt lyckat Detsamma är verkligen ingen garanti i hans nya miljö. Har svårt att se han göra något större avtryck i Sevilla men har gärna fel.

En förmildrande omständighet vad gäller guldstriden är att det är just Hammarby som jagar, en klubb där det i det närmaste är regel att choka i avgörande situationer. Torskar MFF imogon kan jag mycket väl se DIF blanda sig i striden om guldet på allvar.
Citera
2026-08-23, 18:24
Medlem
trazkeis avatar
Nästa omgång. Visst känns det inte helt omöjligt att Bajen slår aik och Sirius förlorar mot mff?

Då skiljer 3p...
Citera
2026-08-23, 18:41
Medlem
Sirius ledde Allsvenskan med 14 poäng efter 15 omgångar. Nu efter 18 spelade matcher är gapet bara 6 poäng ner till tvåan Hammarby. Har det hänt nån gång innan att ett lag har tappat ett så stort försprång och torskat i slutet?
Citera
2026-08-23, 18:43
Moderator
easy_dans avatar
Full fart i 15 minuter och sedan joggades matchen av, tror inte vi kommer käka ikapp Sirius men hösten blir spännande.

Vinner djurgården imorgon så vi får tillbaka London i tråden? varit tyst där efter två förluster.
Citera
2026-08-23, 18:48
Medlem
AndersABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilimandjaro
Sirius ledde Allsvenskan med 14 poäng efter 15 omgångar. Nu efter 18 spelade matcher är gapet bara 6 poäng ner till tvåan Hammarby. Har det hänt nån gång innan att ett lag har tappat ett så stort försprång och torskat i slutet?
Nä det har aldrig hänt. Och Hammarby kan inte vinna, det är sen gammalt. En gång är ingen gång.

Sorry
Senast redigerad av AndersAB 2026-08-23 kl. 18:50.
Citera
2026-08-23, 19:19
Medlem
Det blir lite så, lika imponerad som man var över Sirius första säsongshalva, lika förbryllad blir man av att de just då hittar ett sätt att se sämre ut än på länge.

En spelare gör inget lag heller, så det är snarare så att man har glaspsyke eftersom tränarna sagt att de är så bra. The tough gets going when the going gets tough, och där fallerade IKS fullständigt.

Men någonstans vet man ju att om de får något resultat med sig framöver, så kan det börja rulla på igen. Det är vad deras sköra psyken verkligen behöver nu.
Citera
2026-08-23, 19:30
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Full fart i 15 minuter och sedan joggades matchen av, tror inte vi kommer käka ikapp Sirius men hösten blir spännande.

Vinner djurgården imorgon så vi får tillbaka London i tråden? varit tyst där efter två förluster.
Framförallt har vi vunnit också. Annars hade han nog gjort ett litet gästspel för att håna.

Otroligt skön och viktig seger idag. Vår match mot Gnaget är dagen innan Sirius möter Malmö så om en vecka har vi möjlighet att bara ha 3 pinnar upp. Då kommer förhoppningsvis Sirius darra ännu mer än de redan gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in