Citat:
Ursprungligen postat av
Humbug69
Du läser ganska selektivt märker jag. Ja, han hade tidigare slutat strypa kvinnan när hon klappade honom på axeln.
Om du läser har mannen senare väckt kvinnan och varit våldsam och krävt oralsex. Därefter fortsätter han vara våldsam och hon tar passivt emot. Han urinerar även i hennes vagina.
Nu har jag inte läst vare sig dom eller FUP. Men att du inte ser några problem med att någon är våldsam och urinerar i kvinnans könsorgan utan att på något sätt försäkra sig om att hon vill bli pissad i säger en del om hur du ser på sex och samtycke.
Att ta ett struptag och att strypa någon är väsensskilda saker. Jag förstår varför du skriver som du gör men du förvanskar och förvärrar det ganska så rejält. Ett struptag är nog relativt vanligt vid sex tror jag och när hon visade att hon inte gillade det vad gjorde han då? Jo han slutade med det omedelbart.
Vidare skriver du att han varit våldsam medans det i artikeln står hårdhänt. Viss gradskillnad där också åtminstone i min bok.
Vad det gäller det vaginala samlaget vet vi ingenting mer än det som står. Har ingen lust att urinera någon i fiffin men antar att det inte finns någon lag mot det. Om du tror att jag tycker detta verkar vara en sympatisk och trevlig prick så är svaret nej.
Det jag är mest emot när du skriver är hur du förstärker och förvränger hela tiden.
Nu har vi som sagt inte läst någon FUP men jag skulle nog antagligen inte ha haft något emot ifall han blivit dömd.
Men bara för att någon som borde blivit dömd inte blev det så vill jag inte att vi dömer någon som inte borde blivit det.
Citat:
Under akten tog mannen struptag på kvinnan, vilket hon inte gillade och visade detta genom att klappa honom på axeln. Han slutade då omedelbart.
Senare under natten väckte mannen kvinnan och fick henne att utföra oralsex på honom. Han var hårdhänt och kvinnan var passiv under hela tiden det pågick. Han ska enligt åtalet även ha genomfört ett vaginalt samlag med kvinnan och då urinerat i henne.