2026-08-23, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Hahaha vilka fakta finns det i mål där två personer har haft sex i ett stängt rum utan publik eller inspelningar? :-) Visst man kan konstatera att de haft sex men sen då? Vilka mer fakta finns det?

Kända fakta att förhålla sig till :-)

Så med andra ord menar du att polisutredningar, förundersökningar och rättegångar är meningslösa?

Vad ska vi ens ha lagstiftning kring sexualbrott enligt dig?
Citera
2026-08-23, 19:46
Medlem
[quote=JoaquinGuzman|95758211]
Det är så kul att du skriver sånt här: "att personen som inte vill ha sex inte vrålar nej för full hals, klöser ögonen ur personen. Eller sparkar personen i skrevet så hårt att det renderar i infertilitet."

Helt otroligt att du inte kan erkänna att det där är otroligt långt ifrån vad jag någonsin krävt och det är ju otroligt långt ifrån vad som händer i fallen. Att tjejerna inte säger något, inte gör något och "låter" sig "våldtas" är märkligt.

Jag undrar om du skulle försvara dig på något sätt ifall en person kommer fram och måttar ett slag mot dig?
[/QUOTE

Så inget bemötande i sak?

Du har ju om och om upprepat att flertalet nej till sexuella inviter inte betyder nej till något annat sexuellt som inte uttryckligen specifierats.

Således menar du indirekt att vi män är inkapabla att förstå ett nej.

Som tur är så de flesta män inte lika infantila som du och kan ta och förstå avvisat intresse.
Citera
2026-08-23, 19:50
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Du läser ganska selektivt märker jag. Ja, han hade tidigare slutat strypa kvinnan när hon klappade honom på axeln.

Om du läser har mannen senare väckt kvinnan och varit våldsam och krävt oralsex. Därefter fortsätter han vara våldsam och hon tar passivt emot. Han urinerar även i hennes vagina.

Nu har jag inte läst vare sig dom eller FUP. Men att du inte ser några problem med att någon är våldsam och urinerar i kvinnans könsorgan utan att på något sätt försäkra sig om att hon vill bli pissad i säger en del om hur du ser på sex och samtycke.

Att ta ett struptag och att strypa någon är väsensskilda saker. Jag förstår varför du skriver som du gör men du förvanskar och förvärrar det ganska så rejält. Ett struptag är nog relativt vanligt vid sex tror jag och när hon visade att hon inte gillade det vad gjorde han då? Jo han slutade med det omedelbart.

Vidare skriver du att han varit våldsam medans det i artikeln står hårdhänt. Viss gradskillnad där också åtminstone i min bok.

Vad det gäller det vaginala samlaget vet vi ingenting mer än det som står. Har ingen lust att urinera någon i fiffin men antar att det inte finns någon lag mot det. Om du tror att jag tycker detta verkar vara en sympatisk och trevlig prick så är svaret nej.

Det jag är mest emot när du skriver är hur du förstärker och förvränger hela tiden.

Nu har vi som sagt inte läst någon FUP men jag skulle nog antagligen inte ha haft något emot ifall han blivit dömd.

Men bara för att någon som borde blivit dömd inte blev det så vill jag inte att vi dömer någon som inte borde blivit det.

Citat:
Under akten tog mannen struptag på kvinnan, vilket hon inte gillade och visade detta genom att klappa honom på axeln. Han slutade då omedelbart.

Senare under natten väckte mannen kvinnan och fick henne att utföra oralsex på honom. Han var hårdhänt och kvinnan var passiv under hela tiden det pågick. Han ska enligt åtalet även ha genomfört ett vaginalt samlag med kvinnan och då urinerat i henne.
Citera
2026-08-23, 19:52
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
[quote=Humbug69|95758296]
Citat:
Det är så kul att du skriver sånt här: "att personen som inte vill ha sex inte vrålar nej för full hals, klöser ögonen ur personen. Eller sparkar personen i skrevet så hårt att det renderar i infertilitet."

Helt otroligt att du inte kan erkänna att det där är otroligt långt ifrån vad jag någonsin krävt och det är ju otroligt långt ifrån vad som händer i fallen. Att tjejerna inte säger något, inte gör något och "låter" sig "våldtas" är märkligt.

Jag undrar om du skulle försvara dig på något sätt ifall en person kommer fram och måttar ett slag mot dig?
[/QUOTE

Så inget bemötande i sak?

Du har ju om och om upprepat att flertalet nej till sexuella inviter inte betyder nej till något annat sexuellt som inte uttryckligen specifierats.

Således menar du indirekt att vi män är inkapabla att förstå ett nej.

Som tur är så de flesta män inte lika infantila som du och kan ta och förstå avvisat intresse.

Nu är du ju där igen ditt arsle. Visa var jag har skrivit det du påstår? Om du fortfarande hänger kvar i Visbyfallet så harjag besvarat dig säkert 10 gånger gällande ditt påstående.

Du kan ju vara ärlig åtminstone och återge vad jag svarat dig?
Citera
2026-08-23, 19:55
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Så med andra ord menar du att polisutredningar, förundersökningar och rättegångar är meningslösa?

Vad ska vi ens ha lagstiftning kring sexualbrott enligt dig?

Vilka fakta menar du läggs fram där? Det är 2 berättelser. Om de skiljer sig finns det då 2 olika fakta om samma sak?

Vet du vad fakta betyder?
Citera
2026-08-23, 19:58
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Nej, jag skulle bara kunna gissa då du inte visat FUP. Heller inte en tidslinje över händelserna.

Rimligen falsk tillvitelse. Och eventuellt bedrägeri.

Men åklagaren skulle väl ha kollat videons äkthet? De borde ju begärt att få tillgång till hennes telefon och tömt den och då sett att den var fabriksåterställd precis efter att hon lämnat in filmen som bevisning och då börjat ana ugglor i mossen. Eller håller du inte med? Eller behöver man inte följa upp den bevisning som målsägaren säger sig ha?

Vissa, bl.a. vissa advokater anser att kvinnan som ljuger om våldtäkt borde få samma straff som killen som hon falskeligen försökte få dömd skulle ha fått. Är det rimligt enligt dig?
Citera
2026-08-23, 20:07
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Så vittnesutlåtanden skall diskvalificeras? Gäller det i din värld endast i sexualmål eller generellt?

Läkarutlåtanden, samma fråga där. Skall de diskvalificeras även i andra brottsmål, exempelvis misshandel?

Noterar även att du i vanlig ordning fulciterar och utelämnar expertutlåtanden från sakkunniga. Så
En expert (till exempel en läkare eller en tekniker) berättar vad deras kunskap säger om fallet.

Eftersom vi talar om fall där inger våld har förekommit så har i alla fall jag inte läst ett enda läkarutlåtande som kan fastställa att en våldtäkt har begåtts. Hur ska du kunna det när det inte finns några skador? Att de kan se att de haft sex är ju inte konstigt eftersom de haft sex.
Ibland har det funnits någon blånad eller blåmärke vilka i de fall jag läst lika gärna kunnat uppstå vid samtyckande sex på det sätt sexet har gått till eller vid annan tidpunkt.

Vad menar du med vittnesutlåtanden? Att en kompis kan tala om vad målsäganden har sagt till dem?
Det är ju bara målsägandens ord i andra led. Hörsägen kallas det och brukar inte gillas som bevisning i brottmål.

Jag har ju frågat dig med tror jag. Om jag och du har befunnit oss ensamma i samma rum och jag anmäler dig för misshandel. Jag har berättat för en kompis att du slagit mig i ansiktet och att det gjorde rejält ont. Jag berättar samma sak i förhör. Vi kan säga att vi blev osams över en obetald skuld.

Vad tror du kommer att krävas för att detta ska kunna leda till en rättegång?
Citera
2026-08-23, 20:15
Medlem
Citat:
Att ta ett struptag och att strypa någon är väsensskilda saker. Jag förstår varför du skriver som du gör men du förvanskar och förvärrar det ganska så rejält. Ett struptag är nog relativt vanligt vid sex tror jag och när hon visade att hon inte gillade det vad gjorde han då? Jo han slutade med det omedelbart.

Vidare skriver du att han varit våldsam medans det i artikeln står hårdhänt. Viss gradskillnad där också åtminstone i min bok.

Vad det gäller det vaginala samlaget vet vi ingenting mer än det som står. Har ingen lust att urinera någon i fiffin men antar att det inte finns någon lag mot det. Om du tror att jag tycker detta verkar vara en sympatisk och trevlig prick så är svaret nej.

Det jag är mest emot när du skriver är hur du förstärker och förvränger hela tiden.

Nu har vi som sagt inte läst någon FUP men jag skulle nog antagligen inte ha haft något emot ifall han blivit dömd.

Men bara för att någon som borde blivit dömd inte blev det så vill jag inte att vi dömer någon som inte borde blivit det.

Du ägnar dig åt semantik. Struptag eller stryptag, vad är skillnaden enligt dig?

Samma sak hårdhänt eller våldsam. Semantik.

Att man haft sex innan betyder inte att det alktid är fritt fram.

Och som du ser så är även din myt om passivitet motbevisad. Det räknas inte en om den ena parten är hårdhänt och som lök på laxen pissar i könsorganet på den andra.

Så nej, det är inte lätt att bli dömd för våldtäkt som su vill påskina.
Citera
2026-08-23, 20:17
Medlem
[quote=JoaquinGuzman|95758361]
Citat:

Nu är du ju där igen ditt arsle. Visa var jag har skrivit det du påstår? Om du fortfarande hänger kvar i Visbyfallet så harjag besvarat dig säkert 10 gånger gällande ditt påstående.

Du kan ju vara ärlig åtminstone och återge vad jag svarat dig?

Lite kul att du hemfaller till invektiv till dig själv.
Citera
2026-08-23, 20:22
Medlem
Citat:
Men åklagaren skulle väl ha kollat videons äkthet? De borde ju begärt att få tillgång till hennes telefon och tömt den och då sett att den var fabriksåterställd precis efter att hon lämnat in filmen som bevisning och då börjat ana ugglor i mossen. Eller håller du inte med? Eller behöver man inte följa upp den bevisning som målsägaren säger sig ha?

Vissa, bl.a. vissa advokater anser att kvinnan som ljuger om våldtäkt borde få samma straff som killen som hon falskeligen försökte få dömd skulle ha fått. Är det rimligt enligt dig?

Nu ver jag inte hur polisens rutiner ser ut nör någon anmäler ett brott, men det är nog relativt ovanligt att de börjar med att utreda anmälaren.

Jag har ingen aning om vad straffsatsen för falsk tillvitelse är. Dock anser jag att det är upp till lagstiftaren att bestämma straffsatserna. Inte ett gäng advokater.

Du får väl jobba på att förändra regeringsformen antar jag.
Citera
2026-08-23, 20:25
Medlem
Citat:
Vilka fakta menar du läggs fram där? Det är 2 berättelser. Om de skiljer sig finns det då 2 olika fakta om samma sak?

Vet du vad fakta betyder?

Så med andra ord så anser du att lagstiftning kring sexualbrott vara onödigt. Det är indirekt vad du påstår.

Vilka andra brott vill du avskaffa?
Citera
2026-08-23, 20:28
Medlem
Citat:
Eftersom vi talar om fall där inger våld har förekommit så har i alla fall jag inte läst ett enda läkarutlåtande som kan fastställa att en våldtäkt har begåtts. Hur ska du kunna det när det inte finns några skador? Att de kan se att de haft sex är ju inte konstigt eftersom de haft sex.
Ibland har det funnits någon blånad eller blåmärke vilka i de fall jag läst lika gärna kunnat uppstå vid samtyckande sex på det sätt sexet har gått till eller vid annan tidpunkt.

Vad menar du med vittnesutlåtanden? Att en kompis kan tala om vad målsäganden har sagt till dem?
Det är ju bara målsägandens ord i andra led. Hörsägen kallas det och brukar inte gillas som bevisning i brottmål.

Jag har ju frågat dig med tror jag. Om jag och du har befunnit oss ensamma i samma rum och jag anmäler dig för misshandel. Jag har berättat för en kompis att du slagit mig i ansiktet och att det gjorde rejält ont. Jag berättar samma sak i förhör. Vi kan säga att vi blev osams över en obetald skuld.

Vad tror du kommer att krävas för att detta ska kunna leda till en rättegång?

Ointressant diskution då den saknar förankring i verkligheten. Vilket du vet då du eller någon annan heller för den delen kan hitta en enda dom på de premisserna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in