2026-08-23, 16:52
Medlem
Mechilas avatar
Vad snygg Ellenor som sjöng var. Påminner lite om Sanna Nielsen. ❤️❤️❤️
Citera
2026-08-23, 16:54
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Känslan är att världen vore en bättre plats om TV4 överhuvudtaget inte fanns.

Tack, du sa vad jag tänkte.
TV4 är nog den kanalen som jag tittar absolut minst på då allt är rent skräp och fyllt av gamla B-kändiskärringar som ska sitta och skratta helt utan någon som helst skämt har sagts.
Citera
2026-08-23, 16:58
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Jag blir inte klok på vilka som är deras fans egentligen. Tweens och deras singelmammor som tycker att det är glammigt att ha mycket pengar, men ingen klass?

En av vår tids stora frågor. Ingen blir klok på det. Varför liksom? De har ju bevisligen hundratusen tals fans. Men för oss andra varför liksom...
Citera
2026-08-23, 17:01
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Att Gry Forsell skulle sänka sig så lågt såg man inte komma.
Håller med. Hon sjönk en aning där i mina ögon.
Citera
2026-08-23, 17:03
Medlem
avulsions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jösses. Gry Forsell står och håller låda med gäster på någon herrgårdsplan inför att Jocke och Jonna Lundells ska gifta om sig.

Är detta slutet för TV4?

Jag kan inte föreställa mig något mer meningslöst, irrelevant och världsfrånvänt... Men det är kanske möjligt trots allt... skulle TV4 kunna göra något än mer uselt och ointressant än detta?

Ni som tycker det finns något värde med denna live-sändning, motivera gärna!

Ser TV4 inget viktigare som är värt att live-sända?

Live nu. Med klocka som tickar ner till vigseln... 3h26m kvar just nu!!! Hur ska det gå!?

https://www.tv4play.se/video/ae33b4815e4c069e30a8/avsnitt-6-brollopsdagen-live
Ursäkta mig, men vem fan är Lundells? Den enda Lundell jag hört talas om ör Ulf Lundell, en författare och bohem för länge sedan.
Citera
2026-08-23, 17:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal.Trolldom
Jo. Det känns verkligen som en dystopi.
Verkligen!

Till min stora sorg så satt min fru bänkad och såg på spektaklet. Det är tur att jag älskar henne så mycket som jag gör.
Citera
2026-08-23, 17:19
Medlem
SodaFointains avatar
De sitter i tält trodde de skulle va inne på slottet. Kanske var därför så få gäster är med för det är direktsändt. Man trodde halva kändis sverige skulle va där
Citera
2026-08-23, 17:22
Medlem
SodaFointains avatar
Så här säger ai

Att det uppfattas som att det inte är fler "traditionella" A-kändisar på Joakim och Jonna Lundells jubileumsbröllop beror främst på att deras gästlista är handplockad utifrån deras faktiska umgänge, samt att bröllopet är en massiv, tolv timmar lång livesändning på TV4 Play.Det finns flera specifika anledningar till hur gästlistan och kändistätheten ser ut:Fokus på influencer-sfären och nära vännerParet har valt att fira sina 10 år som gifta med de personer som faktiskt står dem närmast i vardagen och arbetslivet, snarare än att bjuda folk bara för statusens skull. Gästlistan på runt 130 personer består till stor del av familj, produktionsteam och välkända profiler från den digitala världen. Bland de offentliga gästerna på plats syns exempelvis Samir Badran, Anna Book, Nemo Hedén, Isa Östling och Tilda Törnqvist.Den tolv timmar långa TV-sändningen skrämmer bort vissaBröllopet på Hesselby slott är inte en privat fest, utan en gigantisk live-produktion som sänds i ett halvt dygn. Det programleds av Gry Forssell och Arantxa Alvarez, och allt från förberedelser till festen filmas. Många traditionella kändisar tackar nej till eller undviker sammanhang där de ständigt riskerar att hamna i direktsänd tv under privata former.Jonna ville ha en "rövig" fest – inte finkulturelltI parets förberedande program Jocke & Jonna – lovar och svär avslöjades det att bröllopskoordinatorn hade lyckats boka folkkära Carola Häggkvist för att både sjunga och viga paret. Jonna valde dock att avboka Carola helt. Jonna förklarade att de inte delar samma tro, men framför allt att hon ville ha en mer "rövig fest" med tivolikänsla, festivaltält och rodeotjur – ett koncept där mer städade och traditionella kändisar helt enkelt inte passar in.Det är ett förnyande av löften – inte ett första bröllopEftersom Jocke och Jonna redan har varit gifta sedan 2016 och ceremonin leds av deras manager Stefan Hallgren snarare än en riktig präst, har evenemanget mer karaktären av en stor kompisfest och tv-underhållning. Det gör att det inte har samma formella dragningskraft på den traditionella kändiseliten som ett kungligt eller klassiskt societetsbröllop har.Vill du att jag listar alla kända influencers och profiler som har bekräftats vara på plats, eller vill du veta mer om hur TV4-produktionen kring bröllopet är uppbyggd?
Citera
2026-08-23, 17:29
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Så här säger ai

Att det uppfattas som att det inte är fler "traditionella" A-kändisar på Joakim och Jonna Lundells jubileumsbröllop beror främst på att deras gästlista är handplockad utifrån deras faktiska umgänge, samt att bröllopet är en massiv, tolv timmar lång livesändning på TV4 Play.Det finns flera specifika anledningar till hur gästlistan och kändistätheten ser ut:Fokus på influencer-sfären och nära vännerParet har valt att fira sina 10 år som gifta med de personer som faktiskt står dem närmast i vardagen och arbetslivet, snarare än att bjuda folk bara för statusens skull. Gästlistan på runt 130 personer består till stor del av familj, produktionsteam och välkända profiler från den digitala världen. Bland de offentliga gästerna på plats syns exempelvis Samir Badran, Anna Book, Nemo Hedén, Isa Östling och Tilda Törnqvist.Den tolv timmar långa TV-sändningen skrämmer bort vissaBröllopet på Hesselby slott är inte en privat fest, utan en gigantisk live-produktion som sänds i ett halvt dygn. Det programleds av Gry Forssell och Arantxa Alvarez, och allt från förberedelser till festen filmas. Många traditionella kändisar tackar nej till eller undviker sammanhang där de ständigt riskerar att hamna i direktsänd tv under privata former.Jonna ville ha en "rövig" fest – inte finkulturelltI parets förberedande program Jocke & Jonna – lovar och svär avslöjades det att bröllopskoordinatorn hade lyckats boka folkkära Carola Häggkvist för att både sjunga och viga paret. Jonna valde dock att avboka Carola helt. Jonna förklarade att de inte delar samma tro, men framför allt att hon ville ha en mer "rövig fest" med tivolikänsla, festivaltält och rodeotjur – ett koncept där mer städade och traditionella kändisar helt enkelt inte passar in.Det är ett förnyande av löften – inte ett första bröllopEftersom Jocke och Jonna redan har varit gifta sedan 2016 och ceremonin leds av deras manager Stefan Hallgren snarare än en riktig präst, har evenemanget mer karaktären av en stor kompisfest och tv-underhållning. Det gör att det inte har samma formella dragningskraft på den traditionella kändiseliten som ett kungligt eller klassiskt societetsbröllop har.Vill du att jag listar alla kända influencers och profiler som har bekräftats vara på plats, eller vill du veta mer om hur TV4-produktionen kring bröllopet är uppbyggd?
Dom visar återigen att bara för att man har pengar så har man inte stil och klass.
Citera
2026-08-23, 17:47
Medlem
DrSpankels avatar
Vad förvånade många verkar vara.
TV4 har aldrig stått för kvalitet, de vill sälja skit och tjäna pengar.

De som bokat detta spektakel vet att svenska tv-tittare till stor del är hjärndöda och att Jockiboi drar stor publik.
Så det är en bra affär oavsett vad beslutsfattarna har för personlig åsikt om paret.
Citera
2026-08-23, 17:59
Medlem
Ratads avatar
Hade ju varit kul om hans mongobrorsa hade fått frigång och kraschat festen. Det hade blivit utmärkt content.
Citera
2026-08-23, 18:10
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Känslan är att världen vore en bättre plats om TV4 överhuvudtaget inte fanns.
Är det TV4 som är problemet? De visar väl vad folk vill kolla på. Uppenbarligen lockar detta tittare. Det är väl ett större problem än TV4 i sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in