2026-08-23, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Att rösta på åttaklöverpartierna är en bortkastad röst, för ingen av dessa karriäristiska och korrupta clowner kan eller vill förändra landet till det bättre. Jag "slänger hellre bort min röst" på ett litet parti som har potentialen att förändra om det en dag skulle få chansen, än att göda systemet som satt oss i den här skiten till att börja med. Och ja SD är en del av detta. Fyra år har de suttit där som största parti i regeringsunderlaget och ändå fick 89 000 invandrare uppehållstillstånd förra året. De är dessutom för NATO och EU. De vägrar förbjuda omskärelse av barn för att de är ultrasionister och mer lojala till Israel än Sverige.

Sedan, exakt hur är en blankröst INTE en bortkastad röst? Det absolut värsta du kan göra är att blankrösta, för då väljer du aktivt att både skippa röstningen och samtidigt stödja systemet. Då kan du lika gärna rösta på ett litet parti eller ligga hemma i soffan.
+1. Precis SD är sionistdemokraterna de är mer lojala till Israel än Sverige. Åkesson bryr sig helt enkelt inte om vanliga svenskar. AFS har åtminstone en tydlig punkt där de står upp för Sverige gentemot Israel, USA, EU, NATO, DCA-avtalet osv. SD säljer ut oss på exakt alla de punkterna tyvärr
Citera
2026-08-23, 16:14
Medlem
GanskaRoligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Gemene man skiter i Israel, problemet i Sverige är horderna av kaos-muslimer som har importerats, inget annat. När det kommer till importerade muslimer är SD väldigt tydliga med vad dom tycker och det tilltalar den breda massan som är trött på kaos-Abdullahs. Islam är det stora hotet.

Det är bara kommunister, islamister och AFS som bryr sig om Israel och judar.

Nej AFS kommer knappast få mer än 0.2% i detta val.

SD skickade hela partitoppen till Israel, Åkesson gick omkring med en kippa på skallen, numera sitter han och viftar med boken ”Stolt jude”. Ett parti som utesluter alla medlemmar som inte är sionister är helt uppenbart kontrollerad opposition.
Citera
2026-08-23, 16:25
Medlem
needAlifes avatar
AfS hade en chans 2018 med återvandringståget men kom inte över 0,5%. De kan säkert bli större i framtiden men i just detta valet röstar jag hellre på Allard än AfS.
Citera
2026-08-23, 16:27
Medlem
Badassmfokas avatar
Självklart är AFS det enda alternativet om man insett att SD blivit en del av etablissemanget.
Citera
2026-08-23, 16:44
Medlem
glockenreins avatar
Afs skulle behöva anpassa sig efter övriga partier för att kunna samarbeta och vinna röster därifrån.
Citera
2026-08-23, 16:50
Medlem
Ja, det är det. Den möjlighet som fanns till förändring fick vi med SD. Numera är SD ett högerparti som aldrig kommer att medverka till ett Sverige blir som när det var som bäst.

Inget nytt parti kan göra den resa SD gjorde.
Det är så att SD svek i många frågor som var skillnaden mellan dem och övriga borgerliga partier. I många frågor var SD vänster men idag så är det inte så.

AFS är inte lösningen även om många söker något nytt att rösta på. Det är inte politiker som styr det är andra krafter som styr genom politiken.

Det Sverige AFS vill få finns inte på agendan bland dem som styr politikerna. SD blev stora och hade kunnat förändra men de sålde sig och svek för att få bli en del av ”eliten”.
Citera
2026-08-23, 17:03
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Ja, en röst på AfS är helt bortkastad och samma sak som att lägga den direkt på något av oppositionspartierna.
Den dagen som ”övriga” har mellan 3-5% och att media faktiskt också pratar om partiet i valundersökningar så skulle jag säga att man kan lägga en röst på Afs, innan dess är det bortkastat.

Tänk på att i gruppen övrigt så ska man räkna in 3-4 lite större partier med 0,2-0,4% av rösterna och sen alla partier som får ströröster upp till något tusental.
Citera
2026-08-23, 17:04
Medlem
avulsions avatar
Tvärtom. Den som röstar på AFS är en bortkastad individ.
Citera
2026-08-23, 17:18
Medlem
Det enda som kan rädda svenskar och andra Européer är en riktig opposition och en ny kultur.

Ögonblicket som SD degraderade svenskheten till något kulturellt, utan biologisk förankring, var samma ögonblick som de kapitulerade i den kulturella kampen och blev därmed en del av problemet, och inte av lösningen.

Tror ni att jag överdriver? Förklara då hur en icke-biologisk approach kan rädda svenskar och andra Européer på sikt i en värld som ser ut såhär.

https://i.ibb.co/LXkfc13z/world-births-2024.jpg

SD är ett patetiskt parti som säger vad som helst för att få röster samtidigt som de dansar efter sina motståndares (medias) pippa. De har övergett allt. De har uteslutit sina bästa medlemmar.

AfS är för en riktig kulturell kamp, som kan leda till en ny kultur i Sverige och Europa.

Endast en ny kultur kan rädda det svenska folket och därför kommer jag rösta på AfS.
Senast redigerad av ForFlashOV 2026-08-23 kl. 17:20.
Citera
2026-08-23, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
AfS hade en chans 2018 med återvandringståget men kom inte över 0,5%. De kan säkert bli större i framtiden men i just detta valet röstar jag hellre på Allard än AfS.

Rösta på ÖP ifall du bor i Örebro län och AFS om du inte bor där. Enkelt
Citera
2026-08-23, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellestrandh
Ja, det är det. Den möjlighet som fanns till förändring fick vi med SD. Numera är SD ett högerparti som aldrig kommer att medverka till ett Sverige blir som när det var som bäst.

Inget nytt parti kan göra den resa SD gjorde.
Det är så att SD svek i många frågor som var skillnaden mellan dem och övriga borgerliga partier. I många frågor var SD vänster men idag så är det inte så.

AFS är inte lösningen även om många söker något nytt att rösta på. Det är inte politiker som styr det är andra krafter som styr genom politiken.

Det Sverige AFS vill få finns inte på agendan bland dem som styr politikerna. SD blev stora och hade kunnat förändra men de sålde sig och svek för att få bli en del av ”eliten”.
Så SD sålde sig men AfS är inte att rösta på? Vad är lösningen då?
Citera
2026-08-23, 17:36
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lawless19
Jag har aldrig varit så ointresserad av politik och ett val som jag är just detta valet. Kanske är en trött gubbe, som är trött på alla riksdagspartier eller så är det mycket annat som pågår just nu som inte har med politik att göra... det känns meningslöst att rösta..

... jag har röstat på SD sen jag fick rösträtt. De har alltid varit det enda alternativet för mig. Även om jag inte håller med allt, ligger jag dem närmst. Jag röstade på dem innan de ens kom in i riksdagen. Det var spännande då, när de kom in och när de slog alla på fingrarna och blev historiskt stora.

Det har inte hänt så mycket som man önskat. Dock är de fortfarande färska, och det är uppfriskande att fler partier har kopierat dem

Med det sagt så har jag funderat på att stanna hemma i år. Eller rösta blankt. Jimmie är bra. Men blir tröttare och mjäkigare. Och som sagt, jag kanske är en dissident och mycket av SD har blivit norm.

Frågan alltså. Är en röst på afs bortkastad?

Leder det till färre röster på SD och tidö och resulterar i att vänstern vinner?

Om afs SKULLE komma in. Kommer då Kasselstrand och Åkesson stå och stångas mot varandra? Vilken märklig situation.

Eller kommer de bli polare?

Kommer sd dra sig åt vänster? Eller kommer partier dra sig åt afs?
Ja helt bortkastad. I praktiken blir den en röst på vänstern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in