2026-08-23, 12:49
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lawless19
Jag har aldrig varit så ointresserad av politik och ett val som jag är just detta valet. Kanske är en trött gubbe, som är trött på alla riksdagspartier eller så är det mycket annat som pågår just nu som inte har med politik att göra... det känns meningslöst att rösta..

... jag har röstat på SD sen jag fick rösträtt. De har alltid varit det enda alternativet för mig. Även om jag inte håller med allt, ligger jag dem närmst. Jag röstade på dem innan de ens kom in i riksdagen. Det var spännande då, när de kom in och när de slog alla på fingrarna och blev historiskt stora.

Det har inte hänt så mycket som man önskat. Dock är de fortfarande färska, och det är uppfriskande att fler partier har kopierat dem

Med det sagt så har jag funderat på att stanna hemma i år. Eller rösta blankt. Jimmie är bra. Men blir tröttare och mjäkigare. Och som sagt, jag kanske är en dissident och mycket av SD har blivit norm.

Frågan alltså. Är en röst på afs bortkastad?

Leder det till färre röster på SD och tidö och resulterar i att vänstern vinner?

Om afs SKULLE komma in. Kommer då Kasselstrand och Åkesson stå och stångas mot varandra? Vilken märklig situation.

Eller kommer de bli polare?

Kommer sd dra sig åt vänster? Eller kommer partier dra sig åt afs?

Inte bara bortkastad, röstar man på MED, AfS, etc röstar man indirekt vänster.

Kommer in? AfS har backat varje val.

Partier dra sig åt AfS? SD har påverkat svensk politik, faller Tidö så är det slut med det och slut med högerregeringar, det blir mittenregeringar för lång tid framåt.

En röst på AfS = landsförräderi.
Citera
2026-08-23, 12:52
Medlem
Nordoxens avatar
För min egen del kommer jag aldrig rösta på något parti som ser ner på mig och såna som mig som "nazister" bara för att vi inte vill bli minoritet i vårt eget land. Återvandringen är den absolut största och viktigaste frågan, alla andra är sekundärt.

Därför är allt annat än en röst på AfS bortkastat. SD hade potential i början men de har blivit lika korrumperande och bekväma av status quo som de övriga.
Citera
2026-08-23, 13:31
Avslutad
Utveckligen för afs är dyster

Valet 2018 = 20 290 röster
Valet 2022 = 16 446 röster

De kommer alltid vara partiet av uteslutna SD:are som blivit för radikala . Ett marginaliserat extremistparti som driver frågor som nästan ingen kan identifiera sig med
Citera
2026-08-23, 13:36
Medlem
Kommer rösta på AfS med den vetskapen att skulle de någonsin komma i närheten av 4% så skulle de bli ungefär som SD är idag.
Personer som av någon anledning inte blir invalda eller tilldelade önskade poster i SD, M eller KD kommer skaffa sig positioner och bjuda in sina kompisar.
Ungefär som de 4ras gäng i SD.
Afs blir förhoppningsvis mindre sionistinfluerat
Citera
2026-08-23, 14:11
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Det är bra att du väljer Afs istället för SD eftersom det hjälper vänstersidan att ta över det här vanstyrda skeppet. Så jag uppmanar alla högerväljare att rösta på partier som Afs, Örebropartiet och liknande.

Personligen kommer jag att lägga min röst på Miljöpartiet. Personkryss på Daniel Hellden.
Nazister är så jävla korkade. De kommer inte komma in i riksdagen så det är ju totalt bortkastat. Vilka hjälper vilka i det här sammanhanget?
Citat:
Ursprungligen postat av Object
Kommer rösta på AfS med den vetskapen att skulle de någonsin komma i närheten av 4% så skulle de bli ungefär som SD är idag.
Personer som av någon anledning inte blir invalda eller tilldelade önskade poster i SD, M eller KD kommer skaffa sig positioner och bjuda in sina kompisar.
Ungefär som de 4ras gäng i SD.
Afs blir förhoppningsvis mindre sionistinfluerat
Du måste ha ett IQ på över 160. Bra jobbat.
Citera
2026-08-23, 14:36
Medlem
Ge Allard en röst istället för rikspuckot Kasselstrand.
Citera
2026-08-23, 14:47
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Om du bor i Örebro län så är en röst på ÖP det bästa du kan göra
Citera
2026-08-23, 15:11
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKyoto
Inte bara bortkastad, röstar man på MED, AfS, etc röstar man indirekt vänster.

Kommer in? AfS har backat varje val.

Partier dra sig åt AfS? SD har påverkat svensk politik, faller Tidö så är det slut med det och slut med högerregeringar, det blir mittenregeringar för lång tid framåt.

En röst på AfS = landsförräderi.
Troll.

Inte ett enda parti i riksdagen vill stänga gränsen från tredje världen!? 2026!? Inte ens utvisa varenda jävel som kom hit för att syssla med brott!? 😤😤 Att ens tillåta folk strömma in från regioner som tidigt uppvisade stark överrepresentation i brottslighet, istället för att stoppa det - ökade takten 😤😤 Eller visade på stor belastning eller tillhörande öppet fientliga ideologier.. Inte heller ut med välfärdsplundrarjihadisterna?? Inte ett enda etablerat parti!?

Inte ens ut med de som bokstavligen förespråkar våld, kvinnoförtryck, utpressning, plundring, terror och massmord mot "otrogna" till deras kult, genom kultens sjuka läror!?

"oppositionen" öppnar gränserna för fortsatt INVASION av nu bl.a. främst indier och pakis??! Mer islamister, jihadister
mao! Mer betydande andel kriminella! Indiens egna utrikesminister varnar uttryckligen för detta och har gjort förut, antagligen många gånger. - "Många som kommer med kriminell belastning, organiserad brottslighet, & med falska intyg/dokument" som ju är en hel industri i Indien med hela kvarter dedikerade till massa olika förfalskningar, "utbildningar" osv man som skickar mängder folk upp i Europa, väst och norr nu med - helt i linje med förrädiska -EU och massvåldtäkts-FN och som många länder nu i synk drabbas av.

Men trots allt det och mer, säger du att en röst på Alternativ för Sverige - Det är "landsförräderi" !? 🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

Ett av få partier som vill göra det helt jävla självklara för att rädda Sverige och folken i norr - stänga gränsen från tredje världen-invandring och påbörja den nödvändiga vändningen på "migrationen".

Fler borde inte bara rösta på AfS men också hjälpa partier som alternativ för Sverige eller/och Örebropartiet (och allmän opinion), med genom t.ex. delande online, utskick och reklam ute lokalt, få dem att synas i samhället. affischer & tejp (a4 är billigt), flygblad, klistermärken, delande, öppet diskuterande osv för att få ut partier som vill Sverige väl i samhället och visa folket att de finns, och helst få in dem i rikstagen om 4 år. ÖP ser ut att komma in via 12% spärren! (Där i just Örebro lär/borde inte någon rösta afs däremot)

Givetvis bör folk rösta på partier som vill stänga gränsen!

Ser bara AfS och ÖP där stängd gräns & återvandring är prioriterade punkter!

Dessa två partier står det för mellan mig iaf helt klart, båda borde och ska hjälpas upp & röstas in!

För inte har folk röstat på SD i valen genom åren för att de ska vara med och fortsätta inflödet som "inga gränser Ulf bilderberg regnbåge" och resten av 7klövern genom massimporten av pakis & indier m.m. va!? Eller folket som röstat på7- 8klövern generellt pga ointresse/oinsatthet/upptagna liv/indoktrinering för att utsättas för en dold bokstavlig invasion av stor andel jihadister som vill oss illa, mängder av kriminella och mängder av bedragare, plundrare av land, folk & välfärdsystemen! Inte ens de godtrogna som varit för att folk från världens hörn ska få komma hit har velat ha det, utan haft ett alldeles för stor tillit till falska auktoriteter, systemet som helhet.

Förräderi är inte ens nära vad du snackar om i din tvärtomvärld.

Däremot att fortsätta vansinnet av etablerade partier istället för att stänga gränserna från dylikna regioner....

Efter årtionden av tidiga tydliga problem pga på tok för stor invandring för att över huvud taget kunna anpassa till landet även OM det inte var från en stor andel inkompatibla, till och med öppet fientliga kulturer/ideologier, "religion" som "islam" .

Efter varningar från Indiens egna utrikesminister!? Nähä.
Efter jihad"grooming"gäng-skandalerna (dessa jihadister finns i Indien med förresten, och här i Sverige med, och runtom i europa). Inte ens det efter dessa uppmärksammade, bevisade & ondskefulla organiserade djävulskap!? Inte efter alla andra massiva problem med invandrad kriminalitet och kostnader pga för stora nivåer, med korrupta motiv, dåliga regelverk, dåliga kontroller, dåliga säkerhetsspärrar för infiltration av migrationsverk och myndigheter, för stora nivåer, från inkompatibla kulturer som inte borde släppas in alld, och massa döljande av fakta med propaganda och indoktrinering där man efter 40+ år fortfarande inte ens har vettiga & ordentliga regelverk på plats, vill inte ett enda etablerat parti sätta ned foten och totalt stängs gränsen och reda ut problemen!? 🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

...Istället vill 8klövern fortsätta jobba för invasionsnivå invandring från långtbortistan-länder in i ett litet land som Sverige!? Finns så många grejer som är solklart och enkelt att tolka som förräderi i ledet av denna extrema invasions & folkutbytespolitik som drabbar en lång rad västländer med oräkneligt antal brottsoffer, plundrande m.m. som följd, om det inte vänds också leder till större konflikter och inbördeskrig - 😤

det kan inte vara en fråga om naivitet och 'misstag" så pass länge, hur länge som helst omöjligt. Och det måste vändas!

Som Polens hedersvärda politiker Dominik Tarczynski säger - det här är inte en tid för politiker att fortsätta spela spel och paragrafrytteri, länder och folks faktiska säkerhet står på spel. "handcuffs on, on a plane and send back to wherever they came from" https://x.com/BGatesIsaPyscho/status/1974878249206567192?t=9Da3aN2rJws5-5pYaSIIrQ&s=19
ÅTERVANDRING.

Om man ändå som TS gjorde funderade på att strunta i att rösta, eller till och med "blankrösta" så som TS gör, förståeligt pga det mer eller mindre riggade systemet med omfattande maktmissbruk, indoktrinering, korruption & förräderi- borde man verkligen, trots att systemet suger och "demokratin" till stor del är en fasad, hellre markera och rösta in partier som representerar vad vi behöver, vad folket tycker i den här frågan, och vad som BEHÖVS i hela nästan Europa och fler länder därtill.

Det räcker inte att bara lägga en lapp, folk behöver blanda sig i, hjälpa dessa småpartier UPP. Du däremot... Vad sysslar du med.

Kommer absolut lägga en röst för partier som vill vända vansinnet och rädda landet. D. v. s. antingen alternativ för Sverige eller Örebropartiet

Båda dessa partier bör, KAN hjälpas bygga upp momentum av folket för att ta sig in.. Man kan bara göra sin egen del, men vi KAN och BORDE göra något för att rädda vårat hemland(!) och länderna i norr. något varje dag.
Senast redigerad av Room531 2026-08-23 kl. 15:19.
Citera
2026-08-23, 15:15
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Troll.

Inte ett enda parti i riksdagen vill stänga gränsen från tredje världen!? 2026!? Inte ens utvisa varenda jävel som kom hit för att syssla med brott!? 😤😤 Att ens tillåta folk strömma in från regioner som tidigt uppvisade stark överrepresentation i brottslighet, istället för att stoppa det - ökade takten 😤😤 Eller visade på stor belastning eller tillhörande öppet fientliga ideologier.. Inte heller ut med välfärdsplundrarjihadisterna?? Inte ett enda etablerat parti!?

Inte ens ut med de som bokstavligen förespråkar våld, kvinnoförtryck, utpressning, plundring, terror och massmord mot "otrogna" till deras kult, genom kultens sjuka läror!?

"oppositionen" öppnar gränserna för fortsatt INVASION av nu bl.a. främst indier och pakis??! Mer islamister, jihadister
mao! Mer betydande andel kriminella! Indiens egna utrikesminister varnar uttryckligen för detta och har gjort förut, antagligen många gånger. - "Många som kommer med kriminell belastning, organiserad brottslighet, & med falska intyg/dokument" som ju är en hel industri i Indien med hela kvarter dedikerade till massa olika förfalskningar, "utbildningar" osv man som skickar mängder folk upp i Europa, väst och norr nu med - helt i linje med förrädiska -EU och massvåldtäkts-FN och som många länder nu i synk drabbas av.

Men trots allt det och mer, säger du att en röst på Alternativ för Sverige - Det är "landsförräderi" !? 🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

Ett av få partier som vill göra det helt jävla självklara för att rädda Sverige och folken i norr - stänga gränsen från tredje världen-invandring och påbörja den nödvändiga vändningen på "migrationen".

Fler borde inte bara rösta på AfS men också hjälpa partier som alternativ för Sverige eller/och Örebropartiet (eller allmän opinion, genom fakta), men genom t.ex. delande online, utskick och reklam ute lokalt för att hjälpa dessa synas mer i samhället. t.ex. med hjälp av affischer och tejp (a4 är billigt), flygblad, klistermärken, delande osv för att få ut deras parti i samhället och visa folket att de finns, och helst få in dem i rikstagen om 4 år. ÖP ser ut att komma in via 12% spärren! Där i just Örebro hoppas jag inte någon röstar afs däremot 😁

Givetvis bör folk rösta på partier som vill stänga gränsen! .

Ser bara AfS och ÖP där stängd gräns & återvandring är prioriterade punkter!

Dessa två partier står det för mellan mig iaf helt klart, båda borde och ska hjälpas upp & röstas in!

För inte har folk röstat på SD i valen genom åren för att de ska vara med och fortsätta inflödet som "inga gränser Ulf bilderberg regnbåge" och resten av 7klövern genom massimporten av pakis & indier m.m. va!? Eller folket som röstat på7- 8klövern generellt pga ointresse/oinsatthet/upptagna liv/indoktrinering för att utsättas för en dold bokstavlig invasion av stor andel jihadister som vill oss illa, mängder av kriminella och mängder av bedragare, plundrare av land, folk & välfärdsystemen! Inte ens de godtrogna som varit för att folk från världens hörn ska få komma hit har velat ha det, utan haft ett alldeles för stor tillit till falska auktoriteter, systemet som helhet.

Förräderi är inte ens nära vad du snackar om i din tvärtomvärld.

Däremot att fortsätta vansinnet av etablerade partier istället för att stänga gränserna från dylikna regioner.
Efter årtionden av tidiga tydliga problem pga på tok för stor invandring för att över huvud taget kunna anpassa till landet även OM det inte var från en stor andel inkompatibla, till och med öppet fientliga kulturer/ideologier, "religion" som "islam" .

Efter varningar från Indiens egna utrikesminister!? Nähä.
Efter jihad"grooming"gäng-skandalerna (dessa jihadister finns i Indien med förresten, och här i Sverige med, och runtom i europa). Inte ens det efter dessa uppmärksammade, bevisade & ondskefulla organiserade djävulskap!? Inte efter alla andra massiva problem med invandrad kriminalitet och kostnader pga för stora nivåer, med korrupta motiv, dåliga regelverk, dåliga kontroller, dåliga säkerhetsspärrar för infiltration av migrationsverk och myndigheter, för stora nivåer, från inkompatibla kulturer som inte borde släppas in alld, och massa döljande av fakta med propaganda och indoktrinering där man efter 40+ år fortfarande inte ens har vettiga & ordentliga regelverk på plats, vill inte ett enda etablerat parti sätta ned foten och totalt stängs gränsen och reda ut problemen!? 🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

...Istället vill 8klövern fortsätta jobba för invasionsnivå invandring från långtbortistan-länder in i ett litet land som Sverige!? Finns så många grejer som är solklart och enkelt att tolka som förräderi i ledet av denna extrema invasions & folkutbytespolitik som drabbar en lång rad västländer med oräkneligt antal brottsoffer, plundrande m.m. som följd, om det inte vänds också leder till större konflikter och inbördeskrig - 😤

det kan inte vara en fråga om naivitet och 'misstag" så pass länge, hur länge som helst omöjligt. Och det måste vändas!

Som Polens hedersvärda politiker Dominik Tarczynski säger - det här är inte en tid för politiker att fortsätta spela spel och paragrafrytteri, länder och folks faktiska säkerhet står på spel. "handcuffs on, on a plane and send back to wherever they came from" https://x.com/BGatesIsaPyscho/status/1974878249206567192?t=9Da3aN2rJws5-5pYaSIIrQ&s=19
ÅTERVANDRING.

Om man ändå som TS gjorde funderade på att strunta i att rösta, eller till och med "blankrösta" så som TS gör, förståeligt pga det mer eller mindre riggade systemet med omfattande maktmissbruk, indoktrinering, korruption & förräderi- borde man verkligen, trots att systemet suger och "demokratin" till stor del är en fasad, hellre markera och rösta in partier som representerar vad vi behöver, vad folket tycker i den här frågan, och vad som BEHÖVS i hela nästan Europa och fler länder därtill.

Det räcker inte att bara lägga en lapp, folk behöver blanda sig i, hjälpa dessa småpartier UPP. Du däremot... Vad sysslar du med.

Kommer absolut lägga en röst för partier som vill vända vansinnet och rädda landet. D. v. s. antingen alternativ för Sverige eller Örebropartiet

Båda dessa partier bör, eller KAN hjälpas bygga upp momentum av folket för att ta sig in. Man kan bara göra sin egen del, men vi KAN och BORDE göra något för att rädda vårat hemland(!) och länderna i norr, något varje dag.

Känslosås förändrar inte kalla fakta.

Kalla fakta stipulerar att en röst på AfS är en röst på rödgrönt eftersom AfS kommer att få mellan 0,1-0,3%

Högern har åstadkommit mycket som rödgrönt aldrig skulle ha åstadkommit.

Kalla fakta, inte känslosås.
Citera
2026-08-23, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lumbago
Jag var tidigt ute med att rösta på SD. Men vi var definitivt ingen "bred massa"

Du skall få några SD-siffror att kika på:
SD:s valresultat till Riksdagen
1988 1 118 0,02%
1991 4 887 0,09%
1994 13 954 0,25%
1998 19 624 0,37%
2002 76 300 1,44%
2006 162 463 2,93%

I årets val lär det inte vara många AFS-sympatisörer som stödröstar på SD för att hjälpa Tidö till en valseger.

Själv kommer jag rakryggat att lägga min röst på AFS, och det kommer att kännas lika bra som vanligt.
AFS har den politiken som bäst stämmer överens med min "inre kompass" och då är det naturligt att partiet får min röst.

Ser du vilket momentum SD hade? Under tiden som SD växte så pratade dessutom alla om SD.

AFS hade som mest 2018, sedan dess har partiet helt dött. Vilket man också såg i valet 2022. Valet 2018 var dessutom då som flashback-experterna här pratade om att partiet skulle få kring 7% haha.

För att kunna växa så behöver man synas, ingen pratar om AFS längre, partiet syns ingenstans. Det är enbart här på flashback som ett fåtal ens pratar om AFS och försöker övertyga varandra om den falska verklighetsbilden.

Nej AFS kommer ingenstans, lyckas AFS slå 2022 års valresultat så är det en stor bedrift. Men det kommer knappast hända.

Statistiken och frånvaron i mediala sammanhang talar sitt tydliga språk. Media är fortfarande helt ockuperade med de hemska Sverige Demokraterna som snor all form av rampljus som är en förutsättning för att AFS ska kunna växa.

AFS
2022 - 16 646 röster (0,26 %)
2018 - 20 290 röster (0,31 %)
Senast redigerad av DaddyCool64 2026-08-23 kl. 15:35.
Citera
2026-08-23, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Ser du vilket momentum SD hade? Under tiden som SD växte så pratade dessutom alla om SD.

AFS hade som mest 2018, sedan dess har partiet helt dött. Vilket man också såg i valet 2022. Valet 2018 var dessutom då som flashback-experterna här pratade om att partiet skulle få kring 7% haha.

För att kunna växa så behöver man synas, ingen pratar om AFS längre, partiet syns ingenstans. Det är enbart här på flashback som ett fåtal ens pratar om AFS och försöker övertyga varandra om den falska verklighetsbilden.

Kontext är dock viktigt. SD sågs fortfarande som äkta opposition fram till senaste valet 2022.
Tidöregeringens resultat och SD:s gullande med Israel är det som skapat sprickor hos väljarna, så AFS sitter nog i en bättre position idag.
Citera
2026-08-23, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deballerur
Kontext är dock viktigt. SD sågs fortfarande som äkta opposition fram till senaste valet 2022.
Tidöregeringens resultat och SDs gullande med Israel är det som skapat sprickor hos väljarna, så AFS sitter nog i en bättre position idag.

Gemene man skiter i Israel, problemet i Sverige är horderna av kaos-muslimer som har importerats, inget annat. När det kommer till importerade muslimer är SD väldigt tydliga med vad dom tycker och det tilltalar den breda massan som är trött på kaos-Abdullahs. Islam är det stora hotet.

Det är bara kommunister, islamister och AFS som bryr sig om Israel och judar.

Nej AFS kommer knappast få mer än 0.2% i detta val.
Senast redigerad av DaddyCool64 2026-08-23 kl. 16:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in