Jag jobbar med dessa frågor och kan reda ut några saker (om de inte redan retts ut, orkar inte läsa hela tråden)
TS får pengar från Försäkringskassan men
beslutet att TS får pengar kommer från Arbetsförmedlingen. När han säger att "pengarna kommer från Arbetsförmedlingen men betalas ut av Försäkringskassan" så innebär det att han får aktivitetsstöd (och inte aktivitetsersättning utifrån vad han själv skrivit i tråden)
Lögnen ligger förmodligen i att TS har gjort detta i 20 år samtidigt som han är 50 och har jobbat 5 år totalt i livet. Får man 12-16k i månaden så är det inkomstbaserat aktivitetsstöd som ingen människa i Sverige någonsin fått i så pass långa perioder som TS indirekt påstår med sin jobbhistoria.
On topic då!
Citat:
Men jag lär väl inte vara ensam att upptäcka (för länge länge sedan) att det går utmärkt att manipulera AF och leva på bidrag? Mer eller mindre så länge man vill. Jag har gjort det i över 20 år nu.
Så i den här tråden tänker jag att vi som är soffliggare och bara slackar oss igenom livet ska ventilera våra åsikter.
Du är verkligen inte ensam om att ha upptäckt detta. Jag har gott om deltagare, allt från somaliska 6-barnsmammor till svenska medelålders män som har upptäckt samma sak. Men vad är det för åsikter som ska ventileras? Du ställer frågan
Citat:
Håller ni med eller tycker ni jag är en idiot?
och verkar bli förvånad över att det finns folk som tycker att du är en idiot.