2026-08-23, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unitrequired-001
Ok, säg att ens polisen ser inläggen bland miljontals eller blir tipsade (säkert 1000-tals tips), polisen skickar till TikTok "vi vill veta vem som är bakom detta konto".

TikTok säger "skit på er" (de är USA och Kina ägt. Sverige skiter de i totalt. Kommer inte läggas tid på Sverige.)

Eller så får det göras som Piratebay och liknande, att svensk domstol dömer Telia osv att blockera TikTok.

"Polisen ska övervaka internet." skrattar ihjäl mig.

Då tycker jag då bannar vi Wikipedia. Där kan man läsa detaljer om Columbine. Ingen hyllning men farligt nära.

Då ska vi inte nämna alla Netflix eller Youtube True Crime dokumentärer (som för det mesta konsumeras av kvinnor ska nämnas - https://www.bbc.co.uk/programmes/articles/5BQCFMQd3mPqj7YT4hlvdCL/true-crime-five-reasons-why-women-love-it)

DÄREMOT har du rätt i att detta görs redan med barnporr osv. Internationellt kommer det in tips till Svensk polis. Som då agerar.

Men True Crime är ju kanske inte lika klasklart som det, vad exact ska rapporteras in på?

Sen KOMMER det in tips, alldeles säkert. Men det går inte att fånga upp allt, vilket många här verkar tro.

Men nu stängdes ju hans konto ner på polisens uppmaning så visst går det.

Om Google kan kolla upp oss och skicka reklam borde polisen kunna kolla upp oss med lagens hjälp.
Senast redigerad av Svempa2014 2026-08-23 kl. 15:58.
Citera
2026-08-23, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TedGaandie
Här är en liten inblick i vilka "UwU's" och vad för "subbywubbys" som han själv har haft kontakt med bara ett par dagar innan själva lovet.

https://imgur.com/Tn6F7tt

Där har vi svart på vitt att det är vänsterextremt - bilden med Sovietflaggan.
Citera
2026-08-23, 15:55
Medlem
Citat:
Det som skulle kanske kunna göras är att sidorna blockeras av svenska internetoperatörer via DNS eller annan typ av blockering såsom görs vid domar för piratsidor tex.

Men då är det domslut som gäller som ISP får rätta sig efter, ISP ska inte hålla på att bara blockera saker hur som helst:

https://torrentfreak.com/swedish-court-issues-dynamic-pirate-bay-blocking-order-200124/

Är sidorna inte hostade i Sverige är det inte mycket Sverige kan göra.

Men du får väl anmäla dessa till SÄPO och Polisen

Det finns fall där samarbete i Europol har skett såklart med att stänga ned sidor, men där är det droger för miljonbelopp inblandat så det finns helt andra incitament att göra något då skadeverkan är så mycket större. Eller extremistsidor, det gjordes nyligen.

Så det görs pågående. Sedan fångas inte ALLT, det är omöjligt.

https://www.europol.europa.eu/media-press/newsroom/news/europol-led-action-against-nihilistic-violent-extremist-network-com

Men allt går om man vill, jag brukar jämföra med rökningen. Nu är det 5% rökare i Sverige, på 60-talet rökte 50% av männen! Varför det? Applicera samma på allt man vill ha en ändring på!

Att uppmana folk till mord är ju olagligt och det borde räcka för att blocka sidor eller stänga ner användare.
Citera
2026-08-23, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Men nu stängdes ju hans konto ner på polisens uppmaning så visst går det.

Ja, nu ja, EFTER brott har begåtts, självklart.

Men många här verkar vilja att Polisen ska ha någon sorts "thoughtcrime" som i Minority Report och förhindra dessa dåd innan själva brotten begås.

Hur då, undrar jag? "Övervaka internet" - det görs redan... Se Europol stängt ned extremistsidor och arbetet mot barnporr.

Men 100% täckning går helt enkelt inte.
Citera
2026-08-23, 15:57
Medlem
ViCenterpartisters avatar
https://www.fagersta-posten.se/fagersta/flera-skadade-i-svardattack-mot-skola-senaste-nytt-har/

Skolorna öppnar – med extra förstärkning

Brinellskolan kommer samlas i Fagerstahallen.

Tider för samling under dagen säger hon att de ska återkomma med under söndagen, efter alla planeringsmöten som pågår.

– Men vi vill påpeka att det är oerhört viktigt att alla elever kommer till skolan i morgon, säger Eeva-Liisa Purolainen, och hänvisar till forskning som visar på vikten av att återgå till en normal vardag.
Senast redigerad av ViCenterpartister 2026-08-23 kl. 16:12.
Citera
2026-08-23, 15:59
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittbrad
Ja det verkar så. Tack vare hans slöa blick så dog inga fler då.

Som var på din fråga angående hans bakgrund innan redigeringen av ditt inlägg, det sägs här i tråden, att hans pappa är från Ungern och hans morsa är från ett spansktalande land, troligen södra Nordamerika eller Sydamerika, inte Spanien. Observera, att jag använder termen södra Nordamerika, då Latinamerika är en rasisitisk term.

PS Snygg och häftig profilbild du har.

Ja, varför har nästan alla bilder på olika misfits och andra skräckbilder. Jag undrar verkligen.
Namnet Nebel har jag nu sett härrör från centraleuropa och särskilt Tyskland där det betyder dimma (jfr slöa ögon). Namnet har förstått spritts och förekommer lite här och var, även i Nederländerna. Mamman från Latinamerika. Det förklarar väl spekulatioerna i tråden om att han är Colombian.
Citera
2026-08-23, 16:01
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Där har vi svart på vitt att det är vänsterextremt - bilden med Sovietflaggan.

Sovjetunionen var inte vänster ditt klappträ!
Citera
2026-08-23, 16:02
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theesea
Jag ser slö blick men även mycket ledsamhet och sorg,förtvivlan i hans ögon.

Han har inte haft det lätt efter att ha läst här i tråden.Finns dock absolut INTE nåt försvarbart i det vidriga han gjort!

Men så avskyvärt, hemskt brott!! Borde bli livstid vi får se tiden an.

Du ser slö blick men även "mycket ledsamhet och sorg,förtvivlan i hans ögon". Fast det gör inte jag. Jag skulle gärna veta vad en duktig psykolog skulle säga om en blivande mördare med slö blick!
Citera
2026-08-23, 16:04
Medlem
Tydligen tvingades han till kampsport lektioner. Tycker det är bra om man tvingar sina barn till det ifall dom inte vill. Det handlar ju om att dom ska kunna försvara sig själva i vårt ondsfulla samhälle.
Jag är nyfiken varför han gick på dessa, var han mobbad? Vilka var offren och varför? Finns det några teorier?
Citera
2026-08-23, 16:05
Medlem
Eroxxss avatar
Vem/vilka är BO?
Citera
2026-08-23, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Sovjetunionen var inte vänster ditt klappträ!

Den klassikern. "Inget har varit kommunistiskt på riktigt!!"

Hur som helst, dessa vänster LARPERs är det så med.

Vi har nu bevis att dådet är vänsterextremt. Cope allt du vill.
Citera
2026-08-23, 16:06
Medlem
Citat:
Ja, nu ja, EFTER brott har begåtts, självklart.

Men många här verkar vilja att Polisen ska ha någon sorts "thoughtcrime" som i Minority Report och förhindra dessa dåd innan själva brotten begås.

Hur då, undrar jag? "Övervaka internet" - det görs redan... Se Europol stängt ned extremistsidor och arbetet mot barnporr.

Men 100% täckning går helt enkelt inte.

Fel prio i så fall. Det är ett brott att hetsa någon till att mörda andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in