Citat:
Ursprungligen postat av
Farliga-Faran
Psykopati, narcissism och andra empatistörningar är till mycket mycket stor del medfödda. Jag skiter i vad s.k. "experter" säger om uppväxten i ämnet. De har fel. Jag har sett alldeles för mycket som tyder på att det sitter i generna nåt fruktansvärt mycket.
Antar du sett mer än mig, det jag sett har visat sig redan på dagis nivå (förskola på min tid) De det var fel på visade sig redan där. Djurplågare, mobbare osv. Alla mobbare är nog inte psykopater men många är. Gammal kollega var psykopat, träffade på honom och hans kollegor långt senare. När han blivit full och gått och lagt sig snackade vi en del om honom. Det första de sa var att han njöt av att vara hatad och det stämde in redan på småskolan. Det var ingen snubbe du blev vän med, det var snubben som kastade en stor sten i bakhuvudet på någon, företrädesvis tjejerna för de slog inte tillbaks. Han var precis likadan i i vuxen ålder som han redan var i förskolan. Hade det varit i dag hade han fått några bokstavskombinationer, men sköte skolan perfekt i övrigt, stökade aldrig när någon vuxen såg.
Den här Liam skolmördare tror jag inte var ond från början, han formades på vägen.