2026-09-03, 22:53
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfie81
Gud JA. Tror Inget barn föds till psykopat eller detta. Håller med dig 100 proc.
Vissa föds nog till psykopater med kraftig empatistörnig. Tror faktiskt inte den här ungen födds sån, det brukar yttra sig mycket tidigare än det gjort här.
Citera
2026-09-03, 23:06
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
Han måste varit rejält mobbad ifrån start för att planera att göra något sådant.

Mina första veckor i gymnasiet så var mina tankar på att hoppas jag hamnat i en bra klass och att jag ville lära känna mina nya klasskamrater.

Inte fan några tankar alls på att jag måste döda så många jag kan på denna skolan.

Snubben är antingen grovt mobbad eller född med en grov hjärnskada.
Skulle tro han levt i en egen fantasivärld som bara fanns på diverse internetforum (betydligt värre än Flashback) Killen har nog tappat fotfästet till vad som är på riktigt. Just mask och svärd kopplar jag till Anton som svärdade i Trollhättan. Kanske var han mobbad? Men då tycker man att han borde sökt specifika offer och inte bara huggit ned random som just kom i hans väg.
Citera
2026-09-04, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Så redan där skulle man ha satt elektronisk fotboja på honom och börjat avlyssna allt som sades och gjordes på nätet.

Man kan alltid gå tillbaka i tiden och hitta fel som gjorts men hade man nu gjort något där och då så är frågan hur mycke liv det blivit då när folket fick veta att en tvååring skulle till fosterhem och föräldrarna nu sitter och gråter över sin förlorade son.

Det skulle inte blivit något liv alls om föräldrar som övergett sitt barn på dagis blivit av med vårdnaden. Det är inte direkt Fallet Elsa vi pratar om.
Citera
2026-09-04, 06:18
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Det skulle inte blivit något liv alls om föräldrar som övergett sitt barn på dagis blivit av med vårdnaden. Det är inte direkt Fallet Elsa vi pratar om.

Frågan är ju hur stor del av historien du fått höra innan man skrev snyfthistorien i media om familjen som blev av med sitt barn.
Citera
2026-09-04, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Vissa föds nog till psykopater med kraftig empatistörnig. Tror faktiskt inte den här ungen födds sån, det brukar yttra sig mycket tidigare än det gjort här.

Tyvärr är det oftast föräldranas åsikter som formar barnet, i majoriteten av fallen...
Citera
2026-09-04, 09:00
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shieldhero
Tyvärr är det oftast föräldranas åsikter som formar barnet, i majoriteten av fallen...
Försvarar inte alls den här mördaren för fem öre! Men tror aldrig han kunde leva upp till sin fars förväntningar. Han fann sin värld på något internetforum som glorifierade våld och skolskjutningar. Det var där han fann sina vänner och sina "idoler" Just svärd och masken tycker jag påminner mycket om Anton i Trollhättan. Det kan inte vara ett sammanträffande. Säkert punschades han av sina "vänner" på nätet och han ville verkligen leva upp till något, bli någon. Synd det skulle bli en massmördare (även om han nu "bara" mördade en är det tanken som räknas)

Svårt att känna någon sympati för honom, så många liv han förstört, inte bara hon som dog. Fel på killen och han skall aldrig släppas ut i samhället igen, hade varit bättre om polisen siktat högre upp, både för honom och för oss.
Citera
2026-09-04, 10:45
Medlem
Farliga-Farans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem

Psykopati, narcissism och andra empatistörningar är till mycket mycket stor del medfödda. Jag skiter i vad s.k. "experter" säger om uppväxten i ämnet. De har fel. Jag har sett alldeles för mycket som tyder på att det sitter i generna nåt fruktansvärt mycket.
Citera
2026-09-04, 10:55
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejdar
Jo, men hon lär väl ha bytt namn och så vidare med den skyddade identiteten, absolut ingen avsikt med detta att hänga ut någon. Det finns historiska uppgifter om folkbokföringen i regel, som släktforskare t ex använder, kanske ännu på cd? Som vilka var skrivna ihop om det finns nåt nära Liams födelse.

Den sista folkräkningen gjordes 1991 där de som levda november 1990 finns med på CDen.
Det har getts ut en CD för 2000 men baserat på annan data.

Liam född 2008 går under radarn.
Om det är hon som pratar ungerska i brottningsvideon så är hon nog ungerska för det språket är det nog inte många som klarar att lära sig som vuxen.
Senast redigerad av PeterNoster 2026-09-04 kl. 10:57.
Citera
2026-09-04, 11:48
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Den sista folkräkningen gjordes 1991 där de som levda november 1990 finns med på CDen.
Det har getts ut en CD för 2000 men baserat på annan data.

Liam född 2008 går under radarn.
Om det är hon som pratar ungerska i brottningsvideon så är hon nog ungerska för det språket är det nog inte många som klarar att lära sig som vuxen.
Synd, men tack för att du kollat!
Citera
2026-09-04, 12:04
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farliga-Faran
Psykopati, narcissism och andra empatistörningar är till mycket mycket stor del medfödda. Jag skiter i vad s.k. "experter" säger om uppväxten i ämnet. De har fel. Jag har sett alldeles för mycket som tyder på att det sitter i generna nåt fruktansvärt mycket.
Antar du sett mer än mig, det jag sett har visat sig redan på dagis nivå (förskola på min tid) De det var fel på visade sig redan där. Djurplågare, mobbare osv. Alla mobbare är nog inte psykopater men många är. Gammal kollega var psykopat, träffade på honom och hans kollegor långt senare. När han blivit full och gått och lagt sig snackade vi en del om honom. Det första de sa var att han njöt av att vara hatad och det stämde in redan på småskolan. Det var ingen snubbe du blev vän med, det var snubben som kastade en stor sten i bakhuvudet på någon, företrädesvis tjejerna för de slog inte tillbaks. Han var precis likadan i i vuxen ålder som han redan var i förskolan. Hade det varit i dag hade han fått några bokstavskombinationer, men sköte skolan perfekt i övrigt, stökade aldrig när någon vuxen såg.

Den här Liam skolmördare tror jag inte var ond från början, han formades på vägen.
Citera
2026-09-04, 14:06
Medlem
Fruktansvärt att så många unga har sådant agg i sig! Försvarar inga handlingar från skoldåd.
Men skolorna MÅSTE ta mobbning på allvar.
Citera
2026-09-04, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Du menar att även mamman skulle härstamma från Ungern?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in