Citat:
Ursprungligen postat av
UyCVswHfsnM2z3nH
Om det var det du ville ha exempel på så kan du få det: Jag har inte möjlighet att menstruera och du har inte möjlighet att lyfta lika tungt som mig.
Det börjar bli allt mer uppenbart att du tolkar samhälleliga möjligheter som att alla ska få göra vad de vill, när de vill, var de vill.
Jag skulle gärna kunna ta jobb som konsertpianist och resa jorden runt, men detta är tyvärr omöjligt, eftersom jag inte kan spela piano.
Jag skulle gärna gifta mig med en extremt vacker och extremt rik kvinna som är konsertpianist, men det är tyvärr omöjligt, eftersom jag inte har någon vidare dragningskraft på världsberömda konsertpianister.
Jag skulle gärna spela basket i NBA, men det är tyvärr omöjligt, eftersom jag inte är en 210 cm lång afroamerikan med bra bollsinne.
Men det har ju inget med samhälleliga möjligheter att göra.
Samhälleliga möjligheter är däremot att kunna ta pianolektioner på musikskola utan att det kostar skjortan, och försöka bli så bra man kan på att spela.
Samhälleliga möjligheter är att kunna fria till vilken konsertpianist man vill, oavsett om de tackar ja eller nej.
Samhälleliga möjligheter är att få träna vilken sport man vill.
Det är inga feministiska rörelser som jobbar politiskt för att alla kvinnor som vill ska få bli basketproffs, eller att alla kvinnor som vill ska få åka till månen.