2026-08-23, 12:42
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ano47nym
588 drogs till en 14-åring var det va? Och vi har ju alla följt hans raseriutbrott. Även du med, antar jag. Så för honom hyser åtminstone inte jag några större förhoppningar. Gör du?
Haha, näe. Men - detta verkar vara otroligt svårt att ta in (vilket är skrämmande), då vi har med mänskliga psyken att göra - så finns det inget som är svart eller vitt. Går inte säga att "du har gjort så?", jaha - då är det med 100% det som gäller. Det fungerar inte så.

Men vad det gäller släppa och gå vidare (bättring) så har det tåget gått i just det fallet håller jag med om. Betyder inte att det alltid är så.
Citera
2026-08-23, 12:44
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterClueless
Det var väl en ovanligt dum jämförelse. Gäddorna har en läggning, medan missbrukare har ett beroende. Det är två helt olika saker som inte kan jämföras. För övrigt kan jag tala om att cannabismissbrukare ofta är betydligt värre att få rätsida på än heroinister. Detta är dock OT i tråden
Inte det minsta. Jag har aldrig provat en drog, svaga människor tycker jag. Jag kan inte se det som ett beroende, det är en ursäkt. Då saknas vilja och moral. Usch för dom.

Eftersom jag tycker så, då är det så.

Det är du som är lite väl som du är. Men absolut OT även om det är stimulerande att diskutera. Ska jobba EM så släpper den bollen
Citera
2026-08-23, 12:50
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Inte det minsta. Jag har aldrig provat en drog, svaga människor tycker jag. Jag kan inte se det som ett beroende, det är en ursäkt. Då saknas vilja och moral. Usch för dom.

Eftersom jag tycker så, då är det så.

Det är du som är lite väl som du är. Men absolut OT även om det är stimulerande att diskutera. Ska jobba EM så släpper den bollen
Jag skulle snarare säja att det är gäddorna som saknar allt vad vilja och moral heter. Dom tycker inte ens att dom gör något fel, till skillnad från många missbrukare som faktiskt inser att dom har ett problem.
Citera
2026-08-23, 12:50
Medlem
SDUs avatar
https://dumpen.se/2023/02/04/forskolepedagogen-undrar-om-han-ska-oppna-byxan-napp-189-skara-falkoping/

En av de riktigt sjuka, denna jävel får man aldrig glömma!
Citera
2026-08-23, 12:54
Medlem
Citat:
Går inte säga att "du har gjort så?", jaha - då är det med 100% det som gäller. Det fungerar inte så.

Jo, det går att säga så "om jag hade gjort så". Jag skulle ALDRIG sexchatta med barn. En normal person gör inte det. 588, och övriga gäddor ska söka hjälp, inte barn. (Sedan är det intressant, ja kul, att följa 588s förfall och raseriutbrott.)

Sedan är det ju riktigt skrämmande att så många skriver hat i andra tråden. Det ÄR skrämmande. INTE att man drar alla gäddor över en kam. Ser Du inte det, kan ingen hjälpa dig.
Senast redigerad av Ano47nym 2026-08-23 kl. 13:35.
Citera
2026-08-23, 12:56
Medlem
Citat:

Att sluta med droger, som Sara gjort. Är riktigt bra, och hon har ju definitivt gjort bot och bättring med Dumpen. Usch och twi för alla gäddor, det är där du ska lägga din energi.
Citera
2026-08-23, 13:00
Medlem
Nationalromantiks avatar
Kan det vara på denna anstalt 817 arbetar? https://www.kriminalvarden.se/kontakt/kontakta-kriminalvarden/verksamheter/anstalt/anstalten-skenas/

Den ligger rätt nära Finspång
Citera
2026-08-23, 13:16
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Jag har själv jobbat med mitt substansberoende, typ hela livet, fri sedan snart 5 år. Som Clueless skriver gör nästan alla som är och har varit i missbruk nästan vad som helst för att slippa missbruket.

Däremot ser jag en koppling mellan gäddorna och de aktiva i missbruk. Båda är nog intellektuellt medvetna att det de gör är fel och likt förbannat lyckas båda grupperna inta en position där man helt väljer att bortse från skadan som uppstår.

Ang senaste gäddan #817 som stannade kvar och lyssnade på Dumpen. Det kan vara så att just tack vare dumpen som fångade honom på film erkänna och kännas vid det som skrivits i chatten och dessutom få honom att berätta när hans tankar på barn först uppstod, är det som gör att han faktiskt lägger sig platt, söker ”riktig” hjälp och kommer ut på andra sidan.

Jag hoppas det. Det måste jag ge honom, han stod kvar och förnekade inte på samma sätt som majoriteten av flyende gäddorna. Men har nog en tuff tid framför sig och det han gör, eller inte gör närmsta månaden, kan nog vara det viktigaste valen han ställs inför.
Citera
2026-08-23, 13:34
Medlem
Nationalromantiks avatar
Autocorrect

Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Jag har själv jobbat med mitt substansberoende, typ hela livet, fri sedan snart 5 år. Som Clueless skriver gör nästan alla som är och har varit i missbruk nästan vad som helst för att slippa missbruket.

Däremot ser jag en koppling mellan gäddorna och de aktiva i missbruk. Båda är nog intellektuellt medvetna att det de gör är fel och likt förbannat lyckas båda grupperna inta en position där man helt väljer att bortse från skadan som uppstår.

Ang senaste gäddan #817 som stannade kvar och lyssnade på Dumpen. Det kan vara så att just tack vare dumpen som fångade honom på film erkänna och kännas vid det som skrivits i chatten och dessutom få honom att berätta när hans tankar på barn först uppstod, är det som gör att han faktiskt lägger sig platt, söker ”riktig” hjälp och kommer ut på andra sidan.

Jag hoppas det. Det måste jag ge honom, han stod kvar och förnekade inte på samma sätt som majoriteten av flyende gäddorna. Men har nog en tuff tid framför sig och det han gör, eller inte gör närmsta månaden, kan nog vara det viktigaste valen han ställs inför.

Bra och vettigt inlägg, jag håller med.

Jag undrar verkligen vad en sån snubbe gör nu framöver.
Senast redigerad av Nationalromantik 2026-08-23 kl. 13:35. Anledning: Autocorrect
Citera
2026-08-23, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ano47nym
Samma här, leendet över att få träffa peddomamman (och han drömde snabbt om att allt nu blir verklighet) försvann efter 4 sekunder. Underbart är kort, som Magnus Uggla skulle ha sagt.

haha stor humor ja.. från himmel till helvete.. riktigt tragiskt som sagt men kanske hamnar på top tre i den aspekten konfrontations första 10 sekunder..
Citera
2026-08-23, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Bra och vettigt inlägg, jag håller med.

Jag undrar verkligen vad en sån snubbe gör nu framöver.

Vilken gädda pratar du om? Om du menar 817, så kan du lyssna på det samtal som Kim på Gräv hade med 606, så får du en inblick i hur en gäddas vardag ser ut efteråt. 606 berättar om möte med fack, arbetsgivare, samtal med fru osv. Se inlägg #68792

https://dumpen.se/2025/05/04/christian-ljugare-kungalv-606/

https://gofile.io/d/3IFSalc9

Varsågod.
Senast redigerad av Ano47nym 2026-08-23 kl. 13:55.
Citera
2026-08-23, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid

Man kan ju hoppas det är ett jävla wake up-call för 817. Men tror inte det, då 817 in i det längsta tror att han ska komma undan med sitt "Hur då?" När Dumpen säger de ska kontakta hans arbetsgivare, hustru med mera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in