2026-08-23, 11:41
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Tja, men även WT-tittare räknas väl som tittare när man ska visa hur populär man är?
Finns det ekonomiskt värde i den här sändningen? Vad är det för reklam som visas? Spelbolag? Energidrycker?
Citera
2026-08-23, 11:42
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Har man storbildskärm nere vid Ullared?

TV4 är det som kallas förnedrings-tv i folkmun.
Citera
2026-08-23, 11:44
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
TV4 sockrar bara tittarflocken, med tjänisbröllop.

TV4:s bästa trick nå'nsin är deras val-survey häromda'n där unga väljare ger (mp) 19,9 procent samtidigt som (sd) påstås gå kräftan.
Citera
2026-08-23, 11:46
Medlem
Jordgubbes avatar
Så två nedkluddade gifter om sig. Tv4 livesänder ickehändelsen. Denna tråd är om livesändningen. Så om nu bara förstnämnda nämner denna tråd, är cirkeln sluten.
Citera
2026-08-23, 12:02
Medlem
TUKs avatar
Äh spänn av. Två white trashe som är lyckliga på sin stora dag. Feel good tv förhoppningsvis.
Citera
2026-08-23, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Sjukt vem tittar ens på detta?

Troligen fler än vad du tror. Det fina är dock att det inte är tvång att titta.
Citera
2026-08-23, 12:11
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Jocke & Jonna AB (tidigare Jockiboi & Jonna AB) är ett privat aktiebolag som grundades 2016 och bedriver video- och musikproduktion. På youtube har man 1,2 miljoner följare.

Det är alltså ett privat bolag som nu får enormt mycket gratis reklam av TV4. I flera veckor har man kunnat följa deras bröllopsplanering i TV4-serien ”Jocke och Jonna – lovar och svär”.

Men till de som menar att de bara gör det för pengarna säger Joakim Lundell att bröllopet har kostat mer än vad de får betalt. Aftonbladet

Uppenbarligen finns ett stort samhällsintresse och inte minst "värde" i detta spektakel, vilket bekräftar det vi redan visste, att en stor del av svenska folket är idioter.

Jag tänker att man kanske ska ha i åtanke vad Jocke och Jonna arbetar och framgångsrikt arbetat med i åtminstone 15 år.

Vad menar du sen är konstigt med att både Tv4 och Jocke & Jonna AB är privatägda?

Det känns som att många i tråden inte tycks begripa att det är en dokusåpa det handlar om.
Citera
2026-08-23, 12:13
Medlem
vichy6s avatar
Hahaha……. helt stört
Citera
2026-08-23, 12:14
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Jag tänker att man kanske ska ha i åtanke vad Jocke och Jonna arbetar och framgångsrikt arbetat med i åtminstone 15 år.

Vad menar du sen är konstigt med att både Tv4 och Jocke & Jonna AB är privatägda?

Det känns som att många i tråden inte tycks begripa att det är en dokusåpa det handlar om.

Dåligt experiment
Citera
2026-08-23, 12:14
Medlem
godboys avatar
Två saker som jag direkt kommer på när jag läser detta:

1. Vem fan bryr sig ens om slusket som gifta (om)? sig? Jag har hört namnen och fattat att de är någon familj som lever på Youtube och liknande.

2. Vad får ens ett mediehus som TV4 ut av att sända detta? Jag gissar på enkel billig produktion som på något sätt attraherar de som fortfarande tittar på kanalen i realtid. I detta fall WT, i andra fall åldringar.

Ytterligare en sak som förvånar mig, vem tittar ens på linjär TV idag? Jag har inte tittat på TV4 på flera år, SVT har jag någon mycket enstaka gång plockat upp live i appen.
Citera
2026-08-23, 12:15
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TUK
Äh spänn av. Två white trashe som är lyckliga på sin stora dag. Feel good tv förhoppningsvis.

Sponsrade av Böda nästa år… men där fanns det ändå en doft av miljö och inte manus.
Citera
2026-08-23, 12:22
Medlem
J.Doessons avatar
Så skönt att inte vara en följare av dessa influensers.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in