2026-08-23, 09:50
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calvincandie
Känner gärningsmannens familj. Som redan framgått, fadern är inte reko. Modern och hennes sida snäll och försynt. Dom är aktiva inom vänsterrörelsen på orten. GM har (eller möjligtvis hade, var ett tag sedan jag var där nu) affischer på Karl Marx och Lenin på sitt rum.
Random trådpostare:
Känner gärningsmannens familj. Som redan framgått, fadern är inte reko. Modern och hennes sida snäll och försynt. Dom är aktiva inom extremhögern på orten. GM har (eller möjligtvis hade, var ett tag sedan jag var där nu) affischer på Adolf Hitler och Mussolini på sitt rum.
Kan du Berätta mer om hur han var som person?
Citera
2026-08-23, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mommysnewtits
Jag hade kontakt med hans pappa i förrgår. Märkligt att han är död.

Vad tycker pappan om hela situationen?
Citera
2026-08-23, 09:54
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHandOfGod
kollar man på Google maps så verkar det saknas en snabb väg mellan skolan och sjukhus trots att de ligger bredvid varandra! Det är istället lite skog mellan och en frisbeegolfbana, det är riktigt riktigt dåligt gjort av kommunen och borde åtgärdas
Det är 1,4 km enligt Google Maps mellan skolan och sjukhuset.
Citera
2026-08-23, 09:55
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Hatet mot vem?
Eller menar du rent generellt?

Jag tror det farligaste hatet (och det som ständigt är orsaken till denna typ av skolattacker) är det från högerextrema datorspelande incels gentemot "vänsterblivna" och invandrare.

Detta säger jag som SD/Tidö-väljare.
Citera
2026-08-23, 09:56
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Alla ansvariga borde utredas och straffas.
Gärningsmannen.
Hans far.
Personer som triggade honom till mord på olika forum.
Socialtjänsten.
Fosterfamiljen.

Vadå alla ansvariga? Den ansvariga är bara GM själv.
Citera
2026-08-23, 09:58
Medlem
Salama-Blixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
All heder till den eller de poliser som redan 10 minuter efter larmet avstyrde ett fortsatt dödande. Men vad sysslade insatsstyrkan med? Timmar efter dådet fjantade man runt på stan och attackerade två tomma lägenheter. Hur tänkte man där?

Det handlar om att skapa legitimitet. D.v.s. visa att vi tuffa poliser finns och är aktiva. Trotts att en avslappnad poliskommissarier med kaffe och bulle i handen, hade kunnat göra samma sak.
Citera
2026-08-23, 10:00
Medlem
Abdul.Alhazreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag tror det farligaste hatet (och det som ständigt är orsaken till denna typ av skolattacker) är det från högerextrema datorspelande incels gentemot "vänsterblivna" och invandrare.

Detta säger jag som SD/Tidö-väljare.
Så är det, och det kallas med en vetenskaplig term för "Stokastisk terrorism".
Citera
2026-08-23, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Vadå alla ansvariga? Den ansvariga är bara GM själv.

Att uppmana till mord är anstiftan. Och det har samma straff. 12-18 år i fängelse eller livstid.
Citera
2026-08-23, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calvincandie
Känner gärningsmannens familj. Som redan framgått, fadern är inte reko. Modern och hennes sida snäll och försynt. Dom är aktiva inom vänsterrörelsen på orten. GM har (eller möjligtvis hade, var ett tag sedan jag var där nu) affischer på Karl Marx och Lenin på sitt rum.

Fast syftar du på fosterfamiljen? Inte konstigt att vänsterpersoner väljer att vara fosterfamilj. GMs biologiska föräldrar bor inte ihop.
Citera
2026-08-23, 10:04
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
>Det finns postare som älskar det spåret, ja,men det beror ju på att de har politiska aktier i den tolkningen. Att det spåret pumpas vid så många skolskjutningar beror på att dess proponenter som bevisad sak utgår från att en skolskjutning begången av någon som har uttryckt rasistiska åsikter självklart i sig är rasistiskt motiverad. Men det antagandet är helt obefogat. En skolskjutare kan mycket väl ha en kombination av traumatiska upplevelser i det förgångna och inneboende personlighetsdrag som leder till både kraftigt förhöjdrisk för att begå skoskjutningar och stark benägenhet till att hysa rasistiska åsikter, helt oberoende av varandra.

Bra input
Citera
2026-08-23, 10:06
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Att uppmana till mord är anstiftan. Och det har samma straff. 12-18 år i fängelse eller livstid.

Ja, men du har väl en egen hjärna, ingen tvingar dig att gå efter andras uppmaningar?
Citera
2026-08-23, 10:07
Avstängd
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hamstern1
deitrichhhh och tramspostaren, Jag kom hit för att läsa om en skolattack och stannade för att se två vuxna män försöka fastställa autism genom ansiktsgeometri. Internet är fantastiskt.

Jag har inte läst inläggen du refererar till men,

Sedan 2010 och omflytten i senaste DSM har vi vetat att okulär besiktning är det säkraste sättet att diagnosticera autism.
https://www.cbsnews.com/pictures/is-it-autism-facial-features-that-show-disorder/

Babyface är den starkaste indikation på autism som finns.
Därför att autism är en skada på x-kromosomen.

Det gäller på forskarplanet alltså

Ute i verksamheten lever fortfarande 80-talsteorier om språklig utveckling.
Utredningar genomförs av psykologer som kan inget om medicin.

Att psykologer utreder (av gammal vana) en rent genetisk överförbar medicinsk diagnos är ett vansinne man snart kommer att sluta med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in