2026-08-23, 09:33
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haimmler
Nästan helt säker på att vi kommer ha en till skolattack inom 7-8 månader.

Hatet är för starkt.

Hatet mot vem?
Eller menar du rent generellt?
Citera
2026-08-23, 09:38
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Saken är väl den att den som fyller 18 måste ha någonstans att flytta. Och här borde väl det sociala ha ett ansvar. Likväl som att då flytta någon som inte har en inkomst till en lägenhet man måste betala för, borde man väl kunna betala ”hyra” ifall personen är inneboende.

MGM är väl också nyss fyllda 18 tänker jag. Så flytt kanske var på väg. Ev kanske också detta att han nu skulle bli tvungen att stå på egna ben, en bidragande faktor till att dådet begicks just nu.

Som sagt, jag vet inte hur det ser ut i det här fallet. Det finns olika möjligheter..Jag vill bara påpeka att det inte är helt säkert att han nu bodde kvar även om den möjligheten finns.

Jag reagerade när en fosterhemsplacerad ungdom redan från 16 år fick arbeta extra efter skolan och på helger för att kunna betala hyra och mat trots att fosterfamiljen fick ordentligt betalt av soc. Men samtidigt tyckte jag att det var bra att hen fick göra rätt för sig. Något många arbetande ungdomar får göra i sin egen familj.

Det finns sällan bara rätt eller fel.
Citera
2026-08-23, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Hatet mot vem?
Eller menar du rent generellt?

Rent generellt.
Citera
2026-08-23, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
En verklig hjälte är Fredrik 16 år som körde en skadad till sjukhuset och kanske räddade hans liv.
Killen borde få medalj.

Visst var det rådigt gjort, men just i detta fall hade ambulansen haft nästan lika närma till skolan som att runda sjukhuset för vidare transport till akutvård. Det är bara några hundra meter mellan skolan och sjukhuset.
Citera
2026-08-23, 09:40
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Hur som helst verkade fosterföräldrarna varit olämpliga.

Det är helt klart möjligt att det var så.
Citera
2026-08-23, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Visst var det rådigt gjort, men just i detta fall hade ambulansen haft nästan lika närma till skolan som att runda sjukhuset för vidare transport till akutvård. Det är bara några hundra meter mellan skolan och sjukhuset.

Ambulans var ju inte på plats. Killen ringde 112 och körde sen.
Mycket bra gjort av en 16 åring.
Citera
2026-08-23, 09:44
Medlem
Känner gärningsmannens familj. Som redan framgått, fadern är inte reko. Modern och hennes sida snäll och försynt. Dom är aktiva inom vänsterrörelsen på orten. GM har (eller möjligtvis hade, var ett tag sedan jag var där nu) affischer på Karl Marx och Lenin på sitt rum.
Citera
2026-08-23, 09:46
Medlem
Alla ansvariga borde utredas och straffas.
Gärningsmannen.
Hans far.
Personer som triggade honom till mord på olika forum.
Socialtjänsten.
Fosterfamiljen.
Citera
2026-08-23, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Ambulans var ju inte på plats. Killen ringde 112 och körde sen.
Mycket bra gjort av en 16 åring.

Nej, men sjukhuset fick kalla på ambulans för vidare transport när man kom dit för att det inte finns någon akutmottagning på Fagersta sjukhus.
Citera
2026-08-23, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Nej, men sjukhuset fick kalla på ambulans för vidare transport när man kom dit för att det inte finns någon akutmottagning på Fagersta sjukhus.

Ok. Men han gjorde så gott han kunde i en stressad situation.
Inte rimligt att stå och vänta när man har en svårt skadad person. Personen kunde ju dött av inre blödningar medan de väntar.
Senast redigerad av Svempa2014 2026-08-23 kl. 09:52.
Citera
2026-08-23, 09:49
Medlem
Mommysnewtitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.worldwide
Jo, du vet inte ens vem jag är hur fuck kan du sitta o säga vad jag vet o inte vet. Hans pappa va död och hans mamma ville ej ha med honom att göra. Han bodde hos en fosterfamilj.

Jag hade kontakt med hans pappa i förrgår. Märkligt att han är död.
Citera
2026-08-23, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calvincandie
Känner gärningsmannens familj. Som redan framgått, fadern är inte reko. Modern och hennes sida snäll och försynt. Dom är aktiva inom vänsterrörelsen på orten. GM har (eller möjligtvis hade, var ett tag sedan jag var där nu) affischer på Karl Marx och Lenin på sitt rum.

Vilken vänsterrörelse avser du, och på vilket sätt var dom aktiva?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in