Citat:
Ursprungligen postat av
Carli
Åh nej, är det dags för understället igen ? Och flipflopsen har hon ju bara för att Dickarna har det. Skvalpar omkring på Söder med fötterna långt utanför. Eller på långpromenad på Djurgården. Elsa går frenetiskt och de lydiga killarna får i bästa fall en varsin korv, men inte innan Elsa har arrangerat en bild för att ge intrycket av att det är en mysig familjemåltid. Undrar när de åt en sån senast ?
Nu tycker jag personligen att flipflops är opassande att ha i stan och att det 100% är en badsko som man har på stranden eller i duschen men alldeles oavsett min konservativa smak är det verkligen inte bra för fötterna att promenera längre stunder i flipflops. Vansinne att gå Djurgården runt och använda det som vardagsstadssko. (Ja, även om den är dyr, cool och i läder.) Har inte tillräcklig dämpande uppbyggnad för att vara en promenadskor och kan leda till skador i rygg, höfter, knän och fötter, som hammartå, hälsporre och inflammerade senor.
Utöver det förstår jag inte grejen med att ha exakt samma som kompisar. Bilden för nåt år sen med henne, Sofia och Ellen och Maja (och kanske nån mer?) och alla bar samma skor… Kul att inspirera förstås men kan också vara väldigt irriterande när kompisar scannar av en och sen går och köper precis likadant så att man högst ofrivilligt matchar. Som vuxen behöver man ingen klädtvilling, man är ingen lågstadietjej som kommer överens med bästisen vad man ska på ha sig nästa dag i skolan längre.
Elsa är så vacker, hon skulle se så smashing ut klädd i enkla, tidlösa kläder, med kammat, välvårdat hår i nyans som passar hennes färger och normalt smink (förlåt, men adieu vit kajal). Och nej, detta är inte ”kvinnohat” som en del användare i tråden menar, helt uppenbart betyder skönhet, yta och utseende väldigt mycket för Elsa, och denna skulle verkligen framhävas och göra henne otroligt chic och stilig om hon inte frenetiskt försökte anamma allt hon ser på andra med resultatet att det mer ser ut som när man länsade utklädningslådan på dagis.
Mindre bildsköna damer kanske satsar på coolhet i stället, men det kommer ju ofta från en kreativitet födda inom dem och blir därför mer naturligt och mindre sökt och tillgjort, Elsa har ju redan en skönhet ovanför snittet, och när kreativiteten inte ens är något som fötts inom henne utan en salig snodd röra påverkar det i mitt tycke helhetsintrycket negativt.
Och ja, jag vet att jag är konservativ och fattar att många inte håller med.