2026-08-23, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Ett hårspänne som kostar över 4 000 blir ju liksom aldrig billigt oavsett rea ? Och vad var rean, knappast 70 %

Nu kanske det är jag som borde skaffa mig ett meningsfullt liv istället för att googla ”Miu Miu hårspänne”. Men skiten kostade iaf 2890 kr eller 3400 kr. Dom har sänkt rean i 2 omgångar. Hur kan man ens komma hem och rättfärdiga detta köp? Och 9 par trosor som kostar 10.000kr? Hade jag varit Pontus skulle jag ifrågasätta detta beteende? Är han så vek?
Citera
2026-08-23, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heksa
Haha, precis! Det är så pinsamt när hon skriver saker som:

"Första dagen tillbaka på Konstakademien och jag var så redo för allt ateljérelaterat."

"och jag äntligen hade ateljéarbete framför mig".

Som om hon vore en konstnär. Jag kan inte för mitt liv begripa att en influencer får ateljéplats på Konstakademien för att hyra ut brudklänningar och leka kontor. Det är bara så fel.

Det rika kulturbarnet hyr dyrt ut saker hon fått till skänks och sen samlar på hög i det flotta och lite unkna "kontoret".
Citera
2026-08-23, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Nu tycker jag personligen att flipflops är opassande att ha i stan och att det 100% är en badsko som man har på stranden eller i duschen men alldeles oavsett min konservativa smak är det verkligen inte bra för fötterna att promenera längre stunder i flipflops. Vansinne att gå Djurgården runt och använda det som vardagsstadssko. (Ja, även om den är dyr, cool och i läder.) Har inte tillräcklig dämpande uppbyggnad för att vara en promenadskor och kan leda till skador i rygg, höfter, knän och fötter, som hammartå, hälsporre och inflammerade senor.
Utöver det förstår jag inte grejen med att ha exakt samma som kompisar. Bilden för nåt år sen med henne, Sofia och Ellen och Maja (och kanske nån mer?) och alla bar samma skor… Kul att inspirera förstås men kan också vara väldigt irriterande när kompisar scannar av en och sen går och köper precis likadant så att man högst ofrivilligt matchar. Som vuxen behöver man ingen klädtvilling, man är ingen lågstadietjej som kommer överens med bästisen vad man ska på ha sig nästa dag i skolan längre.
Elsa är så vacker, hon skulle se så smashing ut klädd i enkla, tidlösa kläder, med kammat, välvårdat hår i nyans som passar hennes färger och normalt smink (förlåt, men adieu vit kajal). Och nej, detta är inte ”kvinnohat” som en del användare i tråden menar, helt uppenbart betyder skönhet, yta och utseende väldigt mycket för Elsa, och denna skulle verkligen framhävas och göra henne otroligt chic och stilig om hon inte frenetiskt försökte anamma allt hon ser på andra med resultatet att det mer ser ut som när man länsade utklädningslådan på dagis.
Mindre bildsköna damer kanske satsar på coolhet i stället, men det kommer ju ofta från en kreativitet födda inom dem och blir därför mer naturligt och mindre sökt och tillgjort, Elsa har ju redan en skönhet ovanför snittet, och när kreativiteten inte ens är något som fötts inom henne utan en salig snodd röra påverkar det i mitt tycke helhetsintrycket negativt.
Och ja, jag vet att jag är konservativ och fattar att många inte håller med.
Håller med. Kan visserligen tycka det är fint och coolt med flipflops till en lång klänning t ex. Men att promenera i en hel dag är vansinne. Hennes fötter kommer påminna henne när hon är 45+ och hälsporre kommer. Inte undra på att hon undrar vem hon är och har tappat bort sig själv i allt härmande.
Citera
2026-08-23, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trash-Panda84
Nu kanske det är jag som borde skaffa mig ett meningsfullt liv istället för att googla ”Miu Miu hårspänne”. Men skiten kostade iaf 2890 kr eller 3400 kr. Dom har sänkt rean i 2 omgångar. Hur kan man ens komma hem och rättfärdiga detta köp? Och 9 par trosor som kostar 10.000kr? Hade jag varit Pontus skulle jag ifrågasätta detta beteende? Är han så vek?

Att lägga så mycket pengar på underkläder i fel färg och storlek. Classic Elsa.
Citera
2026-08-23, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dressingdress
CARLI är halva underhållningen här, alltid vassa pricksäkra kommentarer!🏆
Absolut! Heja Carli!
Citera
2026-08-23, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Absolut! Heja Carli!

Carli levererar! Alltid lika underhållande 🥇
Citera
2026-08-23, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heksa
Haha, precis! Det är så pinsamt när hon skriver saker som:

"Första dagen tillbaka på Konstakademien och jag var så redo för allt ateljérelaterat."

"och jag äntligen hade ateljéarbete framför mig".

Som om hon vore en konstnär. Jag kan inte för mitt liv begripa att en influencer får ateljéplats på Konstakademien för att hyra ut brudklänningar och leka kontor. Det är bara så fel.
Förr i tiden var ateljeerna på Fredsgatan vikta för konstnärer.Numera får den som vill och har råd hyra lokalerna där. Hon tänker nog att hon är en konstnär,fast hon inte skapar något? Hjälpa nån att prova kläder nån dag i veckan är inte jättekreativt..Otroligt lyxigt att ha dyr ateljelokal där,och bara vara där en,två dagar i veckan.
Senast redigerad av petroliumxx 2026-08-23 kl. 14:09.
Citera
2026-08-23, 16:31
Medlem
Citat:
Förr i tiden var ateljeerna på Fredsgatan vikta för konstnärer.Numera får den som vill och har råd hyra lokalerna där. Hon tänker nog att hon är en konstnär,fast hon inte skapar något? Hjälpa nån att prova kläder nån dag i veckan är inte jättekreativt..Otroligt lyxigt att ha dyr ateljelokal där,och bara vara där en,två dagar i veckan.
Nu är det väl visserligen fantastiskt att dessa klänningar kommer till användning och väldigt bra ide att ha en verksamhet med återbruk. Men mycket märkligt upplägg att folk skänker dem och hon sen tjänar pengar på dem. Hon köper visserligen från t ex Old touch. Men visst skänker folk?
Citera
2026-08-23, 17:00
Medlem
Citat:

Det är så otroligt synd! Tänk vilken skillnad det skulle ha gjort för en fattig konstnär att ha ateljéplats där, det skulle ha betytt allt. Verkligen, så waste att sådana som Elsa tar upp platserna. Och då är hon där bara en förmiddag typ. Sedan lyxlunch, shopping och träning på det. Vilket liv hon lever.
Citera
2026-08-23, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Nu är det väl visserligen fantastiskt att dessa klänningar kommer till användning och väldigt bra ide att ha en verksamhet med återbruk. Men mycket märkligt upplägg att folk skänker dem och hon sen tjänar pengar på dem. Hon köper visserligen från t ex Old touch. Men visst skänker folk?

Det känns mest som ett hoarders nest. Hur många dagar om året är det ens öppet ? Fler och fler klänningar som samlas på hög bokstavligen och färre och färre "provningar".
Citera
2026-08-23, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Kollade inlägget ändå och så kul att frågan var ställd "hur äter erat barn när ni äter....." Det är ju inte barnet som äter annorlunda utan Elsa, hon får ju laga dubbelt eftersom hon inte kan äta samma.

Exakt. Är ju Elsa som krånglar. Pontus kan ju tydligen laga en underbar lasagne men den äter hon inte alltså?
Så fånigt att hon försöker skapa diskussion och legitimera/normalisera att laga massa olika rätter till middag för att hon ska rättfärdiga sin ätstörning.
Citera
2026-08-23, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TTYN
Exakt. Är ju Elsa som krånglar. Pontus kan ju tydligen laga en underbar lasagne men den äter hon inte alltså?
Så fånigt att hon försöker skapa diskussion och legitimera/normalisera att laga massa olika rätter till middag för att hon ska rättfärdiga sin ätstörning.

Hon och Sofia alltså. Ätstörda släpper kokböcker. Shopoholics släpper hållbarhetsbibel. Verkar stressigt ändå med håravfall et al.
Senast redigerad av Carli 2026-08-23 kl. 20:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in