Citat:
Ursprungligen postat av
KamerunHunter
När jag lyssnar på klippet så säger han att det efter några dagar så sa bilen att han behövde fylla på olja och det kom svart rök, så han fyllde på en liter, efter några dagar fem liter, efter några dagar en liter så sju liter totalt.
Firman har också fällts av ARN tidigare i år med en annan kund.
Jag har också en bil som dricker olja så detta är normalt. Men hans bil dricker nog mer än vad som är normalt. Men hans beskrivning ger ingen tydlig bild av oljeförbrukningen. Han kör några dagar - > Fyller på 1 liter -> Kör några dagar till - > Fyller på 5 liter etc.
Dricker den olika mycket från dag till dag eller är det oklart vilken nivå han faktiskt fyllt till?
Jag gissar också på att det är kolvringarna i bilen, men eftersom säljaren informerat om oljeförbrukningen får jag gissa att detta även avspeglats i priset. Vilket är en försvårande omständighet.
Nu verkar det inte som att detta är en reko bilfirma så saken borde prövas av arn.
Som jag ser det ville Abdul köpa en billig bil, blev informerad om oljan. Han drog det korta strået och hoppas nu på att dra det hjälplösa kortet i tron att han skall få pengarna tillbaka.
Så ja, jag lägger största ansvaret på bilfirman men det är för mycket i denna historien som inte är helt klart