Citat:
Ursprungligen postat av
SC430
ZiggeROM kan man förvänta sig att dom följer ARNs rekommendationer?
Dom har båda bolag som ser bra ut o visar lönsamhet.
Som det ser ut har de upplyst om att bilen drar olja - o det är ju rätt ok - sen är ju
frågan hur deras skrifliga info om bilen ser ut - den info som numera är obligatorisk
för bilhandlarna.
Om allt är ok är det rätt förvånande att ARN gick emot bilfirman.
Sen har väl Abdul ett visst ansvar - hög oljeförbrukning = dålig motor o renovering/haveri
på gång - ingen normalt funtad människa köper med full vetskap bil vars motor har hög
oljeförbrukning - eller så gör dom det men inte jag pga att jag har fel feel feeel i huvudet
Audin som hade hög oljeförbrukning. Inte Volvon. Vad som framkommer i reportaget så har Abdul köpt Audin av en säljare. Men när vi kollar vad Abdul har för bil, så har han en Volvo, köpt för någon vecka sedan. Så han har inte kvar Audin.
Och det behöver inte vara så att han köpt Audin av samma säljare som Volvon.
Efter lite snokande så jag dock identifierat den aktuella Audin och kan se att den såldes av samma säljare. Men när jag postade inlägget igår så hade jag ingen aning om att det var samma säljare på båda bilarna.
Ägarbyte från privatperson i Borås -> Christer Alterkvist 2026-06-26
Ägarbyte från Christer Alterkvist -> J.C Bil AB 2026-07-10
Ägarbyte från J.C Bil AB -> Abdul 2026-07-11
Ägarbyte från Abdul -> J.C Bil AB 2026-08-14
Innan har bilen körts av en privatperson i typ 10 år, sedan ägarbyte till Hedin, som nog tagit den som inbyte men vill inte sälja den. Då den har gått vidare till en mindre firma. Som sålt den till en privatperson i Borås, som kört den i mindre än ett år.
https://www.merinfo.se/fordon/o92RJZAk1gd2YDjv3yWl