2026-08-23, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Jag gissar att han är psykiskt sjuk.
I grunden pga gener från pappan som ju verkar vara störd. Sen har GM varit vanvårdad länge och utsatt för våld. Han har troligen adhd eller autism men har inte fått någon diagnos. Dessutom har han blivit mobbad, det kan verkligen skada en ung person.
Genom att må dåligt under lång tid och genom påverkan har han glidit in i ett tillstånd där han tycker det är ok att döda okända mänskor.
Psykiskt sjuk kallar jag det.

Ja och inte blev fosterhemmet det bästa heller från trash till pappa till ett annat i Fagersta ....
Citera
2026-08-23, 08:57
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
var han placerad??Hur i h-e kunde han sitta på dessa forum och dessutom ha svärd och kamoflagekläder utan att detta fosterhem inte märkte nåfot? Här är ett klart OLÄMPLIGT hem! Bara för pengarna

Vi får nog vänta lite med uppgifterna om var han bodde. Han fyllde 18 i våras och har jag inte helt fel så är inte fosterfamilj aktuellt längre när personen blivit myndig.
Citera
2026-08-23, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lemonade.347
Det gärningsmannen har gjort är hemskt. Men jag hoppas ändå att han överlever. För offrens skull. Att motivet inte blir ett stort frågetecken som det blev i Örebro förra året.

Det finns inga frågetecken kring motivet i Örebro. En rasist som mördade människor med utländsk bakgrund. Det är hur kristallklart som helst. Att sedan Tidö har tagit rättsväsendet och media i örat och tvingat dem låtsas att motivet är oklart borde få Sverige att hamna jämsides med Ukraina på korruptionsindex. Det vill säga värst i världen.
Citera
2026-08-23, 09:00
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Vi får nog vänta lite med uppgifterna om var han bodde. Han fyllde 18 i våras och har jag inte helt fel så är inte fosterfamilj aktuellt längre när personen blivit myndig.

Varför bodde han då hos familjen?
Citera
2026-08-23, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Det är väl användare på Imdb som lägger upp saker inte SVT själva?
Så är det säkert. Väldigt märkligt bara att någon skrivit den kvinnans namn och angett att hon är den misstänktes mamma.
Citera
2026-08-23, 09:03
Medlem
Finns det någon sammanfattning? Väldigt mycket info att ta in.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2026debatt
Han hade väl synts i flera palestinademonstrationer och enligt uppgift varit ganska aggressiv? Stämmer detta så blir ditt resonemang logiskt att han är psykiskt sjuk.

Jaha klart vänster alltså, anade det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Tror det är rätt vanligt att fosterbarn bor kvar. På samma sätt som alla som bor med sina biologiska föräldrar inte flyttar samma dag som de fyller 18.
Citera
2026-08-23, 09:08
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2

Jag har bara läst att han har varit fosterhemsplacerad. Inte att han fortfarande bodde där. Det kan också vara ett problem, killen ska så fort han blir myndig klara sig själv ( ibland med stöd). Det är inte konstigt om vissa tappar fotfästet OM tryggheten försvinner från ena dagen till den andre.

Har du andra uppgifter?
Citera
2026-08-23, 09:11
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jaha då kan vi ju lägga ner hela det juridiska systemet om hela ansvaret för samhällets brottslighet ska läggas på gärningsmännen.
Hur tänkte du nu?
Citera
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Tror det är rätt vanligt att fosterbarn bor kvar. På samma sätt som alla som bor med sina biologiska föräldrar inte flyttar samma dag som de fyller 18.

Stödet eller pengarna från soc försvinner när personen blir myndig. Det är inte alla familjer som är beredda att ”gratis” låta någon bo kvar, även om det händer. Sen beror det också på vad den myndiga vill. Han kanske längtade efter ett eget boende.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seahawk09
Ja och inte blev fosterhemmet det bästa heller från trash till pappa till ett annat i Fagersta ....

Om det stämmer är det illa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in