2026-08-22, 23:32
Medlem
Är inne på samma linje. Socialdemokraterna är inte längre ett arbetarparti, dom har blivit ett bidragsparti. Har blivit lite bättre iom tidöregeringen och dom har vänt kappan efter den vinden.

Jag hade tänkt byta från socialdemokraterna till moderaterna. Men nu lutar det nog mot sd. Sd behöver inte förhålla sig till något arv i partiet och kan bara lägga fram vettiga idéer hur dom vill.

Att rösta på S är dessutom en röst på V och MP eftersom dom vill sitta i regering. Det är kommer blir livsfarligt.

Om man har ett arbete, bolån och en bil så ska man rösta blått.
Citera
2026-08-22, 23:38
Medlem
Jan-Emanuel har utnyttjat ett system han var med och utformade samt har mer än en gång visat gangster tendenser. Inget att vara imponerad av….
Citera
2026-08-22, 23:41
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fitt-Maggan
Jan-Emanuel har utnyttjat ett system han var med och utformade samt har mer än en gång visat gangster tendenser. Inget att vara imponerad av….

Allt det hände när han var sosse. Eller rättar sagt. Så är alla sossar när de är sossar
Citera
2026-08-23, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BouleAndBeer
Är inne på samma linje. Socialdemokraterna är inte längre ett arbetarparti, dom har blivit ett bidragsparti. Har blivit lite bättre iom tidöregeringen och dom har vänt kappan efter den vinden.

Jag hade tänkt byta från socialdemokraterna till moderaterna. Men nu lutar det nog mot sd. Sd behöver inte förhålla sig till något arv i partiet och kan bara lägga fram vettiga idéer hur dom vill.

Att rösta på S är dessutom en röst på V och MP eftersom dom vill sitta i regering. Det är kommer blir livsfarligt.

Om man har ett arbete, bolån och en bil så ska man rösta blått.

Håller med dig 100%. Det är rent självmord att som arbetare rösta S. Då får man V + MP på köpet.
- Bensinpriser 50kr/l (allt kommer bli dyrare)
- Höjda skatter
- Några hundra tusen nya Abdullahs
- Fortsatt elkaos i framtiden
Citera
2026-08-23, 00:23
Avstängd
ziracorns avatar
Vem är den här mannen!?

Nån gammal doku-såpa-skådis som STÄNDIGT söker uppmärksamhet!?

Varför skriver alla om honom hela tiden!?
Citera
2026-08-23, 00:55
Medlem
Verkligen ingen borde bry sig ett skit om vad denna idiot tycker, tänker eller resonerar. Han är som en yngre Bert Karlsson. En historik inom politik p.g.a. tidigare kändisskap utanför politiken som samtidigt är väldigt korrupt som främst tänker på pengar.
Citera
2026-08-23, 01:02
Medlem
AlphaHannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BouleAndBeer

Socialdemokrater är klassresenärer som ser ner på sina klasskamrater som förblir arbetarpöbel efter 30 bast. Drömmen för en punsch-sosse är att bli moderat i medelåldern med en chefspost så att han kan fimpa på sina anställda.
Citera
2026-08-23, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Tror på riktigt detta kommer påverka en del sossar som är osäkra väljare. Många gillar Jan.

Inte många sossar dock...
Citera
2026-08-23, 01:32
Medlem
Andersdamaans avatar
Jag och Janne har varit frenemies (Nuförtiden mer friends än enemies) ända sedan vi härjade runt i Norrtäljenätterna under det tidiga nittiotalet, och jag kan med min personliga insikt ganska säkert säga att han kommer att rösta på S i valet, oavsett vad han säger offentligt!

Om han (Mot förmodan) inte skulle lägga sin röst på S så kommer rösten istället att bli blank, eller möjligtvis läggas på något halvt-på-skojparti som typ "Kalle Anka-partiet", "Hallstaviks Hembränningsparti" eller "Rondellpartiet Åkersberga"

Att Janne skulle rösta SD ser jag som ganska så otroligt, även fast SD numera nog är det parti som står närmast honom ideologiskt. Ett för stort offentligt ideologiskt hopp för en som har Olof Palme inlackerad på hans Harley om man säger så.
Citera
2026-08-23, 03:22
Avstängd
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Jag och Janne har varit frenemies (Nuförtiden mer friends än enemies) ända sedan vi härjade runt i Norrtäljenätterna under det tidiga nittiotalet, och jag kan med min personliga insikt ganska säkert säga att han kommer att rösta på S i valet, oavsett vad han säger offentligt!

Om han (Mot förmodan) inte skulle lägga sin röst på S så kommer rösten istället att bli blank, eller möjligtvis läggas på något halvt-på-skojparti som typ "Kalle Anka-partiet", "Hallstaviks Hembränningsparti" eller "Rondellpartiet Åkersberga"

Att Janne skulle rösta SD ser jag som ganska så otroligt, även fast SD numera nog är det parti som står närmast honom ideologiskt. Ett för stort offentligt ideologiskt hopp för en som har Olof Palme inlackerad på hans Harley om man säger så.

Är väl ingen som bryr sig vad den gubben röstar på!?

Helt onödig person.
Citera
2026-08-23, 03:52
Medlem
DrLECTERs avatar
Vem bryr sig om vad han röstar på.
Han är väl inget speciellt.
Citera
2026-08-23, 04:38
Medlem
Det är Jan-Emanuel som kallat sig för sosse men ingen har ju tagit det på allvar. Folklistan som han försökte med passar väl snarare in på han. Men när inte det projektet fungerade så blev han ”sosse” igen. Nu alltså partilös
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in