2026-08-23, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittbrad
Jugoslaviens flagga hade en röd stjärna i mitten också, varför jag inte tänkte på Jugoslavien i första hand.

Stämmer det du säger om hollands flagga, jag hade fel. Jag tycker den ser blå ut om man zoomar in, men om den är svart, ja då kan det vara som du säger, dvs det tyska imperiets flagga.
Jo men jag tror ändå du har rätt. Känns troligare med Jugoslaviens flagga i sammanhanget. Är det känt vilka länder han härstammar ifrån? Rent utseendemässigt skulle man ju kunna tippa på Balkan där även Jugoslavien låg.
Citera
2026-08-23, 00:22
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rummenigekarl
Så terrorist Rickard gick på invandrar skolan .Svensk I invandrar skolan hahaha .
8 av 10 som gick där var invandrare. Det stämmer.
Citera
2026-08-23, 00:22
Avslutad
Såg en screenshot från hans DM med bgn ”justdrinkfent” med bild med blod, fast övertäckt. Har ngn orginal screenshot?
Citera
2026-08-23, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taklist
Jo men jag tror ändå du har rätt. Känns troligare med Jugoslaviens flagga i sammanhanget. Är det känt vilka länder han härstammar ifrån? Rent utseendemässigt skulle man ju kunna tippa på Balkan där även Jugoslavien låg.
Han ser absolut inte ungersk ut
Snarare rumäsnk, serbisk, moldavken, nåt ryssland
Citera
2026-08-23, 00:29
Medlem
Jag har funderat på en sak kring sorgen efter skolattacken. Jag har sett att några av den avlidna flickans vänner och pojkvän har gjort sina TikTok-konton offentliga och lagt upp bilder/videos på henne och skrivit om sin sorg knappt 24 timmar efter händelsen. Jag reagerade på det eftersom jag själv hade tänkt att man kanske skulle dra sig undan från sociala medier när man precis förlorat någon. Hur tänker ni kring det? Är det vanligt att man uttrycker sin sorg offentligt direkt efter ett dödsfall, eller är det bara olika sätt att hantera chocken?
Citera
2026-08-23, 00:33
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exemplarisk.
Varför skriver alla på instagram att GM är svensk och "typiskt svenskar"?

Samma som att halva den här tråden handlar om att han är nån form av " icke-svensk" och att det är "typiskt dom". Rasism helt enkelt, det och idioti.
Sen är instas algoritm att mata dig med saker du upprörs av så det är väl därför det ser ut som."alla på instagram"

Sen den här grejen att skoldåd begåvs av psykon utklädda till Darth Vader med svärd, vad handlar det om? Antar att dom inspirerar varandra men vad var han... Erre Anton? Den spinkiga nörden som mördade folk förra gången med svärd, varför svärd i hans fall?
Citera
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hamstern1
Jag har funderat på en sak kring sorgen efter skolattacken. Jag har sett att några av den avlidna flickans vänner och pojkvän har gjort sina TikTok-konton offentliga och lagt upp bilder/videos på henne och skrivit om sin sorg knappt 24 timmar efter händelsen. Jag reagerade på det eftersom jag själv hade tänkt att man kanske skulle dra sig undan från sociala medier när man precis förlorat någon. Hur tänker ni kring det? Är det vanligt att man uttrycker sin sorg offentligt direkt efter ett dödsfall, eller är det bara olika sätt att hantera chocken?
Svårt att veta, men när internet är den värld som de lever i, är det kanske naturligt för dem, som att förklara sin sorg för en vän, d.v.s internet i det här fallet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Han ser absolut inte ungersk ut
Snarare rumäsnk, serbisk, moldavken, nåt ryssland
Alltid svårt att gissa men jag skulle lagt min gissning på nått juggeland. Sen stämmer det inte in så väl med hans namn men han skulle ju kunna va jugge ändå.
Citera
2026-08-23, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Handlar inte om rasism utan att politikerna skapat ett enormt hat och splittring i Sverige. Nu var inte GM svensk utan ungersk och folk därifrån är mycket mer rasister än skandinaver. Samtidigt så tas inte detta på allvar utan GM ursäktas med att han fick gå kampsport mot sin vilja och att han hade besvär och mådde dåligt. Nu är denna andra händelsen i rad där han som vit hyllar vitmakt och avsky mot utlänningar.

Ordet vita män är dessutom stort begrepp. Folk hatar inte spanjorer, italienare, portugiser eller fransmän för det är sällan såna går in med automatvapen eller svärd och vill ha ihjäl människor
Är det bekräftat att han var ungersk eller är det en trådsanning?
Citera
2026-08-23, 00:37
Medlem
laddsteffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hamstern1
De fiskar uppmärksamhet och gillningar på sin döda vän, innan liket ens hunnit kallna. Det är en obegriplig reaktion efter att ha förlorat sin vän, helt klart.
Citera
2026-08-23, 00:40
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taklist
Alltid svårt att gissa men jag skulle lagt min gissning på nått juggeland. Sen stämmer det inte in så väl med hans namn men han skulle ju kunna va jugge ändå.
Ungerskt ursprung är de som redan är givet, Kanske även jude utifrån namnet, Men svårt att veta egentligen.
Citera
2026-08-23, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Svårt att veta, men när internet är den värld som de lever i, är det kanske naturligt för dem, som att förklara sin sorg för en vän, d.v.s internet i det här fallet.
Ja, det kan absolut vara så. Jag tänker nog mer utifrån hur jag själv hade reagerat, och för mig känns det väldigt främmande att lägga ut något offentligt så kort efter att någon nära dött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in