2026-08-22, 22:54
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Ingen aning men låter helt sjukt. Har folk helt tappat det när det gäller att berätta något i förtroende???
Någon satans heder måste väl ändå finnas?
Som sagt - om någon säger något till mig i förtroende, så säger dom det till mig och ingen annan.
Citera
2026-08-22, 22:55
Medlem
EdgeOfSomethings avatar
I korthet:

Se det som ett test för att du ska utvecklas.

Du har några alternativ för att klara testet:

1. Stanna kvar i något destruktivt som gör livet svårt tills du tvingas lämna för att inte gå under.

Eller.

2. Få stopp på det. Och gör det nu. Om inte dumheterna upphör ändå, se 3.

Eller.

3. Lämna.

Fet varning för sådant där beteende.
Citera
2026-08-22, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Som sagt - om någon säger något till mig i förtroende, så säger dom det till mig och ingen annan.
Exakt. Men det gäller tydligen inte alla.

Det är en så grundläggande enkel sak som man lär sig som barn så man blir helt paff när folk inte fattar.
Citera
2026-08-22, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Doesson
Nu vill inte jag göra dig orolig på nåt sätt. Den som gjorde så mot mig, anklagade och sökte igenom min telefon. Visade sig vara denne själv som var otrogen .

Jag vill inte heller göra TS orolig, men detta var det första som dök upp i huvudet efter att ha läst TS.

Sambons beteende brukar uppstå först efter en verklig otrohet eller vid tydliga tecken och starka misstankar om att en otrohet är på väg eller pågående.

Därför misstänker jag att sambon är den som har nåt att dölja.
Citera
2026-08-22, 23:00
Medlem
Till TS:

Om du nu bytt kod till telefonen och hon inte kan dina andra lösenord så är väl biffen klar? Jag menar, hon kan ju inte gå igenom din telefon om hon inte ens kommer in i den?

Be att få gå igenom hennes telefon och se hur hon reagerar.
Senast redigerad av gum69mo 2026-08-22 kl. 23:02.
Citera
2026-08-22, 23:02
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Exakt. Men det gäller tydligen inte alla.

Det är en så grundläggande enkel sak som man lär sig som barn så man blir helt paff när folk inte fattar.
Jag köper heller inte resonemanget att om man är gift så delar man all information hur som helst. All information som är relevant för ens partner? Visst. Men till exempel inte att om min polare funderar på att skiljas.
Citera
2026-08-22, 23:08
Medlem
Citat:
Jag köper heller inte resonemanget att om man är gift så delar man all information hur som helst. All information som är relevant för ens partner? Visst. Men till exempel inte att om min polare funderar på att skiljas.
Specar gärna skit som är relevant (aldrig behövt göra dock) och är fullständigt för att som ett par håller man ihop. Du och jag mot världen typ.
Men i helvete jag köpslår med min identitet. Det är rubbat på riktigt.
Citera
2026-08-22, 23:12
Medlem
Citat:
Nu är jag inte kvinna, så jag kommer säkert få påhopp från vissa kvinnor men det må så vara.

Man ska ge fan i folks telefoner, inkorgar och whatnot om man inte har fått tillåtelse. Bara för att det jag pratar med en del om inte är hemligt per se, så kanske min vän inte vill att min partner ska få veta om att hon har dragit på sig en könis, eller vad det nu kan vara. Det är helt enkelt inte nödvändigtvis mina hemligheter som jag döljer, utan andras - som inte är till för tredje person.

Nä men, wow, vad skådar mina ögon, en tänkande människa år 2026?
Citera
2026-08-22, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
Bingo

Precis min tanke, ts om din sambo anklagar/är misstänksam HELT ur det blå - så vänd på steken och fråga henne rakt "är du trogen mot mig ?"

Klart du byter pinkoden och hon skall finna sig i det - ingen rätt bli sur
Du är inte konstig det är hon som är det
Du kollar aldrig hennes mobil och så skall det vara omvänt

Citat:
Ursprungligen postat av StonedAssassin
Tänkte precis skriva detta. Oftast dem som gör så här och är misstänksamma är otrogna själva..

Citat:
Ursprungligen postat av BakedBakerman
Det är sen gammalt. Genom sig själv känner man andra och allt det där. Klassisk projicering, de som själva är otrogna är de första att anklaga sin partner för detsamma.

Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Jag vill inte heller göra TS orolig, men detta var det första som dök upp i huvudet efter att ha läst TS.

Sambons beteende brukar uppstå först efter en verklig otrohet eller vid tydliga tecken och starka misstankar om att en otrohet är på väg eller pågående.

Därför misstänker jag att sambon är den som har nåt att dölja.
Det brukar tyvärr vara så 😔
Citera
2026-08-22, 23:21
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menomi
Nä men, wow, vad skådar mina ögon, en tänkande människa år 2026?
Men jag vet inte, jag är inte så bra på förhållanden. Men enligt vissa i tråden ska man tydligen skita i sina vänner (som man i många fall har haft längre än sin partner) och berätta alla deras hemligheter för sin partner. Jag är med att jag delar allt om mig min partner - mycket rimligt. Men inte att jag delar allt om mina vänner.
Citera
2026-08-22, 23:29
Medlem
Fixa en smartklocka med LTE så styr du över dina sms och annat på den.
Citera
2026-08-22, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaukasus123
Hej Flashback!
Kille på 38 år med kvinnlig sambo på 33, nu till bekymret.
Hon tar och kollar igenom min telefon regelbundet trots att jag inte ger henne någon anledning att vara misstänksam, utan att be om lov. Men varenda sms från en kvinnlig kollega är tydligen "något skumt som pågår"

Jag känner att det här är olustigt och att min telefon är privat, men när jag säger det så är det tydligen mer misstänksamt.
Kollar aldrig själv igenom hennes telefon då hon faktiskt har rätt att få ha den för sig själv i mitt tycke.
Nu blev hon sur för att jag bytt pinkod.
Är det jag som är överkänslig eller är detta ett konstigt beteende?
Vad säger ni kvinnor på forumet ?

I alla mina relationer kör jag regeln: "Du får kolla min telefon, men du får bara göra det en gång. Vill du kolla min telefon nu eller vid annat tillfälle?"
Det ger allafall någon motivation att ha en skälig misstanke eller anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in