Citat:
Ursprungligen postat av
Kaukasus123
Jo jag tycker väl att vi har det, hon har koll på vilka som jag träffar på och vart eller i vilka sammanhang.
Jag är ganska "tråkig" av mig och är aldrig ute och festar eller befinner mig i liknande miljöer som jag kan förstå skulle kunna väcka såna känslor.
Men jag har en kvinnlig kollega som är i våran ålder som tydligen är som ett rött skynke för henne. Tror du att allt kan handla om det i slutändan?
Jag har frågat men får egentligen inga svar. Har dessutom inte särskilt mycket kontakt med sagda kollega så.
Men vi måste väl kunna jobba med folk av det motsatta könet?
Jag känner att jag blir bara mer tveksam till att hon ska ha tillgång till mina konton, känner mig inte förtjänt av ett så lågt förtroende.
Hon är mer ute på krogen än vad jag är och jag har inga som helst problem med det.
Borde jag bara ha olåst telefon och fri tillgång för henne?
Det känns inte helt sunt, men är det de hon behöver så får det väl vara så.
Men då känner jag att jag behöver informera vänner att våra konversationer är mellan oss alla tre i så fall..
Det är ju så klart en gränsdragning du själv behöver göra. På det som du beskriver låter det som att du känner dig obekväm av detta och själv hade jag nog på medel-lång sikt ledsnat även om det bara ligger och guppar i vardagen.
Rent krasst så är kontroll av mobil något som kan klassas som psykiskt våld. Beroende på hur du är funtad så kan det var skadligt för din självkänsla på sikt, det låter redan som att du själv ”accepterar” att bli utsatt för att bli kontrollerad. Det är en varningssignal för mig.
Ofta är det sällan bara att någon har kontroll över mobilen, det kan finnas i andra beteenden också.
Jag föreslår att du läser på lite kring psykiskt våld för att se om du känner igen dig.
https://kunskapsguiden.se/omraden-och-teman/vald-och-fortryck/vald-i-nara-relationer/vad-ar-vald-i-nara-relationer/psykiskt-vald/