2026-08-22, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Detta är ingen lvu sekt, och det är inte okej att du kallar detta fall så. Det är du som deltar i en besatt pervers sekt att omhänderta Barn till varje pris. Det är inte ett fåtal människor som fått upp ögonen, många många många börjar se hur det ligger till i Sverige, det är lätt att smutskasta Sofia, jag vet det. Du är så perverst besatt av detta. Nej de kommer troligen senare flyttas till olika hvb hem och placeras runt tills de till slut inte har någon kärna och där ingen bryr sig om barnen. Så fort de övergår en viss ålder saknar dessa barn värde iallafall.
Snitt för placering på HBV är 6 månader och varför skulle någon som blir omhändertagen vid 4 år hamna på HBV och inte stanna kvar i familjehem eller flytta hem när det som var problem i det biologiska hemmet löst sig .
Skulle det vara så att en stor andel av placerade barn inte kommer hem igen skulle siffror för totala placeringar inte ligga på samma nivå år efter år utan byggas på vilket det inte gör .
Citera
2026-08-22, 17:43
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Snitt för placering på HBV är 6 månader och varför skulle någon som blir omhändertagen vid 4 år hamna på HBV och inte stanna kvar i familjehem eller flytta hem när det som var problem i det biologiska hemmet löst sig .
Skulle det vara så att en stor andel av placerade barn inte kommer hem igen skulle siffror för totala placeringar inte ligga på samma nivå år efter år utan byggas på vilket det inte gör .
Vafan har det med vad inlägget du svarade på att göra med?
Citera
2026-08-22, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Vafan har det med vad inlägget du svarade på att göra med?
Du såg inte att personen fått för sig att placerade barn flyttas över till hbv från familjehem och placeras runt tills de blir myndiga
Citera
2026-08-22, 17:53
Medlem
Citat:

Vad är det för typ av problem som du menar lösar sig ?

Menar du att föräldrarna ska ha insikt i att de gjort fel?

Eller pratar vi om missbrukare ?

Man bara tar barn lättvindigt.

Det är en annan sak att ta barn som ber om hjälp eller barn som inte får omsorg eller inte får sina behov tillgodosedda. Det måste finnas en mal för detta ord behov tillgodosedda. Det kan inte bara vara vad som helst.

Men allvarligt vad tror du händer med alla dessa SOS barn som blivit placerade eller somnar placerade tex pågrund av att mamman anklagas för att vara lite trög, eller ett barn som inte vill gå till skolan, eller ett barn som har skört skelett och där föräldrar anklagas för att ha misshandlat sitt barn, mängder med barn sitter på hvb och familjehem, en del barn kunder istället vara hos sin familj.

Vad är det du menar ha löst sig i Elsa fallet? Menar du att mamman ville hindra sjukhuset att ta bort cvk så mamman inte kunde lägga in gift i sitt barns cvk?
Citera
2026-08-22, 17:58
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Du ljuger och förvanskar så det är helt otroligt. Nu är mitt tålamod slut. Du och Ajogen har fullständigt förstört denna tråd. Hoppas mod kan styra upp tråden. Innan dess ger i varje fall jag upp. Grattis till en lyckad trådkapning och att du lyckats omvända mig till ”systemriddare”.

Men det är ju faktiskt inte vi som radar upp cirkelresonemang efter cirkelresonemang, och när vi ger mothugg så kallar du den som upptäcker dina argumentationsfel för "rättshaverist". Det är du som gör det, Totius. Inte jag och Ajogen.

Du är tyvärr inte ensam om det här, utan det är ett väldigt typiskt systemriddarbeteende. När ni helt har slut på riktiga sakargument så hänvisar ni bara blint till inaktuella domar och underkänd information.

Och om någon protesterar och synar orimligheten? Då är det bara att kalla personen för "rättshaverist" och påstå att man säger emot lagen. Det är ju så otroligt genomskådligt.
Citera
2026-08-22, 18:07
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Du såg inte att personen fått för sig att placerade barn flyttas över till hbv från familjehem och placeras runt tills de blir myndiga
Först, det gör de. Barn flyttas runt hela tiden trots att de inte ska det.

Men det svarar inte på grundfrågan om att du har en besatthet över att smutskasta föräldrar och hålla barn omhändertagna. Ingen har frågat om dina TP svar.
Senast redigerad av Ajogen 2026-08-22 kl. 18:23.
Citera
2026-08-22, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Men det är ju faktiskt inte vi som radar upp cirkelresonemang efter cirkelresonemang, och när vi ger mothugg så kallar du den som upptäcker dina argumentationsfel för "rättshaverist". Det är du som gör det, Totius. Inte jag och Ajogen.

Du är tyvärr inte ensam om det här, utan det är ett väldigt typiskt systemriddarbeteende. När ni helt har slut på riktiga sakargument så hänvisar ni bara blint till inaktuella domar och underkänd information.

Och om någon protesterar och synar orimligheten? Då är det bara att kalla personen för "rättshaverist" och påstå att man säger emot lagen. Det är ju så otroligt genomskådligt.
Jag fattar verkligen inte var du får allt ifrån, Totius har hela tiden kallat detta för ett haveri men ni har olika uppfattningar om HUR det kunde hända.. däri ligger era meningsskiljaktigheter ..
Sen är det ofattbart hur du ena minuten erkänner att det är cth som fattar beslut om LVU men 5 minuter senare så lägger du värsta och felaktiga beskrivningar om att det är socialtjänstens beslut alltihop...
Orosanmälan kom in samma dag som omhändertagandet beslutades,det var Carina Toro Hartman som fattade beslut och körde över handläggare..det är dessutom hon som kontaktar polisen och drar värsta lögnen om varför dom vill ha assistans.. inte socialtjänsten eller är det samma myndigheter för dig!? I detta fall så förefaller socialtjänsten enbart vara cths verktyg för att verkställa nåt som hon har bestämt och sen håller fast vid så länge det bara går...Trots allt så framgår det i kommunfullmäktige att man valt att göra POLITIK av detta ärende... tjänstemän på socialtjänsten är INTE politiker det är bara dom på socialnämnden som är...
Senast redigerad av VildHasse5 2026-08-22 kl. 18:58.
Citera
2026-08-22, 18:58
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VildHasse5
Jag fattar verkligen inte var du får allt ifrån, Totius har hela tiden kallat detta för ett haveri men ni har olika uppfattningar om HUR det kunde hända.. däri ligger era meningsskiljaktigheter ..
Sen är det ofattbart hur du ens minuten erkänner att det är cth som fattar beslut om LVU men 5 minuter senare så lägger du värsta och felaktiga beskrivningar om att det är socialtjänstens beslut alltihop...
Orosanmälan kom in samma dag som omhändertagandet beslutades,det var Carina Toro Hartman som fattade beslut och körde över handläggare..det är dessutom hon som kontaktar polisen och drar värsta lögnen om varför dom vill ha assistans.. inte socialtjänsten eller är det samma myndigheter för dig!? I detta fall så förefaller socialtjänsten enbart vara cths verktyg för att verkställa nåt som hon har bestämt och sen håller fast vid så länge det bara går...Trots allt så framgår det i kommunfullmäktige att man valt att göra POLITIK av detta ärende... tjänstemän på socialtjänsten är INTE politiker det är bara dom på socialnämnden som är...
Socialtjänsten har mandat att anmäla politiker. Myndigheten ör inte underordnad politiker, även ifall de kan påverka.

Det som det handlar om Totus är att det i ena stunden så har allt vården, soc, politiker och domstol gjort allt fel men när det passar för en över en tes man bestämt sig för så har de agerat korrekt.

Kurt har inte hållit tillbaka kritik mot politikers inverkan i detta ifall det är vad du menar.
Citera
2026-08-22, 19:09
Medlem
Citat:
Socialtjänsten har mandat att anmäla politiker. Myndigheten ör inte underordnad politiker, även ifall de kan påverka.

Det som det handlar om Totus är att det i ena stunden så har allt vården, soc, politiker och domstol gjort allt fel men när det passar för en över en tes man bestämt sig för så har de agerat korrekt.

Kurt har inte hållit tillbaka kritik mot politikers inverkan i detta ifall det är vad du menar.
Så är det men Lex Maria anmälan kommer efter att Johanna Viberg som var chef har slutat, vilket jag tolkar som att det finns ett samband mellan 🙏
Där tror jag faktiskt att ni missförstår varandra!
Men hans historiebeskrivningar som läggs ut hela tiden är inne korrekta.... det blir så jävla fel då när man gång på gång matar ut felaktiga beskrivningar på vad som faktiskt har hänt
Citera
2026-08-22, 19:16
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VildHasse5
Så är det men Lex Maria anmälan kommer efter att Johanna Viberg som var chef har slutat, vilket jag tolkar som att det finns ett samband mellan 🙏
Där tror jag faktiskt att ni missförstår varandra!
Men hans historiebeskrivningar som läggs ut hela tiden är inne korrekta.... det blir så jävla fel då när man gång på gång matar ut felaktiga beskrivningar på vad som faktiskt har hänt
Tyvärr jag kan inte hålla med dig.

Jag ser din poäng.

(det är inte Viberg jag pratar om)

Du har rätt i att det går djupare i detta fall än att SOC är sämst. Det är verkligen på politiker nivå som du säger. Men det gör inte myndigheten fri från skuld. De är skyldiga att larma när sånt här händer. Inom många av dessa myndigheter råder det tystnadskultur och det kommer, som du nog menar på, uppifrån från kommunpolitiker i många fall.
Citera
2026-08-22, 19:24
Medlem
Totiuss avatar
Citat:

Jag ser din poäng.

Du har rätt i att det går djupare i detta fall än att SOC är sämst. Det är verkligen på politiker nivå som du säger. Men det gör inte myndigheten fri från skuld. De är skyldiga att larma när sånt här händer. Inom många av dessa myndigheter råder det tystnadskultur och det kommer, som du nog menar på, uppifrån från kommunpolitiker i många fall.
Även om jag gett upp om tråden så måste jag reagera på detta. Det är ju nämnden som är myndigheten. Kan du inte ens försöka lära dig det mest basala om du ska hålla på såhär?
Citera
2026-08-22, 19:26
Medlem
Citat:

Jag ser din poäng.

Ja dom ska anmäla men om man läser kommentarerna på instagram så ser man att handläggare inte vågat ha åsikter och kritisera för att dom riskerat sina anställningar.. det handlar som du säger om en tystnadskultur vilket Victoria också ör inne på vid sina samtal med ledamöter i socialutskottet 🙏
För min del så är det stor skillnad på att medverka och att vara den drivande...i detta fall så är cth den drivande utan tvekan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in