Kristerssons brutna löften: En tidslinje av tomma ord från Skärholmen till Fagersta
2024 (Skärholmen): "Grymheten är bottenlös. Min respekt och min sorg går till den mördade mannens familj, till hans son och till alla som kände honom. Vår beslutsamhet att krossa gängen och stoppa de vilda djuren är total."
2025 (Örebro): "Tisdagen den 4 februari 2025 kommer för alltid markera en mörk dag i svensk historia. För den som har förlorat en älskad blir livet aldrig detsamma igen. Ni är inte ensamma. Vi står här, bredvid er. Hela Sverige bär sorgen tillsammans med er. De kom från olika platser i världen och hade olika drömmar. De var i skolan för att lägga grunden för den framtid som nu har tagits ifrån dem."
2026 (Fagersta): "Det som inte får hända har hänt igen. Våra tankar går till alla familjer som är otroligt hårt drabbade av detta. Jag tyckte det var viktigt att vi gemensamt kunde visa att hela Sverige står bakom Fagersta. Valrörelser är viktiga men det finns också saker som förenar oss alla. Det kändes fint att komma hit i dag, det är viktigt att alla har samma information."
Trams! Vad har Kristersson brutit för löften? Han har skärpt straffen för sånt här pack som begår mord och andra brott.