2026-08-21, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kagebossen
Någon sa att han lagt ut där tjejen ska vara död? Källor på det? Finns den bilden någonstans eller är det med bara svammel och påhitt som hälften av denna tråd

GM har skickat en bild från attacken på BO till en internetvän.

Eftersom jag gått på skolan sedan många år tillbaka känner jag igen färgen på skåpen och golvet. Så med största, tråkiga sannorlikhet, är det tyvärr sant.
Citera
2026-08-21, 21:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Helt enig. En föredömlig insats av polisen.
Nu var det ett svörd6m. Hade det varit vapen. Så hade dom inte gjort ett skit själva
Citera
2026-08-21, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Säger mig ingenting men jag är inte under 20. Vad betyder no more edits? Vem hyllar man då? Israel, Hitler, Trump, Kina, Iran, Pakistan, Roxette?

Tror mer det anspelar på att "detta är det sista ni hör från mig" då han kommer vara död eller gripen och inte kan lägga ut fler edits (videoklipp).
Citera
2026-08-21, 21:45
Avstängd
Johan201s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
MGM är inte mer utländsk än Richard Jomshof. Tjejen han högg var antingen ett slumpvis offer, eller någon koppling som flickvän.

Hur som helst var GM en helt etnisk europe, som kollade på högerextrema videos på TikTok och delade vidare Breiviks material.

Hahaha vilket jävla skitsnack.

Det finns skärmbilder utav hans farsa skriver inlägg på ungerska om honom och han heter Carlos i mellannamn.

Att han skulle vara lika svensk som Richard Jomshof, du gör bara dig själv till åtlöje.

GM är i värsta fall andra generationens invandrare, han kommer aldrig bli svensk oavsett hur mycket ni kommunister önskar det.
Citera
2026-08-21, 21:46
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euanthe
GM "stabbade" vännen. Det var väl på vännen blodet rann.

Aha, svårt att begripa deras "gettospråk".

Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Kännbart straff?! Det blir, ”i bästa fall”, livstid. Men det kostar 3-5000 kronor/dygn för skattebetalarna. Dvs DU, jag och - Gud förbjude - även offrens anhöriga.

Vi får betala för att bli torterade!

Återinför dödsstraffet!
Återställ psykvården!

Livstid för en 18-åring är 8-10 år eller?

Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Årets bragdguld till polispatrullen i det lilla samhället Fagersta.

14:06 larm inkommer
14:09 polispatrullen på väg
14:16 GM nedkämpad

Medalj av stora klassen.

Nästan på misstänkt snabbt.

Citat:
Ursprungligen postat av Blueskillen
Gärningsmannens kopplingar till högerextremismHyllningar av rasistiska våldsdåd: Kontot har lagt ut videor som hyllar Anton Lundin Pettersson – den maskerade svärdman som utförde den rasistiskt motiverade skolattacken i Trollhättan 2015. Det fanns även hyllningar till den högerextrema terroristen Anders Behring Breivik.Efterliknade Trollhättan-dådet: 18-åringen ska enligt uppgifter till SVT Nyheter ha burit hjälm under attacken i Fagersta, precis som gärningsmannen i Trollhättan gjorde. En av de sista videorna på kontot var en AI-genererad video som visade just Trollhättan-mördaren.Politisk extremism och återvandring: Kontot har delat ett tiotal inlägg som propagerar för högerextrema småpartier (bland annat Alternativ för Sverige) med fokus på radikal återvandringspolitik. Det har även spridit konspirationsteorier om ett så kallat "befolkningsbyte" i Europa.Andra motivfaktorerUtöver den högerextrema ideologin visar utredningen och kontots historik att motivet är komplext. Kontot har även innehållit mycket material som handlar om utanförskap, mobbning och psykisk ohälsa. Analytiker från Totalförsvarets forskningsinstitut (FOI) betonar att skoldåd av den här typen ofta drivs av en blandning av personliga hämndbegär, psykiska problem och politisk radikalisering online.Polisen arbetar intensivt med att analysera beslagtagna digitala enheter från husrannsakningen mot 18-åringens bostad för att formellt fastställa hatbrottsmotivet

Aha, bilden klarnar. Säkert därför höger-extrema rasisten som ville ha återvandring machetemördade en svensk flicka. Perfekt upplägg så här inför valet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeepYourHeadUp4
Ja du verkar ha haft rätt från början. Heder till dig.

Drar paralleller kring Mattias Flink i Falun kring detta case tyvärr.

Även där träffade jag inblandade och känner igen storyn i detta tragiska fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan201
Vänstern är noga med att påpeka att GM har hyllat tidigare skoldåd utav svenska men vägrar uppge att GM har en invandrarbakgrund.

Deras agenda är så genomskådande att det blir skrattretande.

GM har bevisligen hyllat högerextrema terrorister på sina kanaler, verkar (precis som så många andra) tillhöra nån sorts accelerationistisk, nihilistisk online-sekt som glorifierar massmord. Hyllar dessutom svenska extremhögerpolitiker. Det enda skrattretande är era försök till avledning. Detta är ju er bundsförvant. Äg det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hera2018
Någon som vet vart i kroppen tjejen höggs?
Vilken konstig fråga. Varför undrar du det?
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HilluPillu
Sen är det ju stor skillnad på "stickvåld" och skjutvåld. Kan sätta mycket på att poliserna inte hade gått in så fort om han hade haft skjutvapen! Fortfarande grymt bra jobbat!

Jo men jag har något svagt minne om jag hört att polisen blivit tränade för just skolmassaker om att man måste agera snabbt. Det är skillnad på olika typer av pågående våld. Vissa kan man snacka ner, vänta ut osv men eftersom de flesta i historien som begått liknande händelser tar livet av sig så vill man agera snabbt
Citera
2026-08-21, 21:47
Medlem
Dumdrygs avatar
Någon på Tiktok som säger sig bo i Fagersta skriver att GM är finsk och iranier?

https://www.tiktok.com/@fatim8873/photo/7676517917197913366?q=fagersta&t=1787341207679
Citera
2026-08-21, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Ja, han är ju övervakad ( med poliser i rummet ) där han vårdas. Blir man skjuten i benet måste man till sjukhus för att operera ut skottet

Bara om kulan stannat i benet vilket kanske inte är så troligt.

Vård kan man behöva ändå såklart, även om man inte förtjänar den.
Citera
2026-08-21, 21:48
Medlem
Nationalromantiks avatar
Vem öär Mgm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in