2026-08-22, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejpadigminkamrat
Fan, jag kan inte släppa tanken: var det själva dödandet som var målet, eller var målet egentligen att skapa en berättelse om sig själv – att bli någon, bli ihågkommen?

Ja det är så TCC funkar
Citera
2026-08-22, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Så vad vill du framhäva med det? Jag väntar fortfarande på ett svar men du verkar ju vara lite speciell.

Har svarat på allt du skrivit men du kanske ska lära dig läsa innan du skriver något
Citera
2026-08-22, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvadrolupia
Han är inskriven på skolan och har därför tagg så at han kan komma in där.

Den misstänkte gärningspersonen gick på Brinellskolan i Fagersta där skolattacken skedde.

Han står med på klasslistan över alla antagna till skolan från år 2025.

Eeva-Liisa Anneli Purolainen är utbildningschef i Fagersta kommun. Till SVT Nyheter bekräftar hon det P4 Västmanland var först att berätta om:

– Hen är inskriven på skolan, enligt de uppgifter jag fått till mig, säger hon och bekräftar att en inskriven elev har tillgång till tagg.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/svardattack-pa-skola-i-fagersta-folj-svts-direktrapport?inlagg=50d1f0e69738ecdae32e5a21862cf 811

Man börjar ju fundera lite på hur hans sommar har varit. Han har ju beskrivits som fungerande under förra läsåret och lyckats läsa upp sina betyg.

Men nu har haft ett par månader på sig att förändras till det sämre.
Med mycket skit i bagaget och radikalisering genom TikTok och liknande verkar det ju ha spårat ut totalt iaf.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det är GM:s pappa som kommer från Ungern enl uppgifter i tråden. (Den dödade flickans pappa är svensk.)

Tackar så mycket för info.
Så det handlar åter igen om: Getto, invandrare, slum, gangsta, våld?
Citera
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intoanavrin
Har svarat på allt du skrivit men du kanske ska lära dig läsa innan du skriver något

Menar du då att GM hade ett "högerextremistiskt" motiv när han dödade denna tjej och skadade hennes pojkvän (?)?
Citera
2026-08-22, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Orten stämmer, men det efternamn på Agnes som finns i tråden stämmer INTE.

Det är en annan Agnes i Fagersta som dödats (inte Agnes med tvillingsyster).

Ja, jag ber om ursäkt för misstaget. Det är en annan person. Offret har asiatiska drag. Kanske var det därför hon blev attackerad... En vacker ung kvinna. Det är en stor tragedi; må hon vila i frid.
Citera
2026-08-22, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Alhamdulillah
Åter igen en sd väljare som dödar

Har du statistik på vad alla mördare röstat på eller är det bara intressant i dessa fall?
Citera
2026-08-22, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Menar du då att GM hade ett "högerextremistiskt" motiv när han dödade denna tjej och skadade hennes pojkvän (?)?

Du kanske ska lära dig skillnaden på åsikt och motiv.

Du som inte är speciell och vet allt, vad är motivet? Har jag tidigare skrivit något om vad hans motiv var?
Citera
2026-08-22, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThePrivacyTerms
Hans TikTok låg uppe i flera timmar och arkiverades i ytterligare flera timmar därefter. Jag såg allt.

Du kan hävda att det bara är psykisk ohälsa och våld allt du vill, men han satt inte och delade sina schizoedits om all världens massmördare. Det var Lundin Petterson, Breivik, Tarrant, Gendron, Rodgers, (nån ryss jag inte har koll på). Noga utvalt. Man ska knyta hjärnan till en kringla för att inte se en tydlig politisk motivation till att döda oskyldiga, slumpmässiga offer, som sina hjältar.

Hans intresse verkar handla om massmord snarare än politik.

Har han yttrat några politiska idéer alls? Visa gärna.
Citera
Medlem
Citat:
Du kanske ska lära dig skillnaden på åsikt och motiv.

Du som inte är speciell och vet allt, vad är motivet? Har jag tidigare skrivit något om vad hans motiv var?
motivet var att bli känd, hyllad, och hamna på tcc's poänglista. allt är inte politiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Enligt bilden som som sprids på Tiktok var hon typ halvasiat.. kan tänka mig Filippinerna eller likn..
Ja det framkom tidigt i tråden att hon var halvthai. Om hon istället var filipinska kan stämma, iallafall var hon såpass mörk och icke-etniskt svensk/europeisk, i utseendet att det definitivt kan indikera direkt hatbrottsmotiv.

I en kommentar hade han (om det var hans kommentarer) frågat om han skulle attackera immigranter också.

Det med att han skulle vara finsk iranie låter som skitsnack då hans föräldrar talar samma språk och han ser europeisk ut.
Citera
2026-08-22, 15:56
Medlem
Citat:
Snubben har ju delat högerextrema åsikter. Vad är det du inte förstår?

Spelar inte någon roll hur "störd" individen är en åsikt är fortfarande en åsikt och något som delats har fortfarande deltats.

Men fortsätt att släta över det här om det får dig att må bättre.

Han har även delat vänsterextrema åsikter, så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in