2026-08-22, 14:58
Medlem
ScorchPipes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Absolut, som jag skrev så var utkörande bil straxt efter en kurva. En hoj är heller inte alltid lika lätt att se och kommer den dessutom i 280km/h så var det någon som skrev att den förflyttar sig ca 77m/s.
Bromssträcka vid den hastigheten på en hoj har jag noll koll på jag aldrig kört hoj och heller aldrig så fort med bil heller.

Skulle gissa på hela bromssträckan, inklusive reaktionstid skulle vara runt 500m. MC har längre bromssträcka än bil
Citera
2026-08-22, 15:12
Medlem
Amsvartners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramsvik
Inget nöje att dra på över 150 knyck med MC. Perspektivet blir trist tunnelseende eftersom du inte kan kolla sidorna. Körde också som en galning de första tio dagarna med min R100 men kom raskt på att du njuter mest av din MC i långsam takt på byvägar i t ex Sörmland.

Det är jättekul för dig att du tycker det är trist över 150, men det gäller DIG och inte andra som tycker diametralt annorlunda.
Citera
2026-08-22, 15:21
Medlem
Polisen är så jävla värdelösa hämta in idioterna, spöa skiten ur dem och sänk hojarna i älven så packet vet vad som gäller och inte förstör livet för oskyldiga som råkar hamna i vägen. Dessa mänskliga avskräden åker ju omkring och håller folk vakna nattetid dessutom. Kräken får negrer att framstå som omdömesgilla.
Citera
2026-08-22, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Absolut, som jag skrev så var utkörande bil straxt efter en kurva. En hoj är heller inte alltid lika lätt att se och kommer den dessutom i 280km/h så var det någon som skrev att den förflyttar sig ca 77m/s.
Bromssträcka vid den hastigheten på en hoj har jag noll koll på jag aldrig kört hoj och heller aldrig så fort med bil heller.

Ganska mycket svårare att tvärbromsa kontrollerat med en mc vid höga hastigheter iaf.
Citera
2026-08-22, 16:41
Medlem
MurderOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Nej det är inte en k5-k6 utan en senare 07 till 09 ser man på varvräknaren.
Du har rätt!
K7/K8 är det. K9 fick en annan design.
Citera
2026-08-22, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MurderOne
Du har rätt!
K7/K8 är det. K9 fick en annan design.
Japp k5-k6 går nästan bättre. Skulle säga att det är det bästa suzuki byggt om man bortser från frambromsen som är skit. Men motorn är magisk
Citera
2026-08-22, 21:18
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waie
Hittade detta klipp på Youtube.
https://youtu.be/q1DrPvb_-eQ?si=s6nt6g8wI6oHBFZn

En eller snarare flera mc-förare kör mellan Boden och Luleå på 7 minuter.
En sträcka på ca 37km enligt googlemaps.

Hur stor är sannolikheten att man åker fast vid sån här typ av körning?
Speciellt när man lägger ut det publikt på internet.

Dubbelfail. För det första är det idiotiskt livsfarligt för andra. För det andra ser man inte ett skit.

Hade Steven Spielberg filmat en vindruta i 7 minuter?
Citera
2026-08-22, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Hade dom mobilerna på sig är dom fan dum i huvudet.
Dom filmade väl med en gopro?
Fittdåligt filmat för övrigt, jävla amatörer som inte klarar av att sätta kameran på utsidan rutan.

Sen kan man ju fundera över hur många i sverige som faktiskt klarar av att köra såhär fort på landsväg, kan inte va sådär jättemånga och gissar dom tävlingskört på bana ganska länge för att klara av detta.

Hur svårt är det att köra rakt fram? Det är inte roadracing vi talar om här.
Citera
2026-08-22, 21:55
Medlem
ThePaleHorses avatar
Anmäl dessa "förare" till nästa års Isle of Man-tävling så är problemet löst och den lokale begravningsentrepenören fixar några schyssta träfrackar att lägga slamsorna i. 😉
Citera
2026-08-22, 21:58
Medlem
Moobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwe67
Polisen säger till lokalmedia att de inte kan göra något åt det. De är för farligt att starta ett förföljande.
Spikmattor hade varit lysande.
Citera
2026-08-22, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waie
Hittade detta klipp på Youtube.
https://youtu.be/q1DrPvb_-eQ?si=s6nt6g8wI6oHBFZn

En eller snarare flera mc-förare kör mellan Boden och Luleå på 7 minuter.
En sträcka på ca 37km enligt googlemaps.

Hur stor är sannolikheten att man åker fast vid sån här typ av körning?
Speciellt när man lägger ut det publikt på internet.
Var inte Ghostrider uppe i 400?
Citera
2026-08-22, 22:00
Medlem
Alltså jag blir lite nyfiken här.

De blåste alltså förbi sina kollegor poliserna i en civil polisbil (minibuss) och blir klockade på 281km/h (plus minus felmarginal om man så vill)

Polisen rapporterar till kollegor som vad jag förstår tar i alla fall en av dem när de kommer fram.

Ändå lägger ärthjärnorna upp videon på tuben? För det måste de ju då gjort efter att en av dem tagits av polisen och de vet att de blivit klockade!?

Eller har jag missat något?

Om någon har fup får ni gärna ladda upp den igen, den gamla i tråden har expired. Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in