2026-08-22, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
https://www.youtube.com/watch?v=LseXfRGwL_c

Man ser att det hade kunnat gå åt helvette några gånger i videon.
03.48 svajar bilen olustigt mycket.
11.30 kör han nästan på nåt svart vid vägkanten.
06.37 passerar han bild med husvagn och 25 sek senare får han möte med en lastbil, man udnrar vad som hade hänt om lastbilen varit 20 sekunder snabbare.
Hade han så bra bromsar på bilen att han hade kunnat få ner hastigheter från 250kmh på ganska kort sträcka?
Den faktiska bromssträckan lär fan vara 300m eller nåt haha.

Man brukar få plats imellan om man kör på mittelinjen, men lastbil som möter husvagn blir tight, och kommer man så fort är det inte säkert mötande trafik uppfattar en och hinner ge lite plats.
Citera
2026-08-22, 09:05
Medlem
Finns 0 chans att åka fast polisen kan inte göra ett skit för dom kan inte bevisa vem som kört.

Typ rak väg går fort men inte överdrivet bromsar inför kurvor osv en gsxr 1000 dom kör 2007-2009 tror jag den får jobba för att nå 300 ser det ut som.
Vem som helst med några pass på bana kan köra så där 0 trafik typ.
Väldigt liten chans att det händer något. Det går och åka fortare 😂
Citera
2026-08-22, 09:11
Medlem
Citat:
Det gör jag och har kört i snart 15 år.

Beror ju helt på hur viltet står.
Står det mitt på vägen 500m framför har du betydligt större chans att agera och reagera än om en jävla älg springer upp på vägen 100m framför.

Tävlingsförare av olika slag har ofta rätt bra rektionsförmåga, och om du reagerar 0,5 sek snabbare än en normal person kan det hjälpa mycket när du gör i 280kmh.

Har kört på 2 harar och en räv i mitt liv med mc men tack och lov körde jag inte som en idiot just då så jag klarade mig.
En annan sak man ska komma ihåg är att vägen inte beter sig på samma sätt i 100 vs 280.
En liten ojämnhet i vägen känner du kanske av 100 och det är ingen fara, men tar du samma ojämnhet i 280 kanske hojen lättar och du blir luftburen i 10m.
Detta är faktiskt något jag förvånades mest över när jag körde riktigt fort men gissar dessa personer testkört denna strecka flera gånger innan.
Har klyft ett rådjurs kid på en r1a blev endast framkopan som sprack tog i gaffelbenen vid styrkronan i typ 180 🙈 hela skinnstället var blodigt och såg bakdelen flög som en helikopter ut i diket man hinner tänka ett och annat kan jag lova 😂 stanna på men mack och torkade blod från skinstället en tant jag mötte sprang nästan till bilen 😂
Citera
2026-08-22, 10:47
Medlem
MurderOnes avatar
Alltid trevligt med folk som gasar ordentligt längs vägen!
MEN FÖR HELVETE - ANVÄND KLART KÅPGLAS NÄR DET SKA FILMAS!

Här är ett föredömligt kåpglas utan toning eller double bubble vilka bara blir störande för tittaren.
Nedan kan ses som ett föredöme
https://www.youtube.com/watch?v=JNB9CVt4s5Y

P.g.a. detta måste ni nu göra om körningen nästa sommar

Tror hojen är en Gixxer 1000 K5-K6. Proffsen verkar gilla den modellen. Bör köras med ett slash-cut för låg vikt och och ljudvolym som MotoGP

Angående att lagföra föraren, glöm det. Hade han skjutit kungen hade man kanske lyckats för då hade alla medel använts men nu snackar vi en trafikförseelse på i det närmaste tomma vägar där endast lite mygg kom till skada.
Här vet vi inte ens datum för överträdelsen, kan det rent av ha varit förra året körningen ägde rum?
Citera
2026-08-22, 11:47
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
Det där är säkert kul tills det inte är det längre och olyckan är framme. Kan tänka mig att risken att åka fast är stor eftersom det lär ju finnas flera fartkameror på sträckan

1 fartkameror tar bild framifrån, således finns ingen bild på regnummer.

2. Oavsett bild på regnummer så är det förarens ansvar, och senast jag kollade så ser inte människor ut som hjälmar.

NOLL risk att åka dit på fartkamera med MC.
Citera
2026-08-22, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MurderOne
Alltid trevligt med folk som gasar ordentligt längs vägen!
MEN FÖR HELVETE - ANVÄND KLART KÅPGLAS NÄR DET SKA FILMAS!

Här är ett föredömligt kåpglas utan toning eller double bubble vilka bara blir störande för tittaren.
Nedan kan ses som ett föredöme
https://www.youtube.com/watch?v=JNB9CVt4s5Y

P.g.a. detta måste ni nu göra om körningen nästa sommar

Tror hojen är en Gixxer 1000 K5-K6. Proffsen verkar gilla den modellen. Bör köras med ett slash-cut för låg vikt och och ljudvolym som MotoGP

Angående att lagföra föraren, glöm det. Hade han skjutit kungen hade man kanske lyckats för då hade alla medel använts men nu snackar vi en trafikförseelse på i det närmaste tomma vägar där endast lite mygg kom till skada.
Här vet vi inte ens datum för överträdelsen, kan det rent av ha varit förra året körningen ägde rum?
Nej det är inte en k5-k6 utan en senare 07 till 09 ser man på varvräknaren.
Citera
2026-08-22, 14:02
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Nja, nog finns det skickliga och mindre skickliga förare, du har väl sett isle of man?
Där snackar vi skicklighet och det är samma sak om man kör 280 på en väg i sverige.
Men ja, viss form av slump och tur finns ju alltid och det är ingen tvekan om att risken ökar ju fortare du kör, men man kans samtidigt träna sig att köra fort och köra hyfsat säkert.
Det handlar mycket om ens reaktionstid och hur man läser av vägen och trafiken, men att 70 årig bengt beslutar sig för att köra rakt ut från en väg utan att kolla så nog åt varken höger eller vänster kan inte du göra så mycket åt.

Kommer det ett fordon i 280 som en sekund innan är osynlig med två sekunder senare sitter i din vänsterdörr så är det skit samma hur mycket du tittat höger vänster, det bara smäller till.
Helt vansinnigt att ens göra en sån här sak och håller med om att man hoppas på en darwin i dessa fall.
Citera
2026-08-22, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Kommer det ett fordon i 280 som en sekund innan är osynlig med två sekunder senare sitter i din vänsterdörr så är det skit samma hur mycket du tittat höger vänster, det bara smäller till.
Helt vansinnigt att ens göra en sån här sak och håller med om att man hoppas på en darwin i dessa fall.

Tycker du har fel.
Har hänt mig några gånger att jag tittat höger, sen vänster och sen kört ut direkt utan att kolla höger igen.
Kollar du höger 2 gånger istället för att bara köra ut när du kollat vänster så är chansen större att du hinner se motorcykeln som kommer i 280 och väljer då att inte köra ut alls.
Men när du väl kört ut på vägen och nån kommer i 280 så lär det inte finnas mycket att göra, bara invänta smällen.
Men igen, beror på hur vägen ser ut, är det just efter en kurva eller är det fri sikt på en 600m lång raka?
Citera
2026-08-22, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramsvik
Inget nöje att dra på över 150 knyck med MC. Perspektivet blir trist tunnelseende eftersom du inte kan kolla sidorna. Körde också som en galning de första tio dagarna med min R100 men kom raskt på att du njuter mest av din MC i långsam takt på byvägar i t ex Sörmland.

Tror att all som kört en mc kan uppskatta poängen med hög fart.
Vad är en R100 för nåt? Eller menar du R1?
Citera
2026-08-22, 14:52
Medlem
ScorchPipes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Tror att all som kört en mc kan uppskatta poängen med hög fart.
Vad är en R100 för nåt? Eller menar du R1?

Skulle snarare säga att jag uppskattar accelerationen mer än farten. Kör hellre i 70 på en krokig väg än 170 på en raksträcka
Citera
2026-08-22, 14:53
Medlem
ScorchPipes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Ska detta på något sätt vara häftigt?

Det riktar sig till 14-åringar. I den åldern är det häftigt.
edit: såg precis att de har nåt sorts klubbmärke på ryggen
Påminde mig om alla som hade en No Fear-tröja år 2000
Senast redigerad av ScorchPipe 2026-08-22 kl. 14:55.
Citera
2026-08-22, 14:55
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Tycker du har fel.
Har hänt mig några gånger att jag tittat höger, sen vänster och sen kört ut direkt utan att kolla höger igen.
Kollar du höger 2 gånger istället för att bara köra ut när du kollat vänster så är chansen större att du hinner se motorcykeln som kommer i 280 och väljer då att inte köra ut alls.
Men när du väl kört ut på vägen och nån kommer i 280 så lär det inte finnas mycket att göra, bara invänta smällen.
Men igen, beror på hur vägen ser ut, är det just efter en kurva eller är det fri sikt på en 600m lång raka?

Absolut, som jag skrev så var utkörande bil straxt efter en kurva. En hoj är heller inte alltid lika lätt att se och kommer den dessutom i 280km/h så var det någon som skrev att den förflyttar sig ca 77m/s.
Bromssträcka vid den hastigheten på en hoj har jag noll koll på jag aldrig kört hoj och heller aldrig så fort med bil heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in