Citat:
Ursprungligen postat av
Waie
Hur stor är sannolikheten att man åker fast vid sån här typ av körning?
Speciellt när man lägger ut det publikt på internet.
Jag har kört mellan Örebro och en ort på västkusten norr om Göteborg på tre timmar, vilket jag räknade ut motsvarande över 200 km/h i snitt. Ändå körde jag saktare efter halva biten så mesta tiden låg jag på 240-250 km/h.
Det var mitt i natten, klockan 3 nån gång och ingen reagerade. Lite trafik. Saktade ner en aning när jag körde om folk. Gjorde inget farligt, skrämde ingen, busade inte genom att sick-sacka eller liknande.
Längesen dock, 1997 nån gång.
Är notorisk fortkörare. Tips till kollegor: lär er känna igen polisens bilar och var fartkameror står. Provocera inte mer än nödvändigt, använd blinkers så att de inte får för sig att det är något fyllo. Korsa inte heldragna linjer om det inte finns skäl till det.
Och tips till alla vanliga pendlare: sålänge ni inte är den som kör ALLRA fortast kommer ni aldrig vara den som polisen stannar.
Och ha alltid en bil som ni kan köra ifrån polisens bilar med. En gång råkade jag flyga förbi en polisbil väster om Stockholm i 200 km/h, jag bara fortsatte, och började leta efter avfarter, men han hängde inte på. Körde för säkerhets skull (ifall han hade tipsat kollegor, det var ju storstockholmområdet) av vid ett Max, parkerade och gick ut, så att ingen skulle kunna säga att det var jag som hade kört.
Till alla sossiga moraltanter som nu kokar av vrede, kan jag hälsa att jag aldrig vållat någon olycka i hela mitt liv. Däremot har min körning sannolikt räddat liv vid något tillfälle.