2026-08-22, 10:52
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Låter lite motsägelsefullt.

Kanske skulle söka sig till ett annat yrkesval?
Vänsterpatrask jobbar ju inte.
Citera
2026-08-22, 10:58
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Att hon är vänsterpartist och HBTQ aktivist var sannerligen ingen högoddsare. Hennes utseende är inget annat än tragiskt. Hon har i princip för all framtid diskvalificerat sig från någon vettig position inom arbetsmarknaden. Ingen vill ha en sådan person med detta utstyr som ett ansikte utåt i ett seriöst företag. SD vill ju återinföra mentalsjukhusen igen och där hade hon definitivt blivit välkomnad för en lång vistelse.
Citera
2026-08-22, 10:59
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Moral är stort.
Med rutiner och vanor (helst utan o-) står man lite stadigare, än utan.
Det är ett svek av föräldrar att inte skärpa till sig inför sina barn och förklara hur och varför vissa företeelser är acceptabla, och andra inte.
(Med det sagt: i min ungdom var jag barnflicka åt en liten pojke med föräldrar i karriären. Han var rätt dominant mot andra barn, tog deras leksaker och bet dem när de försökte ta tillbaka grejerna. Jag korrigerade och förmanade, under gråt och tandagnisslan (hans). Plötsligt insåg jag att föräldrarna inte alls var inte intresserade av att killen skulle lära sig ta hänsyn. De bevittnade belåtet hans roffarteknik, men när andra mödrar började skicka onda ögat, var det min sak att avleda. Lite udda exempel på hur man fostrar i olika samhällsklasser.
Det är ju våra egna barn. Ot, beklagar

En fin anekdot! Tack 💗
Moralen i hela landet är på väg åt pipsvängen i hela landet, inte endast enstaka personer och i mitt gamla hjärta är det förbannat sorgligt.
Det verkar som att alla på något vis har blivit spritt språngande och alla skyller på alla, ingen tar ansvar, allt är ok bla bla.

Jag hade själv förbjudit min unge att se ut på det där viset. Jag hade förklarat för flickebarnet att alla val vi gör får konsekvenser samt att ”du kan om du vill, allting är möjligt!” Nu matar vi barnen snarare med ”om du inte vill så måste du inte, du ”känner” bäst själv hur du vill ha håret”, det finns ju ingen balans längre alls.
Att vara moralisk är att vara snäll mot sitt barn. Man blir en hedervärd ansvarstagande förälder som förhoppningsvis smittar av sig vidare till barnet och självklart får man göra misstag! Massor! Men efter att bli nekad ett jobb som du kan utföra för femhundrade gången, då skulle man kanske ställa sig framför spegeln och ta en lektion i självkritik.
Citera
2026-08-22, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
Det är egentligen synd om henne, men jag tycker inte synd om henne.

Ja, lite så. Hon har ju fått flera chanser att jobba heltid i olika affärer men då gick hon in i väggen eller blev stressad eller tyckte det var för jobbigt.

Så det verkar inte vara den otroligt fula piercingen som är hennes stora problem utan att hon tycker att det är för jobbigt att jobba.

Visst är det synd om henne, men det finns många andra som det är mycket mer synd om.
Citera
2026-08-22, 11:27
Medlem
Sinraths avatar
Det är ändå lite märkligt att det där med tatueringar och piercing fortfarande har sådant motstånd från offentligheten. Båda grejerna har blivit ohyggligt mycket mer mainstream, särskilt tatueringar, än jämfört med 50 år sen eller längre. Det ligger ärvda fördomar från en tid när dessa mer tillhörde särskilda grupperingar som associerades med brist på bl.a moral och ökade benägenhet till brottslighet och våld. Kanske är det mer åt vilket håll man ligger politiskt idag. Varför man nu värderar detta när man drar kortet i kassan.

Får jag en "o-skändad" läkare som knappt kan svenska så hade jag alla gånger hellre fått en med piercing som kan uttrycka sig klart och tydligt om allt annat är samma. Vem som sitter i kassan i mataffären eller klädaffären är ännu mindre relevant sett till relativt små kroppsmodifieringar.

Artikeln nämner dock inte ens utseendet som ett problem så mina pengar ligger på att stressproblematiken är avgörande för hennes situation.
Citera
2026-08-22, 11:29
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Ja, lite så. Hon har ju fått flera chanser att jobba heltid i olika affärer men då gick hon in i väggen eller blev stressad eller tyckte det var för jobbigt.

Så det verkar inte vara den otroligt fula piercingen som är hennes stora problem utan att hon tycker att det är för jobbigt att jobba.

Visst är det synd om henne, men det finns många andra som det är mycket mer synd om.
Artikeln ska nog ses som ett led i att torgföra arbetstidsförkortningar och bättre arbetsvillkor generellt för kollektivanställda. Det kontraproduktiva blir då att de inte själva förstår att vanligt folk skrattar åt det. Att vi ser henne och andra sillmjölkar som problemet och inte arbetsmarknaden på området. Och då missar de målet helt.

Edit: Vid närmare eftertanke var det en dålig analys. Snarare är det nog så att de skriver för målgruppen; de redan frälsta, och därmed står för en efterfrågebaserad journalistik som motiverar kommande lönecheckar.
Senast redigerad av Baliser 2026-08-22 kl. 11:51.
Citera
2026-08-22, 11:36
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Utseendet är ju bara en spegling av personen och när man inser det kan man förstå att den personen inte ska anställas annat än som småbarnskötare eller hundrastare. Kanske kratta en kyrkogård.

Hur lång tid tar det att ta bort en piercing? 15 sekunder?...

Ge mig en MENA från Somalia alla dagar i veckan.
Citera
2026-08-22, 11:49
Medlem
När jag läser det här, så är det många varningsklockor som går, först och främst så är det upp till dig själv att göra dig så attraktiv som möjligt för potentiella arbetsgivare, vem fan tror hon kommer kasta sig efter att anställa henne med den där jävla nyckelknippan i näsan, men hon är ett resultat av svag uppfostran, där föräldrar sagt att det är okej att se ut precis som man vill utan konsekvenser. Gråter om att hon inte får pass, men säger samtidigt att hon fick heltid men att det ledde till att hon gick in i väggen, hur fan går man in i väggen som mejeriansvarig i en butik?

Den här jävla mjäkiga gen z generationen, känner efter för precis allt. Jag menar, jag känner inte heller för att gå till jobbet varje dag, jag känner inte för att ha på mig kostym eller kostymbyxor varje dag, men m
Senast redigerad av Triton137 2026-08-22 kl. 11:51.
Citera
2026-08-22, 11:52
Medlem
Vilken motbjudande avart. Vad fan vill människan föreställa? Naturligtvis heter saken "Jamie" för att skapa ännu mer osäkerhet. Hur kommer det sig att alla dessa HBTQRSFVK1-sinnessjuka alltid ser likadana ut? Är det en särskild utseendekod man måste foga sig under?

Naturligtvis är vederbörande "fritidspolitiker för Vänsterpartiet".

Här är en till vacker bild på freaket:

https://cdn.proletaren.se/wp-content/uploads/2025/11/Arvid-och-Jamie-scaled-e1762937764336-1024x577.jpg
Senast redigerad av Treschow 2026-08-22 kl. 12:07.
Citera
2026-08-22, 11:56
Medlem
LKKINGENs avatar
Min första tanke var, har den penis eller vagina?

Saken är väl den att även om en arbetsgivare inom handel är ok med att en anställd ser ut som henne så säger hennes utseende att här har vi en med problem och har man problem så skapar man problem, enklare än så är det inte.
Citera
2026-08-22, 11:56
Medlem
glockenreins avatar
Nej arbetar man som en organisations ansikte utåt kan man inte se ut hur som helst tyvärr. Sen kanske inte city gross är så fancy så hennes piercing passar ju bra in där men kan ju finnas annat man inte får reda på som gör att hon inte får jobb.
Citera
2026-08-22, 12:05
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Vilken motbjudande avart. Vad fan vill människan föreställa? Naturligtvis heter saken "Jamie" för att skapa ännu mer osäkerhet. Hur kommer det sig att alla dessa HBTQRSFVK1-sinnessjuka alltid ser likadana ut? Är det en särskild utseendekod man måste foga sig under?

Naturligtvis var vederbörande "fritidspolitiker för Vänsterpartiet".

Här är en till vacker bild på freaket:

https://cdn.proletaren.se/wp-content/uploads/2025/11/Arvid-och-Jamie-scaled-e1762937764336-1024x577.jpg
Det går ju inte se ut så på en arbetsplats med kunder och folk det förstår ju en fullt frisk människa även diagnos muppar förstår sånt
men inte hon-han-det och gråter i media att arbetsmarknaden inte ger arbete det är dubbelt det där jösses
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in