2026-08-21, 20:31
Medlem
pickalulus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy

Så, vad anser ni, kan man spöka ut sig hur som helst och tro att man kan få ett butiksjobb? Knappast säger jag.

Nej. Jävligt trött på dessa ufon och jag vill fan inte se dom där jag handlar.
Citera
2026-08-21, 20:33
Medlem
TheJesuits avatar
Helt klart en individ som är arbetsskygg och som övrig vänster tycker det är ok att leva på bidrag. Ingen kan få mig att tro att hon inte förutsåg problemet att få jobb om man ser ut på ett sätt som ger vanligt folk mardrömmar.

I övrigt helt ok att man som vuxen ser ut som man vill. Men man skall inte tro att man kan få en anställning i front line (dock: i vissa butiker är det såklart önskvärt att se så, kanske musik, teater, porrbutik, jobb hos rfsl och liknande).
Citera
2026-08-21, 20:35
Medlem
Full-Retards avatar
Ser ut som en typisk arbetare på Willys. Hon borde få fast anställning med det utseendet
Citera
2026-08-21, 20:43
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Har du läst artikeln?
Det framgår inget om att personen brutit ihop för att ha fått ett nytt ansvarsområde.
Det framgår dock att det slutade tre personer samtidigt och det inte blev någon upplärning av den nya tjänsten.

Det framgår inget om psykisk ohälsa eller diagnoser.

”Jag älskar att jobba i butik. Rytmen som finns. Det är så jävla roligt när det blir lite tempo.”
I alla fall jag tolkar det som att personen nog såg framemot sitt nya ansvarsområde.

Citat:
Jag fick börja jobba heltid som mejeriansvarig, helt utan upplärning. Jag körde på något år men gick till slut in i väggen. Då fick jag gå ner på 26 timmar.
Gå in i väggen är väl att bryta ihop?

Citat:
I augusti 2025 fick jag jobb på Willys. Jag hade 32 timmar från början. Men jag kände efter ett tag att det blev för mycket stress.
32 tim är för mycket stress men hen klagar på att inte få heltid?

Och bilderna och beskrivningen säger psykisk ohälsa och diagnoser. En klassisk mupp.
Citera
2026-08-21, 20:46
Medlem
Smekarn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishfucked
Hur tar du reda på det då?
Ver du om personalfiler innan du väljer butik?

Den jävla näspiercingen alltså
Citera
2026-08-21, 20:48
Medlem
zombie-nations avatar
Vaddå hen? Jamie är en tjej. Och jag tycker inte hon ser extrem ut. I vissa affärer är det ett önskvärt utseende. Problemet är väl mer att de unga har svårt att få ekonomisk trygghet. Många arbetsplatsen låter dem jobba en provmånad och kastar ut dem, fast de egentligen aldrig tänkt anställa någon. De får ibland gå på lönebidrag men gör arbete för 2 människor medan de inte får riktig lön.

Självklart skapar det ekonomisk stress! Man kan se helt normal och perfekt ut och man har det inte lätt iaf.
Citera
2026-08-21, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Gå in i väggen är väl att bryta ihop?

32 tim är för mycket stress men hen klagar på att inte få heltid?

Och bilderna och beskrivningen säger psykisk ohälsa och diagnoser. En klassisk mupp.

”För några år sedan fick jag ett vikariat på 16 timmar på City Gross. Efter en tid sa tre personer upp sig på min avdelning ungefär samtidigt. Jag fick börja jobba heltid som mejeriansvarig, helt utan upplärning. Jag körde på något år men gick till slut in i väggen. Då fick jag gå ner på 26 timmar.”
Citera
2026-08-21, 20:57
Medlem
SirTomhamHatts avatar
Förstår verkligen inte artikeln, hon vill jobba heltid men jobbar tydligen inte alls.

De senaste två gångerna hon jobbade 100 eller 80% gick hon in i väggen på grund av stress.
Citera
2026-08-21, 20:58
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Det framgår inget om diagnos. Har du läst artikeln?
Personen får försörjningsstöd från socialtjänsten idag.
Du måste först pröva andra bidrag innan det når försörjningsstöd.
Hade personen varit sjuk eller haft en diagnos som försvårade för att utföra arbetet hade den fått sjukpenning.

Ingen som är frisk ser ut så där.
Citera
2026-08-21, 21:00
Medlem
Mailmanss avatar
Alla förstår varför den där inte får något jobb..
Citera
2026-08-21, 21:00
Medlem
Aranjours avatar
Denna individ utmålar sig själv som en riktigt problematisk människa att ha att göra med på en arbetsplats, framför allt för rekryterande ansvarig. Tror inte att detta gråtandet i media kommer att vara till "hens" fördel.

Det kanske eventuellt finns någon likasinnad godhjärtad chef som gärna anställer denna person för att vinna lite godhetspoäng på sina sociala medier. Men denna finns inte på något vinstdrivande företag, utan snarare i offentlig sektor.
Citera
2026-08-21, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Visst bryr jag mig inte jättemycket om hur folk ser ut, men jag vill fan inte bli betjänad av någon som i sitt rena utseende bara skriker vänster och politiska ställningstaganden.

Men handla i en annan butik då ditt mongo? Är du så känslig att du blir kränkt av en jävla näspiercing så är det mycket synd om dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in