2026-08-22, 00:47
Medlem
Trullsaas avatar
Vad jag hört är det en far och son ( svenskar) som trakasserar personal barnen och föräldrarna.
Från VLT

https://www.vlt.se/vasteras/mimer-om-oron-situationen-ar-valdigt-allvarlig/

Situationen kring Solvägens förskola i Västerås har nu högsta prioritet för fastighetsägaren Mimer. Efter en längre tid av oro, polisanmälningar och förstärkta trygghetsåtgärder kan ärendet i nästa steg hamna hos hyresnämnden, menar Helen Sundin, bosocial chef på Mimer.
Citera
2026-08-22, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Vad i detta beteende är ett typiskt svenskt menar du?

Surkarter som är kränkta och som aldrig kommer över det.. Å som blir mer och mer kränkta för varje dag som går…. nä, hur skulle det kunna vara ett svenskt beteende… 🙄

Du har aldrig sett Robert Aschbergs program om grannfejder eller? I så fall kan du söka upp det på youtube och kolla hur stor andel av programmen som består av etnisk bleka svenskar, typ 99%…

Här är ett par exempel:
https://m.youtube.com/watch?v=f5jH0iDfsCk&list=PL6BymtEsVAs4HWd-CMTKkpEGDi1YPcT6e&index=5&pp=iAQB&ra=m

https://m.youtube.com/watch?v=zLVaV33pay0&list=PL6BymtEsVAs4HWd-CMTKkpEGDi1YPcT6e&index=11&pp=iAQB&ra=m
Citera
2026-08-22, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Vilket outhärdligt helvete det måste vara att leva i en fastighet som huserar ett dagis. Visste inte pappskallarna det innan de flyttade dit, eller hyrde kaosfabriken in sig efter de bosatt sig? Dagis ska ligga i egna byggnader avskilda från kringliggande bostäder.

Sen finns det så klart bättre sätt att hantera problemet än att trakassera personalen. Flytta exempelvis.

Varför då, är inte de flesta borta på ett jobb dagtid ändå?
Citera
2026-08-22, 07:12
Medlem
Citat:
Kan så vara, jag bor granne med en lekplats (Tack 60talets sociala ingenjörer), och det hade varit lugnare att bo granne med en motorväg. Nu har jag precis haft semester och det har ta mig satan varit ett oändligt stök där nere fram till klockan 22-23 sju dagar i veckan. Barn som härjar, skriker, ylar, gråter konstant.

Sen lagom till 22 tiden så byts satungarna ut mot äldre babbeluringar som spelar fotboll och nattbasket på fotbollsplanen en bit bort.
Du kan ju alltid flytta?
Citera
2026-08-22, 08:27
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalia83
Surkarter som är kränkta och som aldrig kommer över det.. Å som blir mer och mer kränkta för varje dag som går…. nä, hur skulle det kunna vara ett svenskt beteende… 🙄

Du har aldrig sett Robert Aschbergs program om grannfejder eller? I så fall kan du söka upp det på youtube och kolla hur stor andel av programmen som består av etnisk bleka svenskar, typ 99%…

Här är ett par exempel:
https://m.youtube.com/watch?v=f5jH0iDfsCk&list=PL6BymtEsVAs4HWd-CMTKkpEGDi1YPcT6e&index=5&pp=iAQB&ra=m

https://m.youtube.com/watch?v=zLVaV33pay0&list=PL6BymtEsVAs4HWd-CMTKkpEGDi1YPcT6e&index=11&pp=iAQB&ra=m

Du pekar alltså på ett program som gjordes på den tiden när det mestadels fanns svenskar i Sverige… att programmet innehåller endast svenskar?

Ett program som handlar om ovanliga fall där resten av alla svenskar väljer att titta på det för att vi tycker att det är heeelt sinnesjukt..

Det är ditt bevis för att detta är MER ett typiskt svenskt beteende?

Din förståelse för att se mönster är väldigt låg och din analysförmåga är 0
Citera
2026-08-22, 11:25
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Högst otippat, *vi känner oss otrygga* - ställer dit en 19 åring nyanställd väktare som ska sitta utanför i en bil och glo 8 timmar under några dagar.

"Ajabaja, ställ tillbaka den där utemöbeln..."

Ytterligare ett fall där en quick-fix med oss väktare ska ge nån lösning.

Solklart fall igen där det råder någon psykisk ohälsa där individer faller mellan stolarna.
Citera
2026-08-22, 11:37
Medlem
Kostnaden för spektaklet är väl redan uppe i en halv mille eller mer för några möbler som kostar 10k. De kunde sänt alla barnen till bahams och simma med rosa delfiner för den summan.

Det är därför jag är starkt för kamera övervakning och emot gdpr på offentliga platser och butiker. Är man emot kamera övervakning så är man på de kriminellas sida eller förmodligen kriminell själv.

3000 kr för ett par kameror

5000-10 k kr installera en ai kameror som själv ringer polisen om klanen närma sig möblerna även om de är maskerade.
Citera
2026-08-22, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stursk
Att ta tillbaka sin stulna utrustning kan faktiskt rubriceras som självtäkt eller egenmäktigt förfarande, vilket är brottsligt enligt svensk lag (8 kap. 9 § brottsbalken). Även om det är din egendom får du inte ta dig själv rätten att rubba annans besittning.
om det sker inom 24 timmar är det dock lagligt. Efter det blir det egenmäktigt.
Citera
2026-08-22, 11:58
Medlem
drullureds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebetalaren23
Kostnaden för spektaklet är väl redan uppe i en halv mille eller mer för några möbler som kostar 10k. De kunde sänt alla barnen till bahams och simma med rosa delfiner för den summan.

Det är därför jag är starkt för kamera övervakning och emot gdpr på offentliga platser och butiker. Är man emot kamera övervakning så är man på de kriminellas sida eller förmodligen kriminell själv.

5000-10 k kr installera en ai kameror som själv ringer polisen om klanen närma sig möblerna även om de är maskerade.
Nu är det väl off-topic, men på vilket sätt skulle kameraövervakning hjälpa här tror du?
Citera
2026-08-22, 12:03
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Kan så vara, jag bor granne med en lekplats (Tack 60talets sociala ingenjörer), och det hade varit lugnare att bo granne med en motorväg. Nu har jag precis haft semester och det har ta mig satan varit ett oändligt stök där nere fram till klockan 22-23 sju dagar i veckan. Barn som härjar, skriker, ylar, gråter konstant.

Sen lagom till 22 tiden så byts satungarna ut mot äldre babbeluringar som spelar fotboll och nattbasket på fotbollsplanen en bit bort.
Flytta ut i skogen om du inte klarar att bo i människobyn.
Citera
2026-08-22, 12:16
Medlem
Made.to.suffers avatar
Minns själv när jag gick i grundskolan surkärringen som var sjukpensionär i huset bredvid skrek åt både lärare å elever ute på skolgården. Råkade man gå förbi hennes hus sprang hon ut å skällde ut en. Hon hade 2 stora schäfrar som var väldigt aggressiva. Så fort man råkade gå utanför skolgården för att exempelvis hämta en fotboll på vändplanen så skällde hon ut en.

Mitt emot bodde ett äldre par å de var istället helt tvärtom. De hade inga egna barn men syntes att de blev glad så fort de fick se barnen leka på skolgården.
Citera
2026-08-22, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebetalaren23

Men det lär knappast bara handla om möblerna. Hade det inte varit det så hade det varit något annat när det pågått och eskalerat under ett års tid.

Å vadå klanen? Allt verkar ju peka på att den är två svenskar som inte kan bete sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in