Läser inte allt och yrar om islamister. Låter som något en somalie skulle göra. Undrar om Bajsmoderatorers babbe-radar ger utslag på dig.
Haha, ja det kan man ju iofs tro. Det är en brist kan jag lätt erkänna, att jag tenderar att svara utan att läsa hela trådstarten ibland, t.ex. svarar på rubrik... Men till mitt försvar läste jag första och andra citatrutan, det var den tredje* som man behövde scrolla ned för som jag inte läste.
Citat:
Väktare, trygghetslarm och dubbelbemanning – ändå fortsätter trakasserierna på förskolan i Västerås.
Citat:
En förskola i Västerås har utsatts för återkommande trakasserier under närmare ett års tid. Detta efter en fejd som ”spårat ur” med grannar i samma fastighet.
Grannarna ska bland annat ha fotograferat personal och barn på förskolan. Något som tidningen VLT var först med att rapportera om.
Polis och väktare har larmats till förskolan vid upprepade tillfällen.
– Personalen har blivit ofredad, man har filmat in på gården och filmat personal, och uttryckt sig på ett olämpligt sätt, säger Ulrika Adamsson, verksamhetschef för förskoleverksamheten i Västerås till TV4 Nyheterna.
plus det TS skrev.
Men med bara det ovan citerade, med de enorma skandalerna om bedrägerier med förskolor var det väl inte en allt för långsökt koppling att dra... Särskilt när det uppdagats att dessa bedrägerier finns i Sverige med, inte bara i olika stater i usa...
Och dessa somalier eller islamister på dylika ställen brukar inte sällan klaga på att de som kommer och lyser en lampa på deras bedrägerier, kriminalitet, plundrande av andra länders skattemedel just "trakasserar" dem....
Nåja, missade tredje* citatrutan som sagt där det framkom att det började med en konflikt om möbler, och inte misstankar om bedrägerier. Ska försöka bättra mig och läsa hela trådstarten i fortsättningen. 🙄
Senast redigerad av .Void 2026-08-20 kl. 23:56.
En sur svensk gubbe med kulmage är min gissning. Hans vuxna barn har förpassat honom från villan till en lägenhet där han kan få hemtjänst.
På bilderna i broschyren såg han en bänk med bord. Och nu skall han minsann ha det då.
Om det du skriver stämmer och man tittar i grannskapet (samma fastighet enl artikeln) så hittar man två far-som-par som passar in i beskrivningen och varav ett är hyfsat populära på mrkoll.
Men det var då helvete vad svårt det ska vara att tala klarspråk. Det här är ju flashback.
De vi pratar om är alltså far och son 67 resp 27år på 22:an Lund*ergs
Rätta mig om det är fel.
Mångkultur berikar
Nu kan kärringarna på förskolan ta ansvar för dom röstat
Tänker du ta ansvar för din kommentar om det visar sig att det är en etnisk svensk som ligger bakom rubrikerna (vilket det verkar luta åt om du har läsförmåga, vilken iofs lär vara låg om man betänker hur du misshandlar det svenska språket i skrift) eller kommer du köra på SD-klassikern "det spelar ingen roll att det inte är sant, det är förjävligt ändå"?
Men det var då helvete vad svårt det ska vara att tala klarspråk. Det här är ju flashback.
De vi pratar om är alltså far och son 67 resp 27år på 22:an Lund*ergs
Rätta mig om det är fel.
Undrar ju direkt om det är en sån där förskola som islamister driver, som Minnesota-skandalerna med "Somali learning center" som någon bara exponerar.
Örebropartiet gjorde ju oss uppmärksamma på att dessa bedrägerier sker i Sverige också, islamister/jihadister som tar av skattekassan för att utbilda små extremister i vårat land... (ja om det ens finns några ungar där, det verkar ju vanligare att det nästan är tomt på ungar i dessa "förskolor")
Kan det vara något sådant? Undrar hur vanligt det är här...
Vilket outhärdligt helvete det måste vara att leva i en fastighet som huserar ett dagis. Visste inte pappskallarna det innan de flyttade dit, eller hyrde kaosfabriken in sig efter de bosatt sig? Dagis ska ligga i egna byggnader avskilda från kringliggande bostäder.
Sen finns det så klart bättre sätt att hantera problemet än att trakassera personalen. Flytta exempelvis.
Inte det minsta. Jag bodde tidigare i en förening med dagis i huset och lekplatsen rakt utanför min balkong. Var aldrig några som helst problem och de flesta valde liksom jag att inte glasa in balkongen.
Om en unge började skrika så blev det transport in igen.