2026-08-20, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Grannens beteende låter väldigt osvenskt, om man säger så…
Idag kan man fanimig inte ta nåt för givet, vem som gör vad eller har nån skam kvar i kroppen. Är man på väg till jobbet extra tidigt så får man se diverse skit. På tal om möbler såg jag utanför en butik deras demoexemplar av uteplatsmöbler lastas in i bagaget på en bil, helt obrytt. Samma köpområde där folk på väg till sitt jobb stannar och lastar in flak med växter och jord. Det ligger ju framme och bara att ta för sig, tydligen. Det som inte är fastskruvat är mitt.

Ser ut som helt vanliga damer och herrar med ok bilar. Jo, även fruntimmer.

Men att stjäla från grannen som det står här, rent sjukligt. Och sedan dra igång krig? Inte många högskolepoäng.
Citera
2026-08-20, 05:45
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Vilket outhärdligt helvete det måste vara att leva i en fastighet som huserar ett dagis. Visste inte pappskallarna det innan de flyttade dit, eller hyrde kaosfabriken in sig efter de bosatt sig? Dagis ska ligga i egna byggnader avskilda från kringliggande bostäder.

Sen finns det så klart bättre sätt att hantera problemet än att trakassera personalen. Flytta exempelvis.
Jag bodde en kortare tid verkligen granne med en förskola. Det var nog den bästa granne man kunde ha. Framför allt var det helt tyst på kvällar, nätter och helger. Om det var några ungar som skrek eller grät på dagen hörde jag det ändå inte, eftersom jag var på jobbet då.
Citera
2026-08-20, 05:49
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MDchlorian
I just det här fallet så utesluter jag inte att det ligger någon sur, småsint, svensk gubbe bakom.
Jag håller helt med dig. Skulle vara försiktig med att skylla detta med säkerhet på blattar. Finns självklart gott om svenska rättshaverister som mycket väl skulle kunna iscensätta en sån här sak.
Citera
2026-08-20, 06:00
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Jag bodde en kortare tid verkligen granne med en förskola. Det var nog den bästa granne man kunde ha. Framför allt var det helt tyst på kvällar, nätter och helger. Om det var några ungar som skrek eller grät på dagen hörde jag det ändå inte, eftersom jag var på jobbet då.

Kan så vara, jag bor granne med en lekplats (Tack 60talets sociala ingenjörer), och det hade varit lugnare att bo granne med en motorväg. Nu har jag precis haft semester och det har ta mig satan varit ett oändligt stök där nere fram till klockan 22-23 sju dagar i veckan. Barn som härjar, skriker, ylar, gråter konstant.

Sen lagom till 22 tiden så byts satungarna ut mot äldre babbeluringar som spelar fotboll och nattbasket på fotbollsplanen en bit bort.
Citera
2026-08-20, 06:09
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Allt började ju tydligen med att privatpersoner boende i fastigheten snodde förskolans utemöbler. När personalen på förskolan rättmätigt flyttade tillbaka möblerna till dagiset så började trakasserierna.

Låter som någon somalie-arab blivit kränkt över att inte få knycka andras möbler.
”Vadå de står bara där, ingen använder”.
Citera
2026-08-20, 07:51
Medlem
Inget förvånar längre
Citera
2026-08-20, 08:02
Medlem
halaltarzans avatar
Så liraren tyckte att utemöblerna han "hittat" vid förskolan tillhörde honom rakt av liksom. Skulle vara väldigt roligt att veta vad personen mer har "hittat" på stan och som den tycker sig äga?
Citera
2026-08-20, 08:44
Medlem
Wyrdkins avatar
Nyfiken vad det är för utemöbler. Kan det röra sig om leksaker, typ rushkanor m.m.?
Citera
2026-08-20, 10:41
Medlem
Gissar på Solvärmen 20 alt 28 som ligger vägg i vägg med Dsk. Ev kan 16 vara aktuellt och övriga lgh lite för långt nort? Inga namn som sticker ut men nån i Gurkstan borde ju veta nåt?.
Citera
2026-08-20, 12:02
Medlem
Shiiiits avatar
Solvägen ligger på oxbacken ett fint och dyrt ställe i Västerås. Men där förskolan ligger äger Mimer lägenheterna det är Västerås största hyresvärd, dom tar in vad som helst i deras lägenheter.
Citera
2026-08-20, 12:40
Medlem
DraconianTimess avatar
Känns som att vi har 3 st scenario här:

Scenario A:
Normal förskola med ziggisar som grannar. Ziggisarna är socialt efterblivna och får för sig att norpa förskolans möbler. Konflikt går inte att lösa pga. inavel.

Scenario B:
Kriminella somalier driver "förskola" för skattebetalarnas pengar och har normala grannar. Kriminella islamistförskolan snor grannens möbler och grannen vill ha tillbaka dem samt dokumentera oegentligheter. Eftersom det är "förskola" och man har "baaaaarn" som mänskliga sköldar så kan man därmed lipa av sig i media.

Scenario C:
Till synes normal förskola och normala grannar, men förskolan har ultrarabiat vänsterfeminist som gärna ger sig in i konflikter som hon vill "vinna". Grannarna börjar bli jävligt trötta men har kanske uppträtt olämpligt med kameran.

Så har vi någon som sitter på fakta här? Vilka av dessa scenario kan man utesluta?
Jag tycker att det luktar scenario A här.
Citera
2026-08-20, 12:42
Medlem
drullureds avatar
Förskolan har adress Solvägen 26. Inget uppenbart på 24 eller 22 där lägenheterna tycks ligga en våning upp baserat på lägenhetsnummer.
På 20 verkar det finnas bottenvåning, med tanke på bråk om utemöbler. Lgh 1002 kanske sticker ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in