Citat:
Ursprungligen postat av
Hackie
Jag vägde 85.8 den 5 augusti och igår vägde jag 82.5. Men varför släpper bara vätskan under natten? Under dagen pissar jag inte alls. Jag pissar vid 04.00 för det gör nästan ont och har erektion, så måste stiga upp. Sen pissar jag inte förän 17.00 nästa gång. Sen vid 21.00 precis innan jag ska sova. Tror jag max dricker 1.5 liter vätska om dagen inklusive kaffe etc.
Eller hur länge förväntas kroppen släppa vätska?
Det är just detta du gör lite fel, drick lite mer vatten nu när du går ner i vikt, vad som händer är när du lägger dig ner förflyttas vätskan till blodet.
Kort, njurarna får mer blod och jobbar hårdare under natten, o genom det produceras mer urin.
Vad du däremt bör hålla koll på är att bli mer nödig under dagen, detta är vart problemet ligger, enklast o utreda är att just fylla på med lite mer vätska under dagen, få igång pisseriet under dagen, starta dagen med ett glas vatten o försök ta ett glas då o då, ex frukost, lunch fyller du på med ett halvt glas till, 2 fika ta en slurk, middag ta en halva extra. du underlätta då för njurarna o får en jämnare förbränning.