Citat:
Ursprungligen postat av
DeValera
Jag har aldrig hört talas om att judar är attackerade i Sverige. Däremot blir svenskar attackerade pga att de är just svenskar och detta i sitt eget hemland. Judar har ett eget land dit de kan resa till och de får all beskydd de kan få. Något sådant har inte svenskarna. Som svensk får man stå ut med att bli attackerad i sitt eget land av främmande folk.
Om judar nu på något sätt attackeras, vad beror då detta i så fall på? Självklart Israels hänsynslösa agerande och många sionister i Sverige som stödjer denna stat. Och så att många judar i Sverige har jobbat mycket hårt för att Sverige ska ha en mycket generös migrationspolitik och släppa in just palestinier, araber och andra muslimska grupper.
Knappast några judar i Malmö kan någonsin ha önskat sig att Sverige skulle ta emot fler palestinier, araber och andra muslimska grupper!
Jag vet inte var du kommer ifrån (och jag vill inte veta det), men låt oss säga, för diskussionens skull, att du kommer från Stockholm. Antag att det finns folk som retar sig på Stockholm, för att det sitter så många politiker i Stockholm som har bestämt att Sverige ska ta emot så många palestinier, araber och andra muslimska grupper.
Antag att du befinner dig på besök i en annan svensk stad. Och antag att någon slår ner dig, bara för att du är stockholmare. Varför slår de ner dig för att du är stockholmare?
Jo, för att så många människor i Stockholm har bestämt att Sverige ska ta emot så många palestinier, araber och andra muslimska grupper! Och därför finns det folk som vill slå ner dig, för att de hatar alla stockholmare för migrationspolitikens skull.
Tycker du att det vore rättvist att du fick stryk bara för att du är stockholmare, för att det finns andra stockholmare som har sett till att Sverige har drivit en super-generös migrationspolitik?
Inte? Du tycker inte att det skulle ha varit rättvist? Men precis så är det för många judar i Sverige.