2026-08-21, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltmamma26
Jo. Hon blir sur och bitter över att sanningen kommer fram.

Hon är inte ens ärlig längre. Hon blockar ALLA som skriver nåt negativt. Även de som ställer "obekväma" frågor. Tex när pojken sparkade hunden och varför vissa vloggar är borta?!

Hon säger att folk skriver elakt på Youtube. Men tror hon menar flashback. Men hon vill inte säga flashback. Tänk om hennes klan går in här och läser?! 🤣

Igår bla så visade hon att Stefan kommit med massa skit som någon skänkt till loppisen. Varför?? Varför ger man skit till två som är maniska samlare?!! Det var ju bara skit i lådan.
Ja det var skit men hälften skulle hon behålla själv som den luffare hon är 🤪
Citera
2026-08-21, 18:26
Medlem
Eg0x3s avatar
Är det inte rätt intressant att så fort någon ger kritik som inte går i Ellies linje så mår den personen dåligt… Någon uttrycker en åsikt och då är det hat.

Jag undrar vem det är som egentligen mår dåligt 🤡
Citera
2026-08-21, 18:33
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Inlägget är kvar.
Ja såklart menar hon Flashback också. Ser dock ifrågasättande kommentarer på varje youtube också. Den förrförra fick många kritiska kommentarer.
Såg det nu. Va bara hos mig det försvann av någon anledning. Ok, jag läser inte alla så kanske missar några. De som är ifrågasättande svarar hon inte på iallafall. Över lag väldigt få inlägg hon svarar på
Citera
2026-08-21, 20:29
Avstängd
Visst kör hon aldrig live längre? Förr hade hon ju live minst en gång i veckan.
Citera
2026-08-21, 20:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3
Är det inte rätt intressant att så fort någon ger kritik som inte går i Ellies linje så mår den personen dåligt… Någon uttrycker en åsikt och då är det hat.

Jag undrar vem det är som egentligen mår dåligt 🤡

Ja exakt. Hon mår väldigt dåligt och projicerar. Och försöker övertyga alla andra hur fantastiskt och magiskt hon mår.

Men det är också intressant att någon som ska vara terapeut använder dåligt mående som ett skällsord och något fult och dåligt. ”Du gör inte som jag tycker eller du tycker inte som jag, så du måste vara sjuk (må dåligt!) dvs ”må dåligt” är något fult, negativt och något hon använder som en förolämpning och ett sätt att diskvalificera någons åsikter.

Någon som ska vara terapeut ska väl för fan inte använda att må dåligt som en förolämpning eller att en persons åsikt är mindre värd (eller en lögn per automatik) för den mår dåligt.

Hon är sjukt sjuk själv och full av fördomar och hat. Uppenbarligen mot personer som mår dåligt.
Citera
2026-08-21, 20:42
Avslutad
Citat:
Ja exakt. Hon mår väldigt dåligt och projicerar. Och försöker övertyga alla andra hur fantastiskt och magiskt hon mår.

Men det är också intressant att någon som ska vara terapeut använder dåligt mående som ett skällsord och något fult och dåligt. ”Du gör inte som jag tycker eller du tycker inte som jag, så du måste vara sjuk (må dåligt!) dvs ”må dåligt” är något fult, negativt och något hon använder som en förolämpning och ett sätt att diskvalificera någons åsikter.

Någon som ska vara terapeut ska väl för fan inte använda att må dåligt som en förolämpning eller att en persons åsikt är mindre värd (eller en lögn per automatik) för den mår dåligt.

Hon är sjukt sjuk själv och full av fördomar och hat. Uppenbarligen mot personer som mår dåligt.
Har också tänkt på det. Hon projicerar och slänger sig med plattityder. Bara för att man tycker olika eller ifrågasätter betyder inte det per automatik att man mår dåligt. Det är ett väldigt enkelt tankesätt att förklara kritik på. Hon ska inte jobba som terapeut. Direkt skadligt.
Citera
2026-08-21, 21:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Har också tänkt på det. Hon projicerar och slänger sig med plattityder. Bara för att man tycker olika eller ifrågasätter betyder inte det per automatik att man mår dåligt. Det är ett väldigt enkelt tankesätt att förklara kritik på. Hon ska inte jobba som terapeut. Direkt skadligt.
100% skadligt.

Sen undrar jag också hur hon skulle hantera att i ett samtal få höra om åsikter helt annorlunda än hennes. Eller att någon upplevt något helt annorlunda än hon.
En terapeuts jobb är ju inte att tillrättavisa, inte heller att förklara allt med ”barndomstrauman” (som hon ofta bortförklara andras åsikter/beteenden med, även idag var det trauman från barndomen som gör att folk är elaka).

Det är så förenklat att jag som inte är utbildad (bara i psykologi och sociologi) blir mörkrädd.

Återigen projicerar hon. Bara för att hon tycker att alla hennes problem är pga hennes barndom är det inte så för alla/alla problem. Och har du haft ett faktiskt trauma i barndomen och får henne som terapeut kommer väl allt nedvärderas till att bero på din barndom…
Citera
2026-08-21, 22:50
Medlem
Citat:

Så sant som det var sagt !
Citera
2026-08-22, 00:05
Avslutad
Citat:
100% skadligt.

Sen undrar jag också hur hon skulle hantera att i ett samtal få höra om åsikter helt annorlunda än hennes. Eller att någon upplevt något helt annorlunda än hon.
En terapeuts jobb är ju inte att tillrättavisa, inte heller att förklara allt med ”barndomstrauman” (som hon ofta bortförklara andras åsikter/beteenden med, även idag var det trauman från barndomen som gör att folk är elaka).

Det är så förenklat att jag som inte är utbildad (bara i psykologi och sociologi) blir mörkrädd.

Återigen projicerar hon. Bara för att hon tycker att alla hennes problem är pga hennes barndom är det inte så för alla/alla problem. Och har du haft ett faktiskt trauma i barndomen och får henne som terapeut kommer väl allt nedvärderas till att bero på din barndom…
Fast vad var det för utbildning hon gick liksom? Var det folkhögskola? Inte särskilt hög nivå och ingen utbildning som slår särskilt högt.
Citera
2026-08-22, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Fast vad var det för utbildning hon gick liksom? Var det folkhögskola? Inte särskilt hög nivå och ingen utbildning som slår särskilt högt.

Hon utbildade väl sig i två år till socialpedagog först. Det är en yrkeshögskola utbildning. Är ingen skyddad yrkestitel. Beroendeterapeut är en ettårig distansutbildning vanligen via folkhögskola är inte heller någon skyddad titel. Och ett år! Hur djupa kunskaper kan man hinna få i de olika samtalsmetoderna? Ofta så koncentrerar de sig på en av ex motiverande samtal, KBT eller 12 stegsmetoden. Oavsett så kan inte 2 terminer ge särkilt fördjupade kunskaper.
Håller med om att hon alltid generaliserar och tjatar om barndomstrauman när hon får kritik.
Herregud har 15 år av terapi inte lärt henne mer än så!? Om det nu är 15 år
Citera
2026-08-22, 09:28
Medlem
Igång igen med sitt barnsliga pladder på Instagram 😂
Citera
2026-08-22, 10:22
Medlem
askungens avatar
Ellies struggle goes on... 😅 det äter henne... hoppas hon hittar annat att fokusera på. Typ sitt barn, sin hund, huset eller nåt sånt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in