2026-08-21, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
det stämmer att de avfärdade brottet mot mänskligheten massmord (eller extermination), saknades ju bevis enligt ICC.

(FB) Israel bygger galge med publikplatser

det är korrekt, för så fungerar det , både här och som i andra demokratier som tex israel.
annars hade vi ju kunnat arrestera dig och skickat dig till talibanerna för osunt leverne. finns säkert mångasom önskar det, men det är inte så rättstaten fungerar (här dvs).

och självklart kommer svenskt rättsväsande bedöma innehållet och bevisen i arresteringsordern. vi är ju en rättstat. precis som justitceminstern säger.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/lag-2002329-om-samarbete-med-internationella_sfs-2002-329/

du vet att ordsallad inte är ett argument, vi är ju inte på kusinträffen och försöker skryta till oss den finaste geten ?

I synnerhet inte när stackars Ben-Gvir ska vara "internationellt jagad", eller tänker du som vanligt, att alla judar borde jagas för du vet... de är judar? (jävla sjuka jihad-sverige, vi har verkligen problem)

Skulle du kunna specificera vilken bestämmelse i lagen du syftar på? Jag kan inte se att svenska myndigheters verkställande av arresteringsordern kräver att svenska myndigheter tagit ställning till arresteringsorderns riktighet i det avseende du menar.
Citera
2026-08-21, 18:30
Medlem
MossadNewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Medborgare i palestina har ingen rösträtt i Israeliska val Fan det dummaste man läst i den här tråden
Ja, visst är det dumt att Palestina inte erkänns som stat och självstyre av Israel? eller hur... Jag tror mitt inläggs dummhet slogs med råge av det bruna mundiarré du lyckades klämma ur dig :-)
Citera
2026-08-21, 18:32
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Andra länder beter ju sig så jävla mycket värre. Kina har riktiga koncentrationsläger för muslimer och oliktänkande, de gör vad fan de vill hela tiden och jag ser varken NATO bomba Kina eller Greta Thunberg segla till Kina med mat till fångarna i koncentrationsläger eller hetsa mot kineser.

Nordkorea. Enough said.

Iran har sedlighetspoliser som misshandlar tonårstjejer till döds om de har sin slöja på sniskan. De piskar och hänger homosexuella, artister, poeter, intellektuella osv.

Hamas själva avrättar alla som inte stöttar dem samt homosexuella osv. De förtrycker egna minoriteter i Palestina.

Vi kan ju gå igenom hela världen och hitta värre länder överallt, Kongo, Mali, Saudiarabien osv.
Skulle säga att USA själva som regelbundet avrättar fångar, har sin ICE-polis som skjuter folk på öppen gata osv, de är värre.

Skurkstater beter sig också illa men Israel vill framstå som en civiliserad stat och åtnjuta privilegier förenade med det.
Det finns idag ingen annat land som ockuperar ett annat land och begår folkmord där med så många dödsoffer.
Dessutom bygger man hela tiden ut bosättningar på ockuperat område och tillåter bosättare att mörda och fördriva palestinska bönder från deras mark.

Hade ett sådant land funnits i Europa hade vi kallat deras regering nazistisk... då man helt öppet säger att man vill utrota alla palestinier.
Citera
2026-08-21, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Ditt desperata tjat om att ICC har ”avfärdat massmord” bekräftar bara att din läsförståelse är helt bortblåst.

det är ju utryckligen vad domstolen skrev.

Citat:
the Chamber could not determine that all elements of the crime against humanity of extermination were met.

Citat:
Domstolen har utfärdat globala arresteringsorder för mord och förföljelse och medveten svält vilket i folkrätten utgör de exakta komponenterna för storskaligt mördande av civila.

det trodde åklagaren kanske oxo, men inte enligt ICC.

Citat:
Att du fortsätter yra om att Benjamin Mileikowsky ”flugit igenom” europeiska länder visar din totala isolering från verkligheten.

nej , han har flugit genom flera europeiska länder, och besökt ungern.

vad jag vet har ingen arresterat honom?

Citat:
Han ställde in sina officiella resor till Europa direkt efter efterlysningen och flyger extrema omvägar enbart för att han är livrädd för att gripas på fläcken och att du sedan hänvisar till vad Knesset röstar igenom visar att du inte fattar vad folkrätt innebär.

ja han flyger över frankrike kanada grekland osv.

Jag har en universitets examen i ämnet, visst kanske inte är ett argument när man ska dela upp getterna på kusinträffen. men visst vet jag vad folkrätt är och hur den fungerar.

Citat:
En olaglig ockupationsmakt har noll juridisk behörighet att stifta lagar på stulet territorium för att avrätta den befolkning de fördrivit.

Ordsallad. och visst har ocupationsmakter möjligheten att stifta och ändra strafflagar i ett ockuperat område, i enlighet med artikel 64 5 geneve konventionen.

Citat:
Hela din statsbildning är ett historiskt plagiat där jiddischtalande europeiska migranters ättlingar leds av internationellt efterlysta krigsförbrytare.

gäsp, jag har inga getter, jag är heller inte din kusin, så ordsallad tjänar inget syfte.

Citat:

Svara på frågan i stället för att kasta ur dig efterblivna personangrepp:

Med vilken rätt anser sig fejksemiten och kurden Ben-Gvir ha behörighet att bygga olagliga galgbackar för att hänga Levantens tvättäkta semiter eller är den där ockuperade statsbildningen helt enkelt den sista desperata platsen på jorden där dina efterlysta polska idoler kan gömma sig undan internationell rätt?

Det gjorde jag, knesset har ju godkänt lagen, så nu ska det hängas terrorister.

Det är altså suvärnitetsprincipen och IHL som det "juridiska" refrnspunkterna i det här fallet.
Citera
2026-08-21, 18:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Ditt eget resonemang bevisar att din mentala kapacitet har kapitulerat totalt inför dina egna halmgubbar.

Din fråga baserar sig på att språkbyte skulle ge rätt till landstöld eller att jag skulle ha påstått det. Du ställer frågor som en imbecil med akut hjärnförlamning, din hjärncell har fått syrebrist av allt tramsande.

Det är underbart att se hur du fullständigt tappar fattningen och övergår till ren dagisnivå så fort du blivit intellektuellt slaktad av historiska fakta.

Att du i ren desperation gråter om påhittade lögner och vräker ur dig personangrepp är det slutgiltiga kvittot på att du förlorat debatten.

Du har inte producerat ett enda giltigt motargument eftersom den dokumenterade historien står i vägen för dina fantasier. Det är i allra högsta grad kärnfrågan: du försöker febrilt försvara legitimiteten hos en statsbildning vars fundament vilar på ett historiskt plagiat.

Det var de jiddischtalande europeiska migranterna som tvingades till ett konstgjort språkskifte under det sena 1800-talets kolonialprojekt för att mörka sitt sanna ursprung och kapa en antik identitet och nu sitter du här och agerar apologet åt att denna regim bygger olagliga galgbackar och samtidigt som du är helt oförmögen att svara på min fråga.

Sanningen ligger fast: Med vilken rätt anser sig fejksemiten och kurden Ben-Gvir ha behörighet att hänga Levantens tvättäkta semiter och hur känns det att ockupationsmaktens högsta ledare med polacken Benjamin Mileikowsky i spetsen i dag är internationellt efterlysta av ICC för brott mot mänskligheten?

Tack för matchen och du kan packa ihop och lämna tråden nu.
Citera
2026-08-21, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Andra länder beter ju sig så jävla mycket värre. Kina har riktiga koncentrationsläger för muslimer och oliktänkande, de gör vad fan de vill hela tiden och jag ser varken NATO bomba Kina eller Greta Thunberg segla till Kina med mat till fångarna i koncentrationsläger eller hetsa mot kineser.

Nordkorea. Enough said.

Iran har sedlighetspoliser som misshandlar tonårstjejer till döds om de har sin slöja på sniskan. De piskar och hänger homosexuella, artister, poeter, intellektuella osv.

Hamas själva avrättar alla som inte stöttar dem samt homosexuella osv. De förtrycker egna minoriteter i Palestina.

Vi kan ju gå igenom hela världen och hitta värre länder överallt, Kongo, Mali, Saudiarabien osv.
Skulle säga att USA själva som regelbundet avrättar fångar, har sin ICE-polis som skjuter folk på öppen gata osv, de är värre.

Kina med över tusen avrättningar per år, ingen bryr sig. Självklart får man kritisera Israel, men de som har det som livsstil struntar helt i några andra konflikter, missförhållanden eller mänskligt lidande där Israel inte på något sätt kan sägas vara inblandade. No Jews no news osv. Man kan lätt få intrycket att dessa högljudda grupper inte alls värnar så mycket om mänskliga rättigheter som de själva påstår, utan att de mest är ute efter att misskreditera en specifik grupp.
Citera
2026-08-21, 18:40
Avstängd
Citat:
det är ju utryckligen vad domstolen skrev.

det trodde åklagaren kanske oxo, men inte enligt ICC.

nej , han har flugit genom flera europeiska länder, och besökt ungern.

vad jag vet har ingen arresterat honom?

ja han flyger över frankrike kanada grekland osv.

Jag har en universitets examen i ämnet, visst kanske inte är ett argument när man ska dela upp getterna på kusinträffen. men visst vet jag vad folkrätt är och hur den fungerar.

Ordsallad. och visst har ocupationsmakter möjligheten att stifta och ändra strafflagar i ett ockuperat område, i enlighet med artikel 64 5 geneve konventionen.

gäsp, jag har inga getter, jag är heller inte din kusin, så ordsallad tjänar inget syfte.

Det gjorde jag, knesset har ju godkänt lagen, så nu ska det hängas terrorister.

Det är altså suvärnitetsprincipen och IHL som det "juridiska" refrnspunkterna i det här fallet.

Det är direkt skrattretande hur du viftar med en påstådd universitetsexamen samtidigt som du fabricerar lögner om Fjärde Genèvekonventionens artikel 64.

Om du faktiskt hade läst artikeln vet du att den uttryckligen förbjuder en ockupationsmakt att stifta strafflagar och såvida det inte är absolut nödvändigt för ockupationsarméns säkerhet.

Att bygga olagliga galgbackar på stulet territorium för att avrätta ett fördrivet urfolk bryter grovt mot just den konvention du försöker åberopa.

Ditt desperata tjat om att din polske idol Benjamin Mileikowsky ”flyger fritt” är en ren lögn. Ungern har öppet vägrat följa Romstadgan, och USA har tvingats införa sanktioner mot ICC:s domare enbart för att agera sköld åt era krigsförbrytare.

ICC:s förberedande kammare har fastställt välgrundade misstankar och utfärdat globala arresteringsorder mot Mileikowsky och Yoav Gallant för mord och förföljelse och medveten svält.

Du har drabbats av en total intellektuell härdsmälta och flyr från sanningen i din jiddischfria fantasivärld.

Hela din statsbildning är ett historiskt plagiat där europeiska migranters ättlingar leds av internationellt efterlysta brottslingar.

Svara på frågan i stället för att fega ur: Med vilken rätt anser sig fejksemiten och kurden Ben-Gvir ha behörighet att bygga olagliga galgbackar för att hänga Levantens tvättäkta semiter eller är den där ockuperade marken helt enkelt den sista desperata platsen på jorden där efterlysta krigsförbrytare kan gömma sig undan internationell rätt?
Citera
2026-08-21, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Israel står dock anklagad för folkmord vid ICJ.

Sydafrika har stämt israel för brott mot folkmordskonvetition , ja det stämmer.

det finns väll 3-4 rullande stämningar runtom på jorden de senaste åren för sånna brott. andelen fällda är 0, och jag måste säga att Sydafrika är nog de som ICJ skitet överlägset mest på...

jag skulle inte precis sätta mitt hopp till den snuttefilten, i synnerhet inte när ICC rean avfärdat det långt enklare brottet att bevisa , dvs Extermiantion.
Citera
2026-08-21, 18:42
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Sydafrika har stämt israel för brott mot folkmordskonvetition , ja det stämmer.

det finns väll 3-4 rullande stämningar runtom på jorden de senaste åren för sånna brott. andelen fällda är 0, och jag måste säga att Sydafrika är nog de som ICJ skitet överlägset mest på...

jag skulle inte precis sätta mitt hopp till den snuttefilten, i synnerhet inte när ICC rean avfärdat det långt enklare brottet att bevisa , dvs Extermiantion.
ICJ valde att inleda en rättsprocess eftersom det fanns goda skäl att anta att folkmord begåtts av Israel. ICJ följer inte upp stämningar hursomhelst och närsomhelst.

Edit: ICJ prövar utifrån folkmordskonventionen, medan ICJ prövar enligt romstadgan. ICJ prövar brott begångna av staten, medan ICJ prövar individuellt ansvar. Du får lära dig skillnaden på det.
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2026-08-21 kl. 18:46.
Citera
2026-08-21, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Skulle du kunna specificera vilken bestämmelse i lagen du syftar på? Jag kan inte se att svenska myndigheters verkställande av arresteringsordern kräver att svenska myndigheter tagit ställning till arresteringsorderns riktighet i det avseende du menar.

för utlämning?
Citera
2026-08-21, 18:47
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
för utlämning?
Inte när det gäller ICC.
Citera
2026-08-21, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Det är direkt tragikomiskt hur ni i er gemensamma ignorans vägrar att fatta den internationella juridik och historia ni själva försöker hänvisa till och att du slö påstår att ICC har avfärdat anklagelser är en ren lögn som faller platt på att domstolen de facto har utfärdat skarpa och globala arresteringsorder för storskaligt mord och förföljelse och medveten svält.

Att du dessutom länkar till den svenska samarbetslagen bekräftar bara din totala härdsmälta.

Enligt Romstadgan prövar Sverige bara formella hinder och inte bevisen eller skuldfrågan och din polske idol Benjamin Mileikowsky grips direkt på fläcken om han sätter sin fot här och detta leder direkt till din oförmåga Trues att se skillnad på suverän nationell lag och folkrättsbrott.

Det är en monumental skillnad mellan när stater tillämpar lagstiftning inom egna gränser och när en illegitim ockupationsmakt bygger galgbackar på stulet territorium för att systematiskt avrätta ett fördrivet urfolk.

Ingen av grannstaterna bedriver ett kolonialprojekt baserat på ett historiskt plagiat där jiddischtalande europeiska migranters ättlingar leds av internationellt efterlysta krigsförbrytare och svara på kärnan i stället för att leka oavlönade advokater åt efterlysta förbrytare: Hur förklarar ni att en regim som ni febrilt försvarar styrs av individer som inte ens kan resa till Europa utan att omedelbart fängslas för brott mot mänskligheten?

Och med vilken exakt rätt anser sig fejksemiten och kurden Ben-Gvir ha behörighet att bygga olagliga galgbackar för att hänga Levantens tvättäkta semiter eller är den där ockuperade statsbildningen helt enkelt den sista desperata platsen på jorden där dessa efterlysta krigsförbrytare kan ta skydd?

Du verkar ha missförstått. Lagstiftningen ska ju gälla på deras territorium och vara ett straff för mord. Inte för att systematiskt avrätta alla som du påstår. Det är direkt lögn för att du vill demonisera Israel.

Du fattar väl att det här är ett svar på 7/10. Då palestinier tog sig in på israeliskt territorium och dödade israeler. Om du åker till ett annat land och dödar flera av deras medborgare, då kommer du också att ställas inför rätta för mord enligt deras lagar. Om du dödar nån i ett land som har dödsstraff för mord så kan du dömas till döden.

När det kommer till palestinskt kontrollerat territorium, alltså Västbankens Area A, så har Israel löst det så att man förbjuder sina egna medborgare från att beträda dessa områden, eftersom man vet att de då skulle vara i livsfara. Inte genom att bygga galjar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in