2026-08-21, 10:43
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
"Vi"? Är du israel? Annars har jag lite svårt att förstå varför du vill att Israel skall tillämpa dödsstraff för mord och våldtäkt. Skall även Sverige göra det, alltså avrätta svenska mördare och våldtäktsmän?

Det du som efterbliven förmodligen tolkat fel är att de här 7 oktober terroristerna är jämförbara med nazisterna i Nurnberg eller Adolf Eichmann som avrättades 1962. De invaderade Israel för att mörda och våldta israeler. Det är därför de skall avrättas. Israel tillämpar inte dödsstraff i vanliga brottmål, och planerar heller inte att börja göra det. Dessa Hamashoror däremot ser jag fram emot snart skall få möta sin pedofilprofet i helvetet.

Det vi ser framför oss är att Israel väljer att hänga terrorister men en viss etnicitet av terrorister. Vilket brott de har begått är inte avgörande. Mördat 1, 2 eller 100. Det som avgör är om du är palestinier eller inte.

Pedofili, ska du verkligen dra det kortet. Hela väst har hamnat i Epstein-listan och du har mage att kasta det på Islam?
Inte en enda person från listan har fått fängelse, man har bara sopat allt under mattan.
Citera
2026-08-21, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Det är närmast skrattretande att se hur du lyckas formulera ett budskap där precis allt är faktiskt och juridiskt felaktigt.

Ditt påstående att ICC:s ståndpunkt är att den sionistiska staten varken begår massmord eller tortyr visar att du inte ens har bemödat dig om att läsa de faktiska domstolsbesluten.

Det är korrekt , objektivt så saknades det bevis, ens för den absolut lägsta bevisnivån.

Citat:
Den juridiska verkligheten är att ICC:s förberedande kammare har utfärdat arresteringsorder mot dessa polacker ur diasporan för krigsförbrytelser och brott mot mänskligheten.

De avfärdar åtalet gällande extermination då det saknas bevis för det ja, någon tortyr eller våldtäkt tror jag inte ens man kunde fantisera ihop, men objektivt så valde man att åtala de palestinska ledarskapet för de 3 brotten, dock ej bibi och galant.

Citat:
Dessa individer är polackerna Benjamin Mileikowsky och Yoav Gallant; anklagelserna mot dem omfattar bland annat avsiktligt användande av svält som krigsmetod, mord och förföljelse. Dessutom faller ditt påstående om att de inte utövar tortyr när man ser till internationell rätt och de talrika rapporterna däribland från FN som i detalj dokumenterar den systematiska tortyr och det sexuella våld som palestinska fångar utsatts för i läger som Sde Teiman.

ja, 2 fall av attacker mot civila och svält som krigsmetod, + lite kring det.

någon tortyr, utrotning (det är massmord på civila) våltäkt och liknande fanns det inte ens den absoluta lägsta nivån av bevis för.

Citat:
Du försöker desperat instrumentalisera ICC, men sanningen är att dessa polska migranters ättlingar enligt just den domstol du hänvisar till behandlas på exakt samma sätt som Hamas när det gäller misstankar om krigsförbrytelser.

alla behandlas ju lika i domstol (i väst) och i det här fallet så är det ju svårt att spekulera utöver vad som faktiskt delgivits (de är ju hemliga åtalet i fråga)

Citat:

Har du för avsikt att personligen kräva att Mileikowsky och Gallant ställs till svars eller gäller domstolens auktoritet endast när det tjänar dina uppenbara dubbelmoraliska ställningstaganden?

Absolut inte, jag är supernyfiken på vilka bevis och tolkningar de har tillämpat, och även varie de 2 fallen av riktade atttacker mot civila (bland de 10`000 tals attacker som genomfördes av idf i gaza) var, kan ju vara så enkelt att hela det åtalet har fallit i bitar redan, kan även vara så att de rent tekniskt faktiskt har brutit mot IHL när de helt spärrade av gaza där i början av kriget.
Citera
2026-08-21, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Det vi ser framför oss är att Israel väljer att hänga terrorister men en viss etnicitet av terrorister. Vilket brott de har begått är inte avgörande. Mördat 1, 2 eller 100. Det som avgör är om du är palestinier eller inte.
Alla palestiner är inte ickemedborgare i israel och terrorister. du vet att det bor 2 miljoner "etniska palestiner" som är israeliska medborgare och som inte omfattas av krigslagar ?

Citat:
Pedofili, ska du verkligen dra det kortet. Hela väst har hamnat i Epstein-listan och du har mage att kasta det på Islam?

lol. du vet att 20% av de "palestinska mammorna" fick sin första bebis innan de fyllde 18? och att knappt hälften av dessa var efter att en kusin lägrat dem?

Citat:

Inte en enda person från listan har fått fängelse, man har bara sopat allt under mattan.

vem är det som ska få fängelse och för vad?
Citera
2026-08-21, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Att avrätta terrorister är ett lämpligt straff. Att du jämför ett eventuellt framtida utdömt straff mot en terrorist med terroristens mord och våldtäkter mot civila säger mycket om dig.

Sveriges radio rapporterade för övrigt i morse att det förmodligen är så att det inte ens byggs någon galgbacke. Det handlar bara om ett PR-stund från Ben-Gvir.

Nu verkar ju det här vara fake. Men för diskussionens skull

Terroristerna anser förmodligen att Israelerna är terrorister. Från deras synpunkt är det alltså OK att döda Israeler.
Citera
2026-08-21, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maktspel
Ja, jag skulle aldrig vilja bevittna en avrättning ens om personen ifråga hade plågat ihjäl mitt eget barn (däremot hade jag gått dit om jag har en relation till den dömde, och vederbörande hade velat att jag närvarat vid dödsögonblicket).

Men helt klart finns vissa människor som verkar må bra av att infinna sig vid sådana tillfällen. Förmodligen inte i Sverige (jag har svårt att tänka mig att t ex Kenneth Hermele skulle vilja delta i avrättningen av palestiniern som dödade hans mor mer än som demonstrant mot avrättningen). Men alla länder har inte samma kultur som Sverige.

Det finns en mängd orsaker till straff, och det känns onödigt att dra in den diskussionen här.

Vad jag vet är avrättningar inget dragplåster i de länder där de utförs offentligt, så jag tvivlar på att ens offentliga avrättningar skulle bli något jippo. Men enligt vad jag kan utläsa av TS verkar det inte handla om att göra Israels avrättningar offentliga, utan om att det finns plats för de som närvarar, liknande i USA.

Jag tycker orsaken och vad man vill uppnå är själva kärnan i den här frågan. För mig är det iallafall avgörande för hur jag ställer mig till det.

Palestinierna har fått utstå ett fruktansvärt lidande sedan den 7e oktober. Men jag anser att det varit till viss del självförvållat och framförallt är det Hamas som varit ansvarig för lidandet. Israel måste kunna få försvara sitt land och skydda sin befolkning från barbarer. Jag har också hört argumentet från Israels regering att de skulle införa dödstraff för att förhindra att palestinier kidnappar israeler med syfte att få till ett fångutbyte. Även om jag är emot dödstraff så kan jag förstå motiveringen. Men att nu bygga åskådarläktare, även om det än så länge bara är för anhöriga, tycker jag är att ta ett steg som inte kan motiveras med israelers säkerhet. Har man att göra med en barbarisk terrorsekt bör man göra allt i sin makt för att hålla sin befolkning säker, men man bör avstå allt som inte är strikt nödvändigt för att göra just det. Om man inte vill sänka sig till deras nivå dvs.
Citera
2026-08-21, 11:09
Medlem
Citat:
Det är symptomatiskt för din debattnivå att du helt duckar BlyatMans poänger om ockupationsmaktens selektiva rättvisa och i stället flyr till att sprida unkna, rasistiska myter om palestinska mödrar.
Nu är ju det enligt palestinska mödrar, men visst du kan ju ha rätt att alla palestiner bara ljugar och vill våldta, utrota och tortera judar.

Citat:
Att du försöker använda israeliskt medborgarskap för två miljoner palestinier som ett alibi för humanitet är ett rent skämt när ledande israeliska människorättsorganisationer som B'Tselem för längsedan slagit fast att regimen i sin helhet upprätthåller ett system av systematisk apartheid från floden till havet.

Btslajm borde maila ICC och ICJ, de tycks sitta på dessa bevis och vägra dela med sig av dem?
men det stämmer att de 2 miljoner "palestinska" israeliska medborgarna inte omfattas av den lagen som gäller ickemedborgare. må de så vara jordaner eller stattslösa föredetta jordaner, israeliska medborgare är de ju ej.

Citat:
Du vägrar konsekvent att bemöta den reella apartheidstrukturen där palestinier på Västbanken interneras godtyckligt i åratal via administrativt förvar helt utan rättslig prövning medan de illegala bosättarna på samma mark lyder under civilrätt.

finns inget att bemöta, öht?

Citat:
När dina polska idoler Mileikowsky och Gallant nu är internationellt efterlysta av ICC för storskaligt mord och medveten svält blir det uppenbart varför du desperat försöker flytta fokus till dina personliga fördomar.

Nej, jag har inga problem med att ICC åtalade dem, även om de naturligtvis saknar jurdistiktion (men det är ju en annan femma)

Citat:

Svara på kärnan i stället för att agera advokat åt en efterlyst krigsledning: om rättvisa ska skipas och alla behandlas lika inför lagen är den där sioniststaten den sista säkra platsen på jorden för efterlysta krigsförbrytare att gömma sig i?

det där var helt obegripligt?

Israel har ju dömt mängder med krigsförbrytare, långt fler än tex sverige?
Citera
2026-08-21, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det är ju ett genombrott i din avprogrammering att du nu kallar ursprungsbefolkningen för etniska palestinier.

du får gärna förklara vad du menar med etniska palestinier?
"etniska palestiner" är bara en "catch all term" så att du förklara vad det är för dig.
Citera
2026-08-21, 11:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av slö
du menar 2 fall av attacker mot civila och något om för lite mat/medecin till hamas?

det är absolut möjligt att det är så, krig är ju en komplicerad bransch.

uhm.. all utom USA är/var medlemmar av ICC?

det var inte min poäng, jag svarade ju på din ordsalladsfantasi om israel är ett bra land för krigsförbrytare att vara i, svaret är nej, numera hänger man ju dessutom krigsförbrytare i israel.

hahaha. det är säkert än tröst för de som ska få smaka lite på den säkerheten i Ben Gweirs galge att du känner så....

Ben-Gvir är en fascist som ivrar för att resa galgar och en falsk semit med rötter i irakiska Kurdistan medan hans kollegor Gallant och Mileikowsky härstammar från polska migranter som tillskansat sig en identitet för att dölja sitt verkliga ursprung.

Om de falska semiterna Mileikowsky och Gallant är så oskyldiga och om de internationella arresteringsordrar som utfärdats mot dem endast rör ”olyckliga händelser kopplade till krigföringen” varför ställer de då in sina resor till Europa och kryper ängsligt i skydd bakom ockupationsarméns kjolar istället för att bege sig till Haag för att rentvå sina namn?
Citera
2026-08-21, 11:50
Medlem
Citat:
Kurden Ben-Gvir är en fascist som vill bygga galgbackar och är en fejk-semit med rötter från irakiska Kurdistan och hans kollegor Gallant och Mileikowsky är polska migrantättlingar som approprierat en identitet för att dölja sitt sanna ursprung.

Du menar att de inte har främmande arabiskt DNA och därför inte har rätt att befinna sig i de gamla arabiska kolonierna och kalifaten?

arabsikt dna är ju som bekant, främmande för levanten.

Citat:

Om fejk-semiterna Mileikowsky och Gallant är så oskyldiga och deras internationella arresteringsorder bara handlar om "komplicerade olyckor i krigsbranschen" varför ställer de då in sina resor till Europa och gömmer sig febrilt bakom ockupationsarméns kjolar i stället för att resa till Haag och rentvå sina namn?

Ungern är ju i europa, liksom de andra länderna han flyger igenom?

du får väll fråga dem. kanske har de samma uppläg som sverige, dvs staten och de rättsvårdande myndighterna är seperat, och efter att de tog del av ICC hemliga aresteringsorder så såg de att de inte höll?
Citera
2026-08-21, 12:39
Medlem
Och du verkar ju inte förstå att Palestina består av hundratusentals terrorister.

Hur det är möjligt fattar jag inte.

För det är ju inte direkt så att dom är tysta om det.
Dom skriker det varje dag.
Och sjunger "När den sista juden är död och israel jämnat med marken då är vi fria".

i 30+ år har dom mördat israeler/judar.

Värre grannar kan man nog inte ha.
Som jag sa tidigare
Det vore som att hela göteborg ville utplåna sverige.

Tror knappast sverige inte hade gjort nåt.
Vi hade garanterat gått in med militär och försökt få det landområdet.
För alternativet är att låta terroristjävlarna va kvar där och fortsätta som dom alltid gjort.

Citat:
Din läsförståelse är som vanligt noll.

Ingen har sagt att terrorism är okej men du använder det som en rökridå för att försvara statsterrorism.

Lär dig skillnaden: zionister och judar är inte samma sak.

Att kritisera ockupationsmakten har noll med religion att göra och det handlar om att förkasta en polsk israelisk lynchpöbel som stjäl mark.

Ditt påhittade Göteborgs exempel visar bara att du inte har ett enda riktigt argument kvar.
Citera
2026-08-21, 12:54
Medlem
Många duktiga goys i tråden.
Citera
2026-08-21, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Många duktiga goys i tråden.

jag antar att ett "Shalom" är på sin plats, vi har inte så många judar i tråden vad jag vet, serige är ju ett av alla de länder där judarna inte haft det helt enkelt, men trots det gett oss oerhört mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in